Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

@Fredrik 90 det var ment til en tekst over, jeg vil ha alle de som kommenterer her videre i forumet. Forumet er så mye mer enn sosiale medier. Intet annet enn min kommentar ble slettet. Det var vel av mulig grunnen at den A. Ikke avsluttet saklig eller B. Ikke hadde noe relevanse til temaet. Tror jeg :) Det respekterer jeg, jeg synes admin gjør en god jobb med å sile ut og ordne opp. De skal alle og enhver ha en skål for jobben :)  Jeg blander meg ikke mer inn i den pågående diskusjonen! 
 

Edit: der var min kommentar tilbake, mulig en bug her da 🤷🏼‍♂️

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Dere er en liten gjeng her inne som ikke tåler noenting, dere er rett og slett en gjeng med kjerringer 😅 

(...)

For noe vas du kommer med her, du av alle vet bedre enn å hive deg med på dette.

Kule hersketeknikker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Skal vi bare sette en strek her? Også lar vi det være til neste gang vi er uenige? For enige om noe som helst blir vi aldri, iallfall ikke vi som diskuterer her 😀

Det synes jeg faktisk er stort av deg @Fredrik 90. Jeg kødder ikke nå. Kudos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss vende dette litt rundt. Fredrik har sine meningers mot og er til tider ganske spissformulert. Er du slik (eller bare litt slik) vil du før eller senere møte deg selv i døren. Jeg vet av erfaring etter over 27000 innlegg her inne og jeg har hatt mine feider for å si det slik. 

Det jeg liker med Fredrik, bortsett fra at han har sansen for enkelte eldre BMW modeller (fra tiden før han ble født), er at han er en virkelig ekte BMW entusiast. Nesten så krampa tar deg, men det er uten tvil ekte entusiasme og dette liker jeg når det er som best. Det som etter min mening ikke er så bra er at denne entusiasmen noen ganger tar helt over og han skriver med skylapper. Da blir det mest hva han mener og ikke minst ønsker at skal være. Dette er litt dumt for den generelle kunnskapen han besetter om bilverdenen er ganske imponerende.

La oss runde dette av og være enige om at vi alle har våre sider. Dette er et diskusjonforum hvor takhøyden er og bør være temmelig høy. Vi kan alle komme med mer eller mindre bevisste slengbemerkninger og/eller ha dårlige dager.   

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen flere enn meg som har hatt ei liste over "must haves" når det skal handles bil, men som glemmer det i et svakt øyeblikk?

Jeg har jo lenge sagt at neste bil også blir med firehjulstrekk. Begrunnelsen er enkel. Et par ganger i året er vi på hyttetur på vinteren til ei hytte der firehjulstrekk utgjør forskjellen på å komme helt fram til hytta eller å gå nesten en kilometer på ubrøyta vei. I tillegg har nå brodern kjøpt ei hytte der det er problem å komme fram på sommeren også. Han har ei glatt, sølete kneik som det var bare så vidt jeg kom opp sist vi var på besøk.

Nettopp mangelen på firehjulstrekk har vært en av grunnene til at iX3 har vært uaktuell. Men i går kveld klikket jeg meg tilfeldigvis inn på bmw.no og begynte å konfigurere en iX3. Og oppdaget at det faktisk er ganske mye fint utstyr som er med allerede i basisversjonen. Prisen med litt utstyr er faktisk så "lav" at jeg ble fristet til å kaste alle argumentene for firehjulstrekk overbord og kjøpe en tohjulstrekker. Hadde vært skikkelig nice å fortsette å kjøre BMW! Til og med kona syntes det var mye bil for penga, inntil hun kom på at jeg hadde sagt tidligere at iX3 bare kommer med tohjulsdrift. Da var beskjeden at det var greit at jeg kjøpte iX3 hvis jeg lovte å bære henne og bagasjen opp til hytta hvis vi står fast ...

