Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, BrokeBoi skrev:

2018-mercedes-s-class-facelift-technology.jpg

Liker best når planken er pakket inn i et dashbord som på dette bildet. Ellers ser jeg ikke helt behovet for at skjermen skal være et sammenhengende rektangel i stedet for flere skjermer ved siden av hverandre. Skal det vises film i ekstremt widescreenformat?

Men nå har jo BMW uttalt at de bevisst ikke designer biler som folk flest skal like, så da er de på rett vei med nok en modell.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ogee1 skrev:

Liker best når planken er pakket inn i et dashbord som på dette bildet. Ellers ser jeg ikke helt behovet for at skjermen skal være et sammenhengende rektangel i stedet for flere skjermer ved siden av hverandre. Skal det vises film i ekstremt widescreenformat?

Det forundrer meg ikke om argumentasjonen er å henge med i «tomme»-stafetten. Når de henger sammen, flasher jo bilfabrikantene om å ha den største skjermen, til tross for at den er bestående av flere små skjermer/elementer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig at BMW skal ødelegge interiøret i G21 med en uintegrert rektangulær planke, nå som de endelig hadde fått til noe som var skikkelig fint. Snart ikke noe gøy å se på hva BMW slipper lengre, for blir bare skuffet og irritert hver gang. 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig interessant å se hvilke motoriseringer nye G70 7-serie kommer som, ifølge https://www.7post.com/forums/showthread.php?t=1798193.

Elektrisk: i740, i750, i7 M60
Hybrid: 745e, M750e
Bensin: 740i
Diesel: 735d

Her blir det altså to M Performance-versjoner, hvor ingen av de er rent fossildrevet. Det blir tre elektriske versjoner, to hybrid og én hver av bensin og diesel - iallfall foreløpig. Vil overraske meg om det ikke kommer flere rene diesel- eller bensinversjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Walkabout skrev:

For øvrig interessant å se hvilke motoriseringer nye G70 7-serie kommer som, ifølge https://www.7post.com/forums/showthread.php?t=1798193.

Elektrisk: i740, i750, i7 M60
Hybrid: 745e, M750e
Bensin: 740i
Diesel: 735d

Her blir det altså to M Performance-versjoner, hvor ingen av de er rent fossildrevet. Det blir tre elektriske versjoner, to hybrid og én hver av bensin og diesel - iallfall foreløpig. Vil overraske meg om det ikke kommer flere rene diesel- eller bensinversjoner. 

For en irriterende, elendig navnestrategi de går for. Skulle deres elektriske navn vært basert på all annen logikk som sine frittstående søsken (Z4, X1, X2, X3 etc.), ville modellrekken hete i7 sDrive40, i7 xDrive40, i7 sDrive50, i7 xDrive50, i7 M60 etc. Alternativt at i7 M60 omdøpes til i760, men da går de naturligvis glipp av marketing-emblemet sitt. Nå som i-bilene ikke lenger er frittstående modeller (i3, i8), men en elektrisk variant av den ordinære modellportefølgen, ville det vært naturlig at man startet med seriebetegnelsen først. i750 og 750i er bare forvirrende. Altså;

750e - elektrisk
750i - bensin
750d - diesel
750ie - bensin+elektrisk
750de - diesel+elektrisk
750h - hydrogen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Walkabout skrev:

For øvrig interessant å se hvilke motoriseringer nye G70 7-serie kommer som, ifølge https://www.7post.com/forums/showthread.php?t=1798193.

Elektrisk: i740, i750, i7 M60
Hybrid: 745e, M750e
Bensin: 740i
Diesel: 735d

Her blir det altså to M Performance-versjoner, hvor ingen av de er rent fossildrevet. Det blir tre elektriske versjoner, to hybrid og én hver av bensin og diesel - iallfall foreløpig. Vil overraske meg om det ikke kommer flere rene diesel- eller bensinversjoner. 

