Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Nye X4 stod hos forhandleren her, så jeg tok en rask titt i går. Ryggekameraet der er også en slik spare-penger-løsning. Istedenfor å montere det i emblemet (som fungerer som åpner for bakluken) slik som på Fxx 6-serie og hver eneste VW er det montert rett over skiltet som sitter i fangeren. Altså skittent og ubrukelig etter fem minutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stoltbmwelsker skrev:

Bare meg som syns nye x4 er veldig lik glc coupe? 🤔

Gaaanske mange som har sagt det samme hehe. Lyktene har nok mye av skylden for det.

Jeg syns ikke den nye X4 er noe særlig pen dessverre. Den forrige er tuuuusen ganger finere, spesielt med M-Sport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, stoltbmwelsker skrev:

Bare meg som syns nye x4 er veldig lik glc coupe? 🤔

Det synes jeg også, men GLC er jo ikke noen gal bil å likne på det 😀 Mercedes tok blåkopi av BMW på dette segmentet, da svarte BMW med å igjen kopiere dems modell i segmentet. Smart trekk spør du meg 👍

Når det gjelder ryggekamera så skjønner jeg ikke hvorfor de ikke kan legge dette skjult. På G30 ser jeg det er en diger sort klump opp under ved skiltet, på F10 er i det minste dette skjult litt mer diskré. Jeg liker løsningen med kamera gjemt i emblemet bak, slik VW har. Bakdelen er at dette ikke er en driftsikker løsning i følge de som jobber med VW. De bytter mye emblemer som ikke vil ut som gir sort skjerm. Mercedes har en annen løsning, kameraet sitter oppunder ved skiltet. Men bak ett lite lokk som popper ned når du velger revers. Bakdelen er at hver gang du velger revers så hører du inni bilen at dette lokket åpner seg. Lite elegant. Kuleste løsningen så jeg på nye Ford Expedition (selges ikke i Norge). Der sitter kameralinsa opp under med skiltet som på BMW, med ved siden er det en liten spylerdyse som spyler linsa når den er tilsmusset 😀 Du spyler linsa hver gang du spyler bakruta, og du kan velge å bare spyle linsa seperat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Det synes jeg også, men GLC er jo ikke noen gal bil å likne på det 😀 Mercedes tok blåkopi av BMW på dette segmentet, da svarte BMW med å igjen kopiere dems modell i segmentet. Smart trekk spør du meg 👍

Når det gjelder ryggekamera så skjønner jeg ikke hvorfor de ikke kan legge dette skjult. På G30 ser jeg det er en diger sort klump opp under ved skiltet, på F10 er i det minste dette skjult litt mer diskré. Jeg liker løsningen med kamera gjemt i emblemet bak, slik VW har. Bakdelen er at dette ikke er en driftsikker løsning i følge de som jobber med VW. De bytter mye emblemer som ikke vil ut som gir sort skjerm. Mercedes har en annen løsning, kameraet sitter oppunder ved skiltet. Men bak ett lite lokk som popper ned når du velger revers. Bakdelen er at hver gang du velger revers så hører du inni bilen at dette lokket åpner seg. Lite elegant. Kuleste løsningen så jeg på nye Ford Expedition (selges ikke i Norge). Der sitter kameralinsa opp under med skiltet som på BMW, med ved siden er det en liten spylerdyse som spyler linsa når den er tilsmusset 😀 Du spyler linsa hver gang du spyler bakruta, og du kan velge å bare spyle linsa seperat. 

BMW har også denne løsningen, men har bare sett det på 6 serien

EDIT: Så ikke at @awt påpekte dette over :P 

hqdefault.jpg.92da2b3d7f903465fecde42f1cddc6b6.jpg

Endret av Gorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Daniel. skrev:

Ganske spent på hvordan nye 8GC ser ut uten kamuflering.

 

Det aner jeg sterkt at blir en sikle-etter-bil.

ang. Nye X4 så kikka jeg på denne på BMW Welt for noen dager siden, men ble ikke helt overbevist hva designet angår. Synes taklinja går for langt bak og for høyt, så den ser litt topptung ut bak, samtidig som at det ikke er noen markert støtfanger bak, bare rett ned. Når det er sagt kom det seg noe når jeg fikk sett den i en mørk gråfarge kontra den røde, da dempet det seg litt. Men liker bedre nye X3, som er mer harmonisk i linjeføringen og har bedre proporsjoner etter mitt syn.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, sluquet skrev:

Skal på visning av iX3, nye x5 og 8-serien første helgen i september, spent på hvordan de ser ut live.

Fikk invitasjon selv, men et konsept er lite spennende i seg selv. IX3 I særdeleshet, så mange stilige konsepter og el suv’er sol blir presentert i disse dager, så kommer BMW opp med det krampeaktige, feige konseptet her, hva tenker de på?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, gallay skrev:

Er det noe nytt, eller en trykkfeil? :) 

-bilde-

Hva tenker du på? :)

F13 640d xDrive har vært på markedet en stund, om det er at det mangler bilder så har jeg ikke svar :)

Nå er jo 6GT 640d xDrive her, men skulle ikke 8-serien "ta over" 6 coupe og 6 gran coupe?

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...