... det ble ikke noen iX3 i denne omgangen.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ogee1 skrev:

Jeg må si meg enig med @Ron Jeremy her. Jeg føler også at du pisser på folk som ikke er enige med deg. For eksempel: "De som tror at hybridbiler er ett mellom stadie er litt de samme folka som går rundt å tror at jorda er flat." Det er stadig sånne slengbemerkninger. Det som bekymrer meg litt er at du ikke ser dette sjøl. Innmari synd siden du har masse interessant kunnskap om BMW.

Jeg synes også at du har utrolig lite forståelse for at det ikke er en fasit med to streker under svaret på det vi diskuterer. Være seg utviklingen i bilbransjen fremover, om G30 er tidenes flotteste BMW eller at BMW er verdens beste bilmerke. Ikke har du forståelse for at andre har annen smak eller andre behov enn deg sjøl heller. Men du er minst like flink til å dra krenka-kortet som alle oss andre.

For meg er det ikke det at folk er kritiske til hva BMW holder på med for tida som eventuelt vil gjøre at jeg slutter på forumet. Det vil sannsynligvis være gnålinga di.

Jeg har vel lenge tenkt på ordet narcissist når jeg leser ting fra f90... 

Men kunnskapen han besitter er imponerende og jeg liker bilsmaken hans :)

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ogee1 skrev:

Er det noen flere enn meg som har hatt ei liste over "must haves" når det skal handles bil, men som glemmer det i et svakt øyeblikk?

Jeg har jo lenge sagt at neste bil også blir med firehjulstrekk. Begrunnelsen er enkel. Et par ganger i året er vi på hyttetur på vinteren til ei hytte der firehjulstrekk utgjør forskjellen på å komme helt fram til hytta eller å gå nesten en kilometer på ubrøyta vei. I tillegg har nå brodern kjøpt ei hytte der det er problem å komme fram på sommeren også. Han har ei glatt, sølete kneik som det var bare så vidt jeg kom opp sist vi var på besøk.

Nettopp mangelen på firehjulstrekk har vært en av grunnene til at iX3 har vært uaktuell. Men i går kveld klikket jeg meg tilfeldigvis inn på bmw.no og begynte å konfigurere en iX3. Og oppdaget at det faktisk er ganske mye fint utstyr som er med allerede i basisversjonen. Prisen med litt utstyr er faktisk så "lav" at jeg ble fristet til å kaste alle argumentene for firehjulstrekk overbord og kjøpe en tohjulstrekker. Hadde vært skikkelig nice å fortsette å kjøre BMW! Til og med kona syntes det var mye bil for penga, inntil hun kom på at jeg hadde sagt tidligere at iX3 bare kommer med tohjulsdrift. Da var beskjeden at det var greit at jeg kjøpte iX3 hvis jeg lovte å bære henne og bagasjen opp til hytta hvis vi står fast ...

... det ble ikke noen iX3 i denne omgangen.

Mange blir grepet i øyeblikket og glemmer must have lista som man har på innerlomma. 4x4 er absolutt ikke en must have ting for alle, det er kanskje mer trend og restverdi enn faktisk nytte? 

Som det ble nevnt tidligere, og dette kommer dypt fra meg siden jeg misliker vag sterkt, er at Enyaq er et mye bedre kjøp enn Ix3. Men vent nå litt å se når importøren ser at dem sliter med Ix3 salget, tror nok det kommer en del gunstige utstyrspakker da ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Skal vi bare sette en strek her? Også lar vi det være til neste gang vi er uenige? For enige om noe som helst blir vi aldri, iallfall ikke vi som diskuterer her 😀

Det er vel heller ikke målet med et forum.
Hvis alle er enige hele tiden - vil vi stå på stedet hvil, slikt er kjedelig!

Høy temperatur er også helt greit, så lenge det blir saklig og man ikke slenger rundt seg med upresise og usaklige svada.

Men la oss diskutere sak og ikke person(er) fremover. 
:-)
Fremad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mange situasjoner er 4wd helt uvurdelig, mens mange ganger er bakkeklaringen vel så viktig. Folk føler seg uovervinnelige i en Honda CR-V selv om firehjulstrekken er tilkobla 1% av tiden...

