Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

@Skulebollen Halvlederproblematikken er vel mer eller mindre delvis løst opp i nå? Det som tidligere var bortfalt på i4 blir nå levert (med unntak av Active Protection). Å lansere en 5-serie - et av BMWs desidert største flaggskip - med så mange mangler, er i så fall svært underlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Der har du noen av de skyldige som er med på å ødelegge BMW..😡 Sånn helt seriøst…hva er så spennende med Neue Klasse?

For min del er det et paradigmeskifte.

Det er en ekstremt viktig og samtidig påkostet satsing fra BMW.

Endelig en helhetlig elbil løsning, kontra det som hittil har vært av elektrifiserte fosilbiler.

Dog minus i3 og IX…

Så er det noen superlativer i brandingen «Neue klasse», det ansvarliggjør BMW i å komme opp med en teknisk spennende og fremtidsrettet løsning.

Det er noen år siden de gjorde det sist.

Det som kommer ut nå - ser ut til å være ventepølser og halvveis dedikerte produkter som nye 5 serie, som ikke imponerer noen.
Utvilsomt vil modeller som XM være kontroversielle og være absurde i enkelte markeder. 
Vil tro Tysk industri og Tysk bilindustri spesielt - er omtrent der Nokia var på begynnelsen av 2000 tallet. 
De berømte ordene var da «vi står på en brennende plattform». 
Historien kan gjenta seg, så får vi se hva BMW kommer opp med med NK.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Ron Jeremy skrev:

For min del er det et paradigmeskifte.

Det er en ekstremt viktig og samtidig påkostet satsing fra BMW.

Endelig en helhetlig elbil løsning, kontra det som hittil har vært av elektrifiserte fosilbiler.

Dog minus i3 og IX…

Så er det noen superlativer i brandingen «Neue klasse», det ansvarliggjør BMW i å komme opp med en teknisk spennende og fremtidsrettet løsning.

Det er noen år siden de gjorde det sist.

Det som kommer ut nå - ser ut til å være ventepølser og halvveis dedikerte produkter som nye 5 serie, som ikke imponerer noen.
Utvilsomt vil modeller som XM være kontroversielle og være absurde i enkelte markeder. 
Vil tro Tysk industri og Tysk bilindustri spesielt - er omtrent der Nokia var på begynnelsen av 2000 tallet. 
De berømte ordene var da «vi står på en brennende plattform». 
Historien kan gjenta seg, så får vi se hva BMW kommer opp med med NK.

 

Jeg skjønner jo at jeg ikke er i målgruppa til BMW når det kommer til Neue Klasse. Jeg lurer på om det er dette vi som liker BMW og som har kjørt BMW i mange år ønsker? Hvorfor MÅ de lage dette som en ny modell som ser helt dødsteit ut. Hadde det ikke vært mer iøynefallende å integrert denne bilen i 3-serien? Dette konseptet her har over hodet ikke noe med BMW og dems tradisjon å gjøre. Da blir det i såfall å kjøpe BMW kun fordi det står BMW merker på bilen....dette kunne vært hva som helst. 

Nok en BMW modell å ignorere for de av oss som omfavner det tradisjonelle... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant. Jeg håper de klare å opprettholde det sportslige kombinert med komfort i tillegg til et snasent utseende.

Det er også interessant hvordan utviklingen er. Hos meg er det påbudt med elbil på jobb for oss som trenger bil mer enn til og fra, mange kunder skal ha minst mulig utslipp på anlegg. Flere større aktører i byen og omegn må rapportere inn hvordan de ansatte kommer seg til jobb og hvis noen kjører bil, hvilken. Rett og slett for å kunne dokumentere miljøavtrykket til sine kunder igjen. Slikt, hører jeg iallefall, blir bare mer og mer utbredt og at bilbransjen tar slikt med når de skal produsere/tenke nytt er nesten garantert, tenker jeg. Men, opprettholde det jeg skrev først og samtidig ikke miste seg selv på veien, så har jeg troa :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marius2002 skrev:

Hos meg er det påbudt med elbil på jobb for oss som trenger bil mer enn til og fra, mange kunder skal ha minst mulig utslipp på anlegg. Flere større aktører i byen og omegn må rapportere inn hvordan de ansatte kommer seg til jobb og hvis noen kjører bil, hvilken. Rett og slett for å kunne dokumentere miljøavtrykket til sine kunder igjen.

