Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

BMW har litt vision Dee runder på sosiale medier igjen. Det går rykter om at neue klasse plattformen skal presenteres i høst, så sikkert en sammenheng. Men, jeg liker litt stuket og formen på vision Dee. BMW la ut dette bildet på Instagram i går. 

Screenshot_20230815_145242_Instagram-01.thumb.jpeg.1decf0f856d535b19eca9bdbff057577.jpeg

Da kom jeg på min første bil. Det er sikkert en form for nostalgi som dukker opp 😅

Screenshot_20230815_145432_Chrome-02.thumb.jpeg.bbe0b9b8055a2d82f61015706f5e8966.jpeg

Min var ikke så tøff som denne Evo'n. Men samme farge. Glx med 5 trinns kasse og velur interiør. Det viktigste var bakhjulsdrift 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.8.2023 den 20.01, Fredrik 90 skrev:

Dette blir iallfall spikeren i kista for elektrisk M3…

https://www.caranddriver.com/news/a44715279/mercedes-amg-c63-e63-v8-return

Etter massiv kritikk og relativt tomme ordrebøker så snur i følge ryktene AMG og vil tilby C63 AMG med V8 fra 2026. Ryktene vil også ha det til at kommende E63 AMG som var planlagt som rekkesekser ladbar hybrid også får V8. Dette som ett svar på at kommende M5 får V8. Salgstallene på M3/4 og AMG C63 har vist at i dette segmentet så SKAL det være fossilmotorer med enten seks eller åtte høl i blokka. Stadig flere produsenter klarer å få store fossilmotorer igjennom Euro 7 nåløyet, det beviser at siste ord ikke er sagt når det gjelder fossilmotorenes fremtid 😀

https://www.thedrive.com/news/its-over-mercedes-amg-ceo-says-v8-wont-return-to-c63-e63-models

Det ble med de ryktene gitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Jeg må si disse ryktene tok en veldig form, de fleste store bilmedier fanget opp dette og kildene skulle være veldig sikre. Her var det mange som gikk fem på 😅 Nesten så man skulle tro det var ett PR stunt, særlig siden Mercedes tok sin tid med å komme på banen og avvise disse ryktene. 

Uansett, dette taper Mercedes på og BMW på sin side kommer garantert til å vinne mye på dette 👍 

NB: Vil dere ha ett i skuddsikkert investeringstips? Kjøp enn W203 C63 AMG nå mens de er billige…med sin 6,3 liters selvpustende V8er så er dette garantert "the next big thing". Alt av V8 AMG før OPF filtere og elektrifisering kommer til å bli ettertraktet nå som dette ikke lages nytt lenger.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke ute etter å bli uvenner med noen her, men denne videoen er dessverre spot on for min del. Jeg har aldri prøvekjørt eksempelvis F90 M5 men jeg innbiller meg at jeg hadde elsket den. Hovedpoenget i videoen, slik jeg oppfatter det, er at Bmw M er på vei i feil retning for de av oss som mener at M står for Motorsport:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW G60 5-serie blir bare bedre og bedre. På denne bilen får man ikke comfort access på bakdørene. Det må da være grenser for hvor mye kostnadskutt man skal greie å dra på i en "premiumbil"? For en vits hele denne bilen er. :rolleyes:

(Fra 5:45)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Har de droppa Comfort access på bakdørene? Jeg vet at VW droppa dette i lys av halvleder mangel, men at BMW går for en sånn løsning…. Dette utstyret er jo gull verd for oss småbarnsforeldre, har man en unge på armen så er det ikke så enkelt å finne nøkkelen i lomma på samme side man man bærer barnet.

Sånne detaljer som dette henger jeg meg opp i. Samme med at utformingen av interiøret i baksetet ser så spartansk ut. Videre at man ikke har knekk på øvre del av sete rygg. Og kanskje den største dealbreakeren for meg…at avstandjustering til ACC er flytta fra rattet og inn i den jævla skjermen 😡

Dette synes jeg er synd, for jeg hadde virkelig ventet og sett frem til nye 5-serie Touring med rekkesekser ladbar hybrid. Nå vet jeg ikke om jeg er så gira lenger, dukker stadig opp nye momenter som gjør at jeg føler dette er ett dårligere produkt enn G30en jeg har fra før. Jeg har ett ønske om å kjøre nyere bil, å bytte ut den gamle jeg har i en ny og mer moderne bil. Men når den nye generasjon fremstår som ett i mine øyner dårligere totalprodukt så blir jeg i tvil. Alle nye 5-serier er en god forbedring enn modellen den erstatter…eller er den ikke det lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At G60 5-serie er et dårligere produkt belemret med en haug av kostnadsbesparelser er ren fakta. Det er massiv kritikk i utenlandske BMW-foraer om degradering etter degradering på denne generasjonen - og med god grunn. Design er subjektivt, men når designet isolert sett ikke henger sammen og bilen ellers er dårligere enn forgjengeren, da er det forståelig at det hangler hard kritikk. Her er det jeg kom på i farta:
 

  F10 G30 G60
Komfortseter med knekk i øvre del av seterygg Ja Ja Nei
Komfortseter med elektrisk lårstøtte Ja Ja Nei
Komfortseter med setebreddejustering Ja Ja Nei
Sportsseter med lårstøtte - justeringmetode Elektrisk Elektrisk Manuell
Tykk, polstret plate til takluke/panoramatak Ja Ja* Nei
Gesture Control Nei Ja Nei
Laserlys Nei** Ja Nei
Auto dim speil på passasjersiden Ja Nei Nei
Massasjeseter Ja*** Ja Nei
B&W - B&O 1200W 1400W 655W
Harman Kardon 600W 600W 205W
Bakseteunderholdning Ja Ja Nei
Soft close dører Ja Ja Nei
Night vision Ja Ja Nei
Comfort access - antall dørhåndtak 4 4 2
Takluke/panoramatak som kan åpnes Ja Ja Nei
Oppbevaringslommer i forseterygg Ja Ja Nei
Skipose Ja Ja Nei
Koppholdere i baksetet  Utfellbar Utfellbar Hull
Dørlommer Polstret Plast Plast
Belyste innstegslister Individual M Nei
Justering av ACC Ratt Ratt Skjerm
Justering av rattvarme Knapp Knapp Skjerm
Skinn på nedre del av dørtrekk
Skinn på øvre del av dørtrekk
Skinntrukket dashbord
Ja
Ja
Ja
Nei
Ja
Ja
Nei
Nei
Nei