Det som er interresant her er jo at 7 serien har fossil som kun er entry level med RWD. 
Prestisjemodellene er hybrid og elektrisk. 
 

interiøret på LCI av 3 serien var banal, så mye mer sofistikert og naturlig preface er. 
Dette er slik jeg forventer av Audi, bruke teknikk for teknikkens skyld, ikke for å forbedre noe eller - som LCI tidligere har vært, forfine et eksisterende produkt. 
Ser frem til å se i4, den må da snart vises frem?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og umiddelbart så blir den en "fattigmanns" Taycan 😅 Flott bil med lekkert interiør, men jeg foretrekker Taycan her. 

Ellers så kan vi vel vente oss en V8er bensin i nye 7-serie etterhvert. Mercedes S500 har en rekkesekser, mens S550 har V8ern. De må jo ha noe til det amerikanske markedet og BMW kan ikke være dårligere 😀 Det som i såfall blir litt kult er jo at 7-serien blir den bilen hvor man kan velge mellom flest drivlinjen. Alt fra ren el til V8er i samme chassi 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Fredrik 90 skrev:

...og umiddelbart så blir den en "fattigmanns" Taycan 😅 Flott bil med lekkert interiør, men jeg foretrekker Taycan her.

Enig og dette var også min første tanke. Bilene er jo teknisk identiske så det er ingen tvil om at VAG har hatt en utfordring med å differensiere modellene. Man kan imidlertid se hvor VAG har spart penger når det gjelder e-tron GT. Det er f.eks ingen elegant sensor ved ladeåpningene og dørhåndtakene går ikke flush med bilen som på Taycan.

Når dette er nevnt finnes det folk som av stilmessige og/eller sosiale årsaker heller vil ha en Audi enn en Porsche og dette kan jeg forstå. Audien er mer diskret, men gjør stort sett det samme og for litt mindre penger. 

Det som imidlertid er foruroligende er at BMW foreløpig (eller skal vi si stadig) faller helt igjennom i dette spillet og det hjelper ikke at BMW nå er i skyggenes dal designmessig. Det må åpenbart en større opprydding til i München.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kall det gjerne en fattigmanns Taycan, men i mine øyne har det ingenting å si når Audi har truffet så midt i blink med designet. Ser jo ti ganger bedre ut enn en Taycan (for å overdrive en smule). Fantastisk design, både i detaljene og i "stuket". Lenge siden jeg har fått en "må ha"-følelse av en bil, men dette er jaggu nære på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ogee1 skrev:

Kall det gjerne en fattigmanns Taycan, men i mine øyne har det ingenting å si når Audi har truffet så midt i blink med designet. Ser jo ti ganger bedre ut enn en Taycan (for å overdrive en smule). Fantastisk design, både i detaljene og i "stuket". Lenge siden jeg har fått en "må ha"-følelse av en bil, men dette er jaggu nære på.

Helt enig. Helt enig på alt du skriver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her traff virkelig Audi blink, som flere andre her beskriver. De har nok klart å differensiere den fra Taycan. I alle fall med interiøret. Eksteriøret liker jeg mye bedre enn Taycan, den er litt mer meg enn det Porschen er. Prøver å overtale kona til å bytte ut e-Tron 50 med denne. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart at BMW ikke kom en ren elektrisk utgave av i8. Hadde ikke vært direkte konkurent til Taycan og Etron GT den heller. Men så fremdeles ikke gammel ut.

i4 har jeg tror på, men det blir jo ikke ett sånn blikkfang og drømmebil som de to fra VAG og tror det tar en stund før BMW kommer med elektrifisert i det kalibret der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, mslello skrev:

Synes det er rart at BMW ikke kom en ren elektrisk utgave av i8. Hadde ikke vært direkte konkurent til Taycan og Etron GT den heller. Men så fremdeles ikke gammel ut.

i4 har jeg tror på, men det blir jo ikke ett sånn blikkfang og drømmebil som de to fra VAG og tror det tar en stund før BMW kommer med elektrifisert i det kalibret der.

M850e? ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...