Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

@Daniel. Det er vel bare en photoshop (?). Alpina kommer med ny XB7 03/2023 mener jeg å ha lest. Uansett - resultatet er ikke pent, men det skal jo vanskelig la seg gjøre å sminke en gris pen. Det beste Alpina gjør er å lanserer XB7 LCI med gammel front.

Ellers er det smått interessant å lese om lyktene. Lyktene på X7 LCI er bare LED (de skryter nå av "Matrix LED"), hvilket trolig vil innebære at Laserlys er historie? Om ikke, er det i alle fall rart å fjerne det på et flaggskip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt. Fra BMW Blog;

"A future subsidiary of the BMW Group, ALPINA has announced the updated XB7 will be officially introduced early next year. Since the facelifted XB7 won’t hit the market until early 2023, official images have not been provided."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ett merkelig trekk av Alpina ja…

Ikke bare nedgraderer BMW interiør og eksteriør på X7 LCI, de nedgraderer altså nå hele bilen ved å fjerne laserlys? Please…ikke si at BMW kommer å skyter av Matrix LED nå, noe Opel har tilbydd siden 2013…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, awt skrev:

I følge Autogefuhl var Matrix-lysene så gode nå at laser ble overflødig.

Kjøpt og betalt. Dette lukter intet annet enn latskap og kostnadskutt fra BMWs side. Forundrer meg ikke om de kommer med halogenlys også med begrunnelse om at de blir varme slik at snø og is som legger seg på frontlyktene smelter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd å se at bilmerket som alltid har vært best på både merkeidentitet og design kaster all historie på bålet og lager dritstygge biler. Ville ikke vurdert å kjøpe en ny BMW selv om jeg hadde bilsamlig og milliarder på bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, awt skrev:

I følge Autogefuhl var Matrix-lysene så gode nå at laser ble overflødig.

Jeg frykter som @Saltkjelen er inne på at dem "kjøpt og betalt" for å si akkurat dette. Det at BMW går bort fra Laser lys nå er en stor greie som bør forklares mer inngående enn at LED nå er blitt så bra. Hva er gjort med LED lysene som får dem til å ha bedre virkning enn laser? Autogefül er såpass grundige i alt annet at dette virket kunstig og påtatt. 

7 timer siden, Saltkjelen skrev:

Forundrer meg ikke om de kommer med halogenlys også med begrunnelse om at de blir varme slik at snø og is som legger seg på frontlyktene smelter.

Det krever nok færre halvledere å produsere en halogenlampe så i dagens bilindustri hadde ingenting forundret meg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis autogefuhl er «kjøpt og betalt» er det isåfall fra VW, ikke BMW.
Men det er ikke første gang jeg hører at laser er mer markedsføring - enn hvor mye bedre de er enn LED. 
Når de kom på i8 kostet laserlys vel 75k og lyste 50 meter lenger på fjernlys enn LED. 
Laser er vel fremdeles ikke lov å han i USA, Kina er jeg usikker.
Når disse markede faller fra er det begrenset hvor stas det er å ha laser på fjernlysene.
Selvom laser klinger bra og det er tøft med den blå X’en er det ikke noe jeg ville lagt mye i selv, LED er bra saker. 
Hvis laser virkelig var så bra, ville det sannsynligvis vært flere premiumbiler som ville kommet med det. 
 

ifht 7 serien, la oss se faenskapet før den blir slaktet, personlig syns jeg X7 LCI var mindre ille enn fryktet, det kan være tilfelle med 7’ern også?

🐣😇

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...