Ron Jeremy Skrevet Torsdag kl. 18:30 Skrevet Torsdag kl. 18:30 Inntrykk kommer…. fupsaker, mslello, Orjan og 2 andre reagerte på dette 5
Ron Jeremy Skrevet Torsdag kl. 19:09 Skrevet Torsdag kl. 19:09 papertiger, Orjan, mslello og 2 andre reagerte på dette 5
Fredrik 90 Skrevet Torsdag kl. 19:26 Skrevet Torsdag kl. 19:26 En ting…fantastisk at midtkonsoll og dashbord henger sammen igjen. Da er cockpit følelsen tilbake og man slipper å føle at man kjører en minivan slik som i IX. Orjan, Mortenej, StigJ og 1 annen reagerte på dette 4
Ron Jeremy Skrevet Torsdag kl. 19:52 Skrevet Torsdag kl. 19:52 Ja, en liten halvtime med nye BMW IX3 er ikke mye, men fikk fisket litt før audiensen også. Det er denne modellen i Sølv som sendes rundt på «Norgesturné». Svenskene fikk den blå selvsagt. 🤣 Nåvel, dette er en tidlig model og hadde dermed ikke 3D head up displayet. Men ellers var den riktig satt opp med 22», panorama, M sportm og mye annet. Bilen har mye mer tilstedeværelse enn på bilder, også i denne relativt anonyme fargen i sølv. Nå er lyssettingen ganske hissig her, usikker på hvor bra en iPhone 16 pro klarer å gjengi farge og bilen? Plassen innvendig er bedre enn i gamle iX3, føles mer luftig enn G05, bakseteplassen er nok også tilsvarende denne. Særdeles responsive iDrive X, kvantesprang fra iDrive 8.5/9, føles umiddelbart mer intuitivt og mer ryddig. Rattet var bedre enn fryktet, men ville nok valgt M sport rattet selv. Føles lite og sporty og hendene fant plassen sin lettere enn på preface iX. Setene var noe flate og korte, ikke like ille som preface iX, men den fortjener M sport setene. Baksetene var gode og sitte i, og her er det luftig og bra, omtrent på nivå med baksetene i IX, dog ikke like generøs plass. Kvaliteten er ikke på iX eller X5 nivå, det skal det vel strengt tatt heller ikke være. Men interiør kvaliteten er bedre enn i G60. Vil trekke frem åpning og lukking av dører som et gledelig overraskelse faktisk. Man føler det er en mer gjennomarbeidet produkt enn de siste par ventepølsene fra BMW. F.eks er det kjipe nedre delen av dørene her mindre ille en tidligere. Plasten er en anelse mer «plush», uten at BMW er «i mål» Og soft touch materialene er hakket bedre, er i tenkeboksen med det fabrikkerte stoffet midt i, med shy tech lys som bakgrunn. Det gav bra effekt og visuelt er det tiltalende og diskret på en god måte, her er det mange muligheter. Bagasjerommet er større enn tidligere, frunken var grei også. Den er ikke typisk fossil SUV som en G01 eller G05, den er lavere og man setter seg ikke opp i den. Ganske lik høyde som iX1 vil jeg si. Bilen ble godt mottatt av de jeg snakket med og presentasjonen var både ryddig og bra. Når jeg drodler litt med bilen og tankene etterpå er det mye positivt å hente. Det er enkelt å se og høre negative utsagn og det er ikke til å unngå. Noe er berettiget, noe er et skritt opp og frem, den er ikke for alle - slik skal det være. Selv liker jeg bilens kombinasjon av teknikk og moderne estetikk. Den føles fresh ut, uten å være glorete/horete (hyperscreen…), teknisk er den et solid skritt frem fra de sedvanlige 50-60 mils rekkevidde og 200 kW ladehastighet. Syns det er litt kaotisk mtp V2L og disse mulighetene, setene er det litt styr med, så er jeg usikker på om panoramic vision er «noe» wow, visuelt ja, i bruk tja?! Tilgang på fargene og aktive seter foran og med varme i bakseter er også kinkig. Så må litt i tenkeboksen, MVA og tutti frutti gjengen til Støren lurer også i bakgrunnen. Maxmek, Ron788m, Lars89 og 4 andre reagerte på dette 7
Saltkjelen Skrevet Torsdag kl. 20:32 Skrevet Torsdag kl. 20:32 Jeg synes bilen ser ryddig ut utvendig, men jeg kjenner jeg nesten blir litt provosert av midtkonsollen. Hvem i helv… trenger en parkeringsknapp og bakrutevarmeknapp på størrelse med et bjelkelag? Her kunne - og burde det - vært plassert en iDrive-kontroller, og de få knappene som volumbetjening, bakrutevarme etc. burde vært plassert i et tilsvarende panel på dashbordet som dagens biler med iDrive 8/8,5/9. fupsaker, mslello og Maxmek reagerte på dette 3
papertiger Skrevet Torsdag kl. 20:39 Skrevet Torsdag kl. 20:39 Takk for bilder og inntrykk @Ron Jeremy! Er denne fargekomboen og disse felgene jeg kunne tenkt meg, men irriterende at ikke M sport setene kan fås i annet enn svart. Blir spennende i mars med første kjøreinntrykk. Sånn sett opp mot iX1, hvordan virker opplevd kvalitet innvendig å være? Materialvalg etc… Ron Jeremy reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet Torsdag kl. 20:55 Skrevet Torsdag kl. 20:55 Er skjermen litt vinklet mot føreren? Kjører nå midlertidig en Toyota RAV4 og det irriterer meg veldig at skjermen er 'flatt', det føles veldig unaturlig ut.
