Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0308529EN/the-new-bmw-5-series

Ser ut til at det blir en 545e med rekkesekser og totalt 394hk. Hvis det er snakk om B58 motoren vil det isåfall være mye å hente ved tuning, da den leveres med 286hk framfor 340hk som på 540i.

Lurer på om 545e også får xtraboost? Med da potensielt 450 hk totalt vil man da være farlig nærme M550i ytelser. Vil vel tippe at BMW spesifikt velger og droppe xtraboost på 545e pga dette, da det muligens vil strupe salget av M550i. 

Gladnyheten for Norge er at 530e nå også blir levert som stasjonsvogn.

Endret av BrokeBoi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

bet meg merke i de voldsomt lave forbrukstallene som er oppgitt på diesel rekke 6'er bilene, 0,45- 0,5 på 530xd virker nesten unaturlig billig ? 

De måler i medvind :D Ingen tvil om at dagens dieselmotorer er svært effektive, men man skal generelt sett kjøre svært rolig med god flyt for å holde seg til oppgitte forbrukstall. Hybridene er kanskje værst, 225xe har vel oppgitt 0,2 eller noe i den dur, det er heller mer som et godt eventyr. F15 X5 40e er oppgitt til 0,33 men tester viser at den ligger på 0,7-0,9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, BrokeBoi skrev:

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0308529EN/the-new-bmw-5-series

Ser ut til at det blir en 545e med rekkesekser og totalt 394hk. Hvis det er snakk om B58 motoren vil det isåfall være mye å hente ved tuning, da den leveres med 286hk framfor 340hk som på 540i.

Lurer på om 545e også får xtraboost? Med da potensielt 450 hk totalt vil man da være farlig nærme M550i ytelser. Vil vel tippe at BMW spesifikt velger og droppe xtraboost på 545e pga dette, da det muligens vil strupe salget av M550i. 

Gladnyheten for Norge er at 530e nå også blir levert som stasjonsvogn.

B58 er helt klar en motor med mye potensiale, så om 545e kommer med xtraboost eller ikke betyr ikke så mye vil jeg tro. Her er det masse krefter å hente uansett. Og som du sier så vil jo en 545e med xtraboost funksjon ete seg inn på M550i sitt territorie.

Men jeg finner ikke noe informasjon rundt rekkevidde på denne?  

3 timer siden, Ingvaldsen skrev:

bet meg merke i de voldsomt lave forbrukstallene som er oppgitt på diesel rekke 6'er bilene, 0,45- 0,5 på 530xd virker nesten unaturlig billig ? 

Forbrukstall skal jo være mer reelle nå enn de var før, så jeg tror ikke dette er så veldig langt unna det kam kan klare selv. BMW sine dieselmotorer er blant de mest effektive på markedet i dag, både på utslipp for forbruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutes ago, Fredrik 90 said:

B58 er helt klar en motor med mye potensiale, så om 545e kommer med xtraboost eller ikke betyr ikke så mye vil jeg tro. Her er det masse krefter å hente uansett. Og som du sier så vil jo en 545e med xtraboost funksjon ete seg inn på M550i sitt territorie.

Men jeg finner ikke noe informasjon rundt rekkevidde på denne?  

545e ser ut til å kun leveres med xDrive og har følgelig en rekkevidde på 54 - 57 km, dvs noe kortere enn 530e uten xDrive. Skuffende at den ikke leveres med samme batterikapasitet som X5 45e på 80km+, men det kan vel ha noe med plassmangel å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, BrokeBoi skrev:

545e ser ut til å kun leveres med xDrive og har følgelig en rekkevidde på 54 - 57 km, dvs noe kortere enn 530e uten xDrive. Skuffende at den ikke leveres med samme batterikapasitet som X5 45e på 80km+, men det kan vel ha noe med plassmangel å gjøre?

Det er jo egentelig nok rekkevidde iallfall for mitt bruk. Men på en annen side så er det for lite rekkevidde hvis vi ser på X5 og enkelte andre modeller. Nå skal det sies at BMW er en av få hvor oppgitt rekkevidde faktisk er ganske realistisk. Men 56 km holder plenty til meg, og sikkert de fleste andre. I forbindelse med at jeg trenger ny firmabil snart så har jeg kjørt nye Kuga PHEV, denne holder også det den lover i forhold til oppgitt rekkevidde på 56 km. I realiteten da så hadde jeg kun trengt å bruke bensin når jeg er på tur, all småkjøring vil kunne kjøres på strøm. Da begynner jo denne elektrifiseringen å gi mening iallfall for meg. 

Jeg skal definetivt få ordna meg en prøvetur i 545e når den kommer, dette må jeg utforske nærmere 😀

Veldig synd den ikke kommer som Touring, det hadde slått godt an. Men BMW er åpenbart redd for å kanibalisere salget av X5 45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...