Dette tror jeg må være noe av det dummeste jeg har hørt på lenge… Skal arbeidsgiver og kunder legge seg opp i hva slags bil du kjører til og fra jobb med?? Hvis dette er tilfelle så beviser dette hvor ut av kontroll dette klimahysteriet har kommet…jeg gremmes 🤮

Hvis du hadde som meg og eid ett par eldre BMW med rekkesekser og V8 så kunne du altså ikke fått lov å kjøre disse på jobb med gjevne mellomrom? Går de å kontrollerer hva du kommer kjørende med om morgenen? Drøyt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er reelt at bedrifter, i stadig større grad, fører egne klimaregnskap. Å ta med de ansatts reisevaner er imidlertid å ta det et steg videre, men innlegget over gikk vel i større grad på kjøring i tjeneste, og da gjelder det vel også firmaets biler. 
En arbeidsgiver som legger seg opp i hvordan jeg kommer meg til og fra jobb, hadde hadde fått min oppsigelse på dagen. Jeg pleier å sykle, og har alibiet i boks sånn sett, men akkurat dette har de ingenting med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt tydelig at BMWs ikoniske angel eyes/coronaringer er vraket og at Dee viser veien videre for BMWs lyssignatur. Her er neste generasjon X3. Jeg tror dessverre ikke at dette kommer til et klassisk og ikonisk designelement som man forbinder med BMW.

2025-BMW-X3-821-1.webp
861080214_Skjermbilde2023-08-30kl_21_31_55.thumb.png.f28bc0fb8f5579187039b3132454873d.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Marius2002 skrev:

Interessant. Jeg håper de klare å opprettholde det sportslige kombinert med komfort i tillegg til et snasent utseende.

Det er også interessant hvordan utviklingen er. Hos meg er det påbudt med elbil på jobb for oss som trenger bil mer enn til og fra, mange kunder skal ha minst mulig utslipp på anlegg. Flere større aktører i byen og omegn må rapportere inn hvordan de ansatte kommer seg til jobb og hvis noen kjører bil, hvilken. Rett og slett for å kunne dokumentere miljøavtrykket til sine kunder igjen. Slikt, hører jeg iallefall, blir bare mer og mer utbredt og at bilbransjen tar slikt med når de skal produsere/tenke nytt er nesten garantert, tenker jeg. Men, opprettholde det jeg skrev først og samtidig ikke miste seg selv på veien, så har jeg troa :) 

Bare se på de bedriftene som er Miljøfyrtårn. Der må bedriftene rapportere kjøre lengde til og fra jobb på ansatte og hvordan drivstoff dems biler har. Totale Co2 utslippet for bedriften, men det er ingen krav til våre ansatte at de må ha el bil. Vi bare oppfordrer til at ansatte skal bruke biler med nullutslipp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, ahj skrev:

Bare se på de bedriftene som er Miljøfyrtårn. Der må bedriftene rapportere kjøre lengde til og fra jobb på ansatte og hvordan drivstoff dems biler har. Totale Co2 utslippet for bedriften, men det er ingen krav til våre ansatte at de må ha el bil. Vi bare oppfordrer til at ansatte skal bruke biler med nullutslipp. 

Jepp, du sa det vel kanskje på en bedre måte og fikk med de som er Miljøfyrtårn :) Som @*MrB* forklarte også er det krav om elektrisk i jobbsammenheng, ikke reisevaner til/fra. Men vi/de som bruker privatbil i jobb må bøye oss. Hvis vi nekter og ikke tar imot bilgoder så står det jo en elektrisk varebil disponibel(Nissan NV200, skal byttes i ID.Buzz), iallefall her. Så man er jo fri til å velge. De bedriftene som rapporterer ansattes reisevaner til/fra jobb også bare oppfordrer, ingen kan tvinge - men klart at det brukes opp mot sine kunder igjen at de fleste går/sykler/elektrisk(totale co2-utslipp) - som jeg skrev lengre opp og som du påpeker med Miljøfyrtårn for de som er det. Her i byen var det nesten over natta så har alle de "større" bedriftene ID.Buzz som firmabil. Det kryr av de.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde fra kontoret:

IMG_4469.thumb.jpeg.34332e2c188adbc9f7f078f261258bcc.jpeg

Nabobedriften har gått «all in» og kjøpt en flåte med ID Buzz som tjenestebiler. Dette er Oceaneering AS. Vår bedrift kjøpte i stedet 2 stk brukte VW crafter med diesel, da man liker å vise at man praktiserer sirkulærøkonomi. 

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

8 minutter siden, *MrB* skrev:

Nabobedriften har gått «all in» og kjøpt en flåte med ID Buzz som tjenestebiler. Dette er Oceaneering AS. Vår bedrift kjøpte i stedet 2 stk brukte VW crafter med diesel, da man liker å vise at man praktiserer sirkulærøkonomi. 

Det er jo gjenbruk og sirkulærøkonomi som virkelig er god miljøpolitikk, å bytte ut en flåte med eksisterende biler i nye elbiler vet jo alle at kun er symbolikk. Beklager å måtte si det men det grønne skiftet gjør oss dummere, det tvinger oss iallfall til å ta dummere valg sett ut ifra ett økonomisk ståsted. 

Er glad jeg jobber i bilbransjen jeg :) Her kjører gutta til jobb i alt fra Hummer H1, Focus RS, Lexus IS300 med 2JZ, Jeep Grand Cherokee V8 og meg da med mine doninger.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...