Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

@Rune-K Ja, men for nettopp ca. 40 år siden var dieselbiler i en overgang ganske populære i USA. BMW solgte f.eks M21 motoren i både E30 og E28 i USA. Mercedes-Benz solgte såvidt jeg husker modellene W115, W123 og W124 med dieselmotorer i USA. Trolig også W201. En kuriositet var at også S-klassen W126 ble solgt med en dieselmotor i USA. 

Hovedårsaken til at dieselmotoren i personbiler etterhvert ble mindre populært var at spesielt California fikk strengere avgassregler, men også at bensinprisen forble lav. Det var ikke mye å spare på å kjøpe en dieselmotor i relativt lette kjøretøyer. Den såkalte "dieselgate" der VAG jukset med avgassene var kroken på døren for dieselmotoren i personbiler i USA. Såvidt jeg husker var denne juksingen initiert av VAG's suksess med dieselmotoren i Europa. De ønsket å eksportere denne suksessen til USA, men ble åpenbart litt for ivrige i farten og ble tatt med buksene nede. Det har kostet dyrt og ettervirkningene merker de selv i dag ved at de ligger etter når det gjelder utviklingen av elektriske biler.     

Skrevet

Får håpe de ikke gjør som Tesla og dropper instrumentpanelet for å basere alt på senterskjermen. 

Og det rattet så alt for tjukt ut. 

Ellers er det jo vanskelig å se noe.

Man kunne selvfølgelig ønsket at man hadde holdt på det klassiske interiøret fra G30 osv, men verden går videre i et voldsomt tempo og nå skal det tydeligvis være skjerm for alle penga. 

Skrevet

Det heslige rattet har for lite gjennomsyn til at det er plass til noe instrument foran der. Er vel bare skjerm i midten og panoramic iDrive oppunder frontruten i NK stil. Tungt kamuflert, men lukter enda mer generisk interiørdesign. 

Skrevet
2 minutter siden, *MrB* skrev:

Det heslige rattet har for lite gjennomsyn til at det er plass til noe instrument foran der. Er vel bare skjerm i midten og panoramic iDrive oppunder frontruten i NK stil. Tungt kamuflert, men lukter enda mer generisk interiørdesign. 

Panoramic vision erstatter instrumentene foran fører. 

Så har du Head up også…
Men dette er jo NK interiør med iDrive X, svært like som iX3, som forventet ville jeg sagt.
Så får vi se hvordan eksteriøret blir. 
Men så mye tyn som (med rette) G60 har fått for interiøret, kan vel neppe NK interiøret med nytt/bedre og raskere iDrive bli en nedgradering?

Enkelte vil nok savne selve iDrive hjulet, den ser jeg, utover det…?

Skrevet

@Ron Jeremy Det er vel ingen som har klaget på iDrive i dagens G60/G61, men heller den begredelige interiørkvaliteten sett opp mot at en haugevis av funksjoner er fjernet og forenklet. De samme funksjonene og forenklingene er tilstede med iDrive X, så gjenstår det å se om de knepper opp på kvaliteten. Jeg har mine tvil, men det kommer sikkert et sortlakkert deksel og stor utheving i pressemelding om "new high quality interior" eller noe slikt.

Skrevet

Apropos NK, så er jeg invitert til prøvekjøring av IX3 hos Jæger. Det er altså prøvekjøringsdager for spesielt interesserte kunder like rundt hjørnet. Jeg er ikke spesielt interessert kunde, men det kan det jo være noen av dere er. Kan i såfall være en ide å snuse rundt sin lokale forhandler i starten av mars.

image.png.cb37740a7a87dd55e6702ab756f88545.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...