Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
8 hours ago, Lars S said:

Er heldigvis 0 - 200 på 10.9 sek da, så skal ha god elbil for matche det. Tror de som har en fin F90 M5 kan sitte på en liten skatt, for mange entusiaster vil nok mye heller ha disse. 

Min elbil er ikke god. Model S Raven. Fungerer a til b.

Skrevet
8 hours ago, Snagg30 said:

Eller bytte til Porsche som klarer å få til alt :) 

Av de mer "oppnåelige" bilmerkene er det definitivt Porsche som stiller sterkest når det kommer til å tilfredsstille bilentusiaster sine krav og forventninger. Per i dag finnes det i mine øyne ikke en eneste 911-generasjon som ikke ser bra ut.

Skrevet
7 timer siden, Snagg30 skrev:

Eller bytte til Porsche som klarer å få til alt :) IMG_8537.thumb.jpeg.eebd9203aacbf41e5146186649643740.jpeg

Tenker du da også på Panamera Turbo e-Hybrid som veier 2,4 tonn? Ettersom det er M5 segmentet vi diskuterer her mener jeg😅

Jeg ser hva du mener, og for de som har økonomi til det så kan man fint bytte til Porsche. Men jeg mener at på tross av høyere vekt så vil fortsatt en BMW M være mer bang for the buck enn noen som helst tilsvarende Porsche hvis vi snakker om kjøring. Legg så merke til at en hver BMW M modell puster en tilsvarende Porsche i nakken rundt ei bane, på tross av en 200 kilos vekt forskjell 👍 BMW er ikke dumme, men de har en del flere hensyn å ta når de skal bygge bil. Hensyn kanskje ikke Porsche trenger å ta. Ett BMW chassis skal gjerne passe til 2,0 dieselmotor, passe til ett stort batteri til elversjonen, den skal ofte ha to dører eller være stasjonsvogn….alt dette samtidig som M versjonen skal kjempe helt i toppen sammen med de aller beste. Jeg synes BMW gjør en formidabel jobb med hvordan bilene deres kjører. La oss ikke skape ett problem som ikke eksisterer, fordi høy vekt åpenbart ikke er noe hinder for om en BMW er bra å kjøre eller ei. Problemet som vi skal kritisere er design og kvalitet. Dette i mine øyne er den største årsaken til å skulle velge ett annet merke.

Skrevet

M2 er jo fullverdig familiebil med god plass til 4 og stort bagasjerom. 911 hybrid er jo spennende. El motor i turbo og girkasse, der tenker jeg PAW virkelig blir ett must etterhvert. 

Skrevet (endret)

@Fredrik 90 jeg er helt med på det du sier her, jeg tenkte mer generelt at BMW sine biler blir tyngre og tyngre - og når Porsche kommer med hybrid bil så er BMW sin minste sportslige fortsatt 130kg tyngre.
 

Og å kalle en M2 fullverdig familie bil er å ta i litt @mslello:P da må jo nye M5 gå under fullverdig lastebil hvor sertifikat på CE er nødvendig. 

Endret av Snagg30
Skrevet
6 minutter siden, Snagg30 skrev:

@Fredrik 90 jeg er helt med på det du sier her, jeg tenkte mer generelt at BMW sine biler blir tyngre og tyngre - og når Porsche kommer med hybrid bil så er BMW sin minste sportslige fortsatt 130kg tyngre.
 

Og å kalle en M2 fullverdig familie bil er å ta i litt @mslello:P da må jo nye M5 gå under fullverdig lastebil hvor sertifikat på CE er nødvendig. 

Var satt litt på spissen, men bortsett fra bare 2 dører, så er jo baksetet ganske stort. Men nye M5 med henger, hadde blitt ett skikkelig vogntog 😅 (om man får hengerfeste?)
 
 

Skrevet
2 timer siden, bricks skrev:

Det som er synd er jo at PAW ikke dekker hybridbatteri

Så det beviser bare hvor mye Porsche selv har troa på holdbarheten på batteriet 😅

Skrevet

Man får hengerfeste på M5.

Stasjonsvogna skal sannsynligvis lanseres i USA i august da det er første gang de får kjøpt M5 touring der borte. 

Egentlig synd at Bmw ikke har turt å lage stasjonsvogn av flere M-biler. Er jo bygd endel uoriginale og de er jo utrolig lekre skapninger. 

Skrevet
På 19.6.2024 den 8.02, Marius2002 skrev:

Dette var skuff, iallefall på 30e. Må egentlig være M50 for at den skal smake litt. Er dette første gang BMW har skiltplaten under bagasjeluken? 🤔

 

Sent svar, men er faktisk en del eksempler på moderne Bmw-er med det under bakluken.

 

90-bmw-xm.jpg

 

bmw_x2_304.jpg

 

P90367349_highRes_the-new-bmw-x6-m-and.j

 

1530508573970-img_2171.jpg

 

Mitt inntrykk er at de velger å plassere det under bakluken når de skal lage en "sporty" Suv.

Skrevet

Mulig dette har noe med at skiltet har kommet ned:

 

§ 39-3.Plassering av kjennemerker på bil

1. Kjennemerket foran skal være plassert slik at høyden fra vegbanen til nederste kant av kjennemerket er 25 cm eller mer, mens høyden fra vegbanen til øverste kant skal være mindre enn 80 cm.

For kjennemerke bak skal de tilsvarende høyder være hhv. 30 cm og 120 cm.

Skrevet (endret)

Men det rare er at nye X1, som akkurat ble lansert, fortsatt har skiltet i luka. Det samme gjelder ix.

Endret av Galro

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...