Vet endel er uenige her, men finner man en bil som funker 99% av tiden går det an å bytte/leie/låne den siste prosenten.

Med det sagt ville jeg nok venta på iNext.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye DSC funksjon som BMW lanserte med LCI på i3 er veldig mye bedre enn det som var før. 250 ganger raskere om jeg ikke husker feil? Det sammen med el motor som ikke blir forsinket av turbo og girkasse gir veldig bra fremkommelighet er min erfaring. Men like bra som 4x4 er det nok ikke. 

Må si jeg lurer litt på formålet med iX3, burde jo være masse plass til en motor på akselen fram også, når hybriden har Xdrive. Holder jo tidsskjemaet for i4 og iNext, så rekker den jo ikke å være "ventepølse" heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, mslello skrev:

Den nye DSC funksjon som BMW lanserte med LCI på i3 er veldig mye bedre enn det som var før. 250 ganger raskere om jeg ikke husker feil? Det sammen med el motor som ikke blir forsinket av turbo og girkasse gir veldig bra fremkommelighet er min erfaring. Men like bra som 4x4 er det nok ikke. 

Må si jeg lurer litt på formålet med iX3, burde jo være masse plass til en motor på akselen fram også, når hybriden har Xdrive. Holder jo tidsskjemaet for i4 og iNext, så rekker den jo ikke å være "ventepølse" heller...

Responstid på elmotor kontra fossil er naturgitt, slik at antispinn og alt av sensorikk knyttet opp mot drivlinje, så vil elbil være overlegen ifht reaksjonstid og respons/fremkommelighet.
En motor på hver aksel blir nok melk og brød etterhvert, så har man det ultimate med en motor på hvert hjul. 

Hadde ingen store problemer med vår første (16’) I3, men vår nye 2020 model vet jeg skal være forbedret, men forventer ikke det helt store. Steget fra X-drive blir likevel hardt.

IX3 er jo intet mindre enn en fadese, burde droppe å lansere den i Europe når den er så forsinket, så dyr og så lite komplett med RWD.

I4 er nok mer gjennomført sammen med i-next, later til at BMW har lagt mer prestisje og penger i disse modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Responstid på elmotor kontra fossil er naturgitt, slik at antispinn og alt av sensorikk knyttet opp mot drivlinje, så vil elbil være overlegen ifht reaksjonstid og respons/fremkommelighet.
En motor på hver aksel blir nok melk og brød etterhvert, så har man det ultimate med en motor på hvert hjul. 

Hadde ingen store problemer med vår første (16’) I3, men vår nye 2020 model vet jeg skal være forbedret, men forventer ikke det helt store. Steget fra X-drive blir likevel hardt.

Sett i3'n i dtc modus, så kan man jo faktisk ha det litt morro på vinterveier. Før lci så var det ikke rare vinkelen på bilen før den sa at nå er det nok! Funker veldig bra på 330e'n også, lett å lirke i gang ved behov. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende å se hva BMW hamler opp med G70 7-serie, for den nye S-klassen må jeg si virkelig var lekker! Rent og pent design uten for mye mikkmakk. I tillegg har de omsider skjønt at den beste plasseringen av ladeluken er på motsatt side av tanklokket, og ikke bak forskjermen som BMW (og flere andre) går for (det er kortere og enklere å koble til en ladekabel bak enn foran). Ellers liker jeg løsningen med skjermen og dashbordlisten, og materialkvaliteten oser det klasse av, men det er med skrekk og gru å se at tyskerne skroter betjeningshjul og knapper. Med det i tankene er det vel bare et tidsspørsmål før iDrive hos BMW ryker (mht. at ID7 er designet som et touch-system) og at spionbildene av neste generasjon 2-serie Active Tourer viser bortfall av kontroller. :( 

2021-mercedes-benz-s-class-165-159898404
20C0404_123.jpg
attachment.php?attachmentid=2404141&stc=
attachment.php?attachmentid=2404142&stc=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...