*Nei på G31
**Generasjon før dette var "funnet opp", men hadde noen sinnsykt gode adaptive LED
***Kun aktiv sete i sitteputen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Saltkjelen skrev:

At G60 5-serie er et dårligere produkt belemret med en haug av kostnadsbesparelser er ren fakta. Det er massiv kritikk i utenlandske BMW-foraer om degradering etter degradering på denne generasjonen - og med god grunn. Design er subjektivt, men når designet isolert sett ikke henger sammen og bilen ellers er dårligere enn forgjengeren, da er det forståelig at det hangler hard kritikk. Her er det jeg kom på i farta:
 

  F10 G30 G60
Komfortseter med knekk i øvre del av seterygg Ja Ja Nei
Komfortseter med elektrisk lårstøtte Ja Ja Nei
Komfortseter med setebreddejustering Ja Ja Nei
Sportsseter med lårstøtte - justering Elektrisk Elektrisk Manuell
Tykk, polstret plate til takluke/panoramatak Ja Ja* Nei
Gesture Control Nei Ja Nei
Laserlys Nei Ja Nei
Auto dim speil på passasjersiden Ja Nei Nei
Massasjeseter Nei** Ja Nei
B&W - B&O 1200W 1400W 655W
Harman Kardon 600W 600W 205W
Bakseteunderholdning Ja Ja Nei
Soft close dører Ja Ja Nei
Night vision Ja Ja Nei
Comfort access - antall dørhåndtak 4 4 2
Takluke/panoramatak som kan åpnes Ja Ja Nei
Oppbevaringslommer i forseterygg Ja Ja Nei
Skipose Ja Ja Nei
Koppholdere i baksetet  Utfellbar Utfellbar Hull
Dørlommer Polstret Plast Plast
       
       
       
       

*Nei på G31
**Kun aktiv sete i sitteputen

 

Sinnsykt å lese, rett og slett. Dødsdom dette i mine øyne for den nye 5-serien 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Saltkjelen

Dette er en ganske skremmende oppdagelse… Jeg er mer eller mindre sjokkert 🙁

Kan også legge til følgende:

Bak belyst M logo på innstegslister på alle fire dører. Kun G30

Avstands justering av ACC på ratt. F10 og G30

Av og på knapp for oppvarmet ratt. På ratt stamme på F10 og på ratt på G30. På G60 må man inn på skjerm og inn i meny. 

Utvendig håndtak man kan gripe rundt. Dette er en mer robust løsning og en fordel ved en eventuell ulykke hvor hjelpemannskaper må inn i bilen. Både F10 og G30 har dette, ikke G60.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@KireS

Dette er faktisk helt utrolig. Avstandsjustering til ACC er noe man bruker ofte, det å kunne betjene denne med tommelen er utvilsomt det aller mest ergonomiske og sikreste. Dette er nesten som en bransje standard, alle andre bilmerker lar deg justere avstand fra rattet. Jeg synes det er smått utrolig at myndigheter som forbyr mobilbruk bak rattet ikke kommer på banen mot denne skjermhysterien. Vi vet jo alle at EU ikke er sene om å legge seg opp i alt som handler om klima og miljø, hvor ble det av fokuset på trafikksikkerhet? Noe annet er hvor blir det av en kritisk bilpresse? Bilprodusentene er nå så presset på marginer at de må proppe bilene fulle av snarveier og kostnadskutt, hos BMW ser det ut til å ha tatt helt av. 

Jeg er skuffet over BMW her...nå har jeg riktig nok ikke verken kjørt eller sett bilen. Fikk sjansen til å se i5 hos Bavaria men hadde ikke anledning da. Men mange andre har sett den og de rapporterer om nettopp det jeg frykter. Jeg skal gi 550e en sjanse på veien, det skal jeg. Men hvis den klarer å overbevise så får alternativet bli noe annet. Nye E klassen er dritlekker i stasjonsvogn, denne kommer også med sekser diesel....dog ikke PHEV med sekser og det er litt synd. Denne har ett futuristisk men også elegant interiør. Jeg er så gammeldags at jeg skal ha disse lave og lange familiebilene, finnes ikke bedre biler å kjøre på svingte vei som på motorvei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90 Føyet til noen av punktene dine i listen.

BMW har fjernet både rattvarmeknapp og justering av ACC/DAPP på X5 LCI, X6 LCI, X7 LCI og XM også. Fra et trafikksikkerhetsmessig perspektiv er dette en svært dårlig utvikling og det er rart at EU ikke har slått ned foten på dette tidligere. Trenden med at man har fjernet BC- og fjernlysassistentknappen fra blinklyshendelen (iX, G70, G60) er også en trend i feil utvikling. Jeg tror egentlig bilbransjen (dessverre) har behov for et formulat for hvordan basic-funksjoner i en bil skal utformes. En ser jo at Tesla drar strikken enda lenger og dytter blinklyset som en knapp på rattet... Knallbra i en rundkjøring når rattet er opp ned og man skal blinke seg ut.. :rolleyes:

678_2138977446.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...