Ron Jeremy Skrevet Torsdag kl. 22:11 Skrevet Torsdag kl. 22:11 47 minutter siden, mr.pingu skrev: Er skjermen litt vinklet mot føreren? Kjører nå midlertidig en Toyota RAV4 og det irriterer meg veldig at skjermen er 'flatt', det føles veldig unaturlig ut. Ja, jeg har kjørt iX1 i halvannet år, og har brukt idrivehjulet i omtrent 2 tiår på ulike BMW’er tidligere. Men etter å kjørt iX1 med iDrive 9 et par uker, har jeg siden ikke savnet dette. At enkelte likevel, føles som om iDrive hjulet er et lem, dem om det. Endring kommer, og de kommer tettere og oftere fremover - tilpass og vinn, eller la vær. Tapet av iDrive hjulet vel… dette er overkommelig for de fleste. Spesielt siden iDrive X skjermen er litt vinklet mot sjåføren og er så nærme som i nye iX3. Da anser jeg terskelen som ennå mindre enn det var for min del, å komme fra den originale iX3 med iDrive 7 med idrivehjulet, til iDrive 9 i iX1 uten iDrive hjulet. @papertiger Kvaliteten og gjennomføringen av nye iX3 er på et helt annet nivå enn iX1. Man ser og føler at dette er BMW sitt største investering, både prestisjemessig, teknisk og visuelt. IX1 er yesterdays news - også når den kom. Omtrent som Toro saus, folkelig og nogenlunde advekat uten å imponere, som G60 er det. Mtp Kvalitet, finish og overflate så er iX3 over iX1, men igjen, iX og G05 er og skal være bedre. mr.pingu, mslello og fupsaker reagerte på dette 3
Skulebollen Skrevet i går, 05:24 Skrevet i går, 05:24 Har du bestilt bilen @Ron Jeremy? Køen blir vel lenger og lenger jo mer man venter.. Mener og huske jeg bestilte i4, men hadde mange mnd. På meg og kunne endre på utstyr og farger i ettertid. Når det gjelder iDrive hjulet, så er det jo fingermerker på skjermen som er problemet.. At man fint klarer og se på skjermen er jo selvsagt, men det ser jo faen ikke ut etter En tur... Jeg tørr rett og slett ikke bestille før jeg har sett bilen live. P.d.d blir den litt for stygg utvendig, og alt for stygg innvendig. Skinnfetisjen kan jo også bli tung og svelge.. fupsaker, Maxmek og Ranger1000 reagerte på dette 3
Fredrik 90 Skrevet i går, 05:57 Skrevet i går, 05:57 (endret) Ved at stadig fler knapper erstattes av skjerm så mener jeg iDrive hjulet spiller en stadig større rolle i ergonomien og førersikkerheten. Når jeg står stille så bruker jeg alltid touch skjermen, så fingermerker på skjermen får man uansett. Men under kjøring så bruker jeg alltid hjulet og det er for meg helt perfekt, lett å bruke og ligger perfekt i hånden når man ellers skal sitte oppreist å følge med på kjøringen. Når jeg f eks var ute å testet nye E klassen som har mye skjerm så følte jeg meg helt handikapet uten hjulet. Så dette er ett stort tap for oss som liker å kjøre bil og som liker å være konsentrerte om bilkjøringen. Dere som mener dere kan klare dere uten hjulet, dere om det men vi vet hvilken type bilister dere er 😅 Endret i går, 07:04 av Fredrik 90 Maxmek og Saltkjelen reagerte på dette 2
Ron Jeremy Skrevet i går, 06:05 Skrevet i går, 06:05 35 minutter siden, Skulebollen skrev: Har du bestilt bilen @Ron Jeremy? Køen blir vel lenger og lenger jo mer man venter.. Mener og huske jeg bestilte i4, men hadde mange mnd. På meg og kunne endre på utstyr og farger i ettertid. Når det gjelder iDrive hjulet, så er det jo fingermerker på skjermen som er problemet.. At man fint klarer og se på skjermen er jo selvsagt, men det ser jo faen ikke ut etter En tur... Jeg tørr rett og slett ikke bestille før jeg har sett bilen live. P.d.d blir den litt for stygg utvendig, og alt for stygg innvendig. Skinnfetisjen kan jo også bli tung og svelge.. Nei, ikke bestilt, fikk mulighet til å bestille tidlig, å kunne (angivelig) få den tidlig Q2, men nå er det vel Q3 som gjelder?Demobiler skal komme Mars. Men syns det var lite kunnskap blant selgere og en del mangel på info og utstyr. Jeg liker også å se og sette meg godt inn i et produkt til en slik sum, dessuten deilig å nerde litt. Så får vurdere situasjonen, moms og pris og utstyr, tar en endelig avgjørelse mot slutten av året. Skinn blir stadig vanskeligere, hørte flere på presentasjon nevne det samme. fupsaker og Skulebollen reagerte på dette 2
mslello Skrevet i går, 11:12 Skrevet i går, 11:12 Hvordan er ambientbelyningen? Videoene jeg har sett gir inntrykk av at det er ambientbelysning i hele bilen, men det ser jo ut som det bare er på dashbordet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå