Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

På 17.1.2019 den 11.17, Ron Jeremy skrev:

Et knalltøft karbonchassi som i8 fortjente mer en en halv I6 ja. Ser ut som om det er muligheten som forsvant, synd!

Jeg tror hele poenget med i8 var chassiet sammen med en snål liten "lademotor" som kunne bidra litt til fremdrift. Det var liksom ikke ment som en bensin bil med noe attåt, heller tvert om og skulle være BMW som viste fram både karbon og hybrid teknologi på den tiden sammen med fokus på vekt, ytelser og forbruk. 

I Norge kom den litt heldigere ut avgiftsmessig mot generelle biler sammenlignet med andre land, men ble allikevel en dyr nisjebil. I utlandet var det også en (relativt sett) enda dyrere nisjebil. I tillegg ble den sammenlignet med biler i sin prisklasse som hadde en HELT annen designfilosofi på agendaen. Har sett mange sammenligninger mellom Audi R8 V10 og i8 og det er komplett totalt forskjellige biler i mine øyne men i bl.a England holdt de ca samme pris. i8 ble grovt misforstått av mange forumister der ute, dog mistenker jeg at BMW ikke regnet med at denne bilen kom til å bli en mega salgsuksess uansett.

Mens nye Toyota Supra er blodferskt nytt er det ikke til å legge skjul på at for mange er forvandlingen fra FT-1 konseptet til Supra en gedigen skuffelse, og her synes jeg vi alle kan gi BMW kudos for hvor nær produksjonsbilen i8 var det som en gang var konseptbilen, både i utseende og teknologi. 

At ikke M gmbh har fått fatt i chassiet og gitt den motoren den fortjener synes jeg er helt merkelig, men frøet er sådd for BMW sin del og nå som de har fått en tyvstart på både karbon og hybridisering og man får håpe på en rik fortsettelse i samme spor fra Bavanerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Fredrik skrev:

@Fredrik 90 Se litt på antall MB S-klasser som ble solgt (altså i USA) i den samme perioden. På dette tidspunktet var W220 4-5 år gammel og var på vei til å bli skiftet ut knapt 2 år senere. BMW burde ha solgt mange flere 7-serier i denne perioden så det er ikke merkelig at faceliften kom så fort det overhode var mulig å få den

Jeg blåser litt i Mercedes sitt salg, de har alltid vært sterkere enn BMW i denne delen av markedet. Men for BMW sin del så solgte ikke E65 dårlig, den var heller ikke noen flopp i markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg blåser litt i Mercedes sitt salg, de har alltid vært sterkere enn BMW i denne delen av markedet. Men for BMW sin del så solgte ikke E65 dårlig, den var heller ikke noen flopp i markedet.

Jeg har ikke skrevet at E65 var en salgsflopp for det var den ikke, men den burde ha solgt 40-50% bedre i relasjon til den mer eller mindre samtidige W220. For BMW var og er salget i relasjon til de nærmeste konkurrentene Mercedes-Benz og Audi helt avgjørende - og spesielt i den delen av markedet som omhandler store sedaner iom. at markedet er temmelig begrenset. Spørsmålet er derfor om X7 og den nye faceliften for G11 kan endre dette bildet iom. at G11 nå selger direkte dårlig (den modellen har faktisk vært tett på en salgsflopp i USA de siste par årene).

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Solberg93 skrev:

Ser ikke så aller verst ut her 😌

7B4089A4-A0F6-44A5-942B-65206A5368AB.thumb.jpeg.192f1246192eb4162553c5f59813d88f.jpeg

Tipper de fleste (ikke alle) kommer til å venne seg til den nye, store grillen.. Hvem vet hvordan dette designet vil eldres også? Kan jo fort bli et klassisk kjennetegn, på lik linje som hoffmeister-kinken. 

Synes selv den ser brutal, samt elegant ut på dette bildet, noe en 7-serie skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grillen er helt latterlig. Det var en som postet et bilde av en helt nydelig E38 for et par dager siden. Den modellen er stadig både elegant og grasiøs, men selvfølgelig ikke moderne. Hvis G11 med den helt desperate faceliften (modellen selger dårlig i USA) kalles moderne foretrekker jeg sannelig heller litt eldre BMW'er.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I4 ser omtrent ut som det motsatte av den futuristiske i3. En klassisk Grand coupe som ser ut som en vanlig fossilbil. Med rekkevidde fra 5-700 km så begynner vi å snakke en fordobling av siste i3 også, dessverre er den ikke her før om 2 år, det føles lenge ut, men håper mva fremdeles ikke er innført innen den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercedes GT 63S Coupe (firedørs coupe) med hele 639 hk får godt med juling av F90 M5 Competition i en test nylig utført av det tyske bladet Autobild. Testen er i papir utgaven av bladet men Bmwblog.com har tatt for ser testen i en egen artikkel. M5en akselerer bedre, har høyere toppfart, best rundetid på bane, lavest forbruk, best på plass og er billigst. AMG 63S Coupe markedsføres av AMG som den raskeste fireseteren rundt nordsløyfa, årsaken i dette er vel at M5 Competition er en femseter. Jeg vet at det finnes raskere sedaner rundt Nordsøyfa, men der er bakseter tatt ut for å spare vekt     (Jaguar XE Project 8 og Alfa Giulia Qudrifoglio).

https://www.bmwblog.com/2019/01/25/bmw-m5-competition-beats-mercedes-amg-gt-63s-4-door-in-autobild-test/

Godt å se BMW M er tilbake til det dem de best på, å lage biler ingen kan måle seg mot 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...