Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

awt
 Share

Anbefalte innlegg

57 minutter siden, Skulebollen skrev:

Hvem slaktet g11 når den kom? Det er jo umulig og ikke synes dette er en pen bil 

Faceliften med tidenes største grill ble nok slaktet, komisk at alle digger denne nå.. 

Vel bl.a på Bimmerpost så syntes de fleste G11 var en uinspirert og kjedelig model, det var da bildene av de første interiørbildene kom.

7’er har jo stort sett vært en kontroversiell model som ikke skulle ha vært for massene. 
Samtidig er folks forventning stort sett urealistiske og ofte for høye. Modellen blir så lansert, pressebildene kommer og ethvert varmes man til å - stort sett like modellen/e. Men de siste par tiårene har kanskje skuffelsene vært større og kommet tettere?

Endret av Ron Jeremy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

G11 satt som en kule hos meg da den kom. Fantastisk flott bil. Sober og eksklusiv, akkurat slik jeg mener en bil i dette segmentet skal være. F01 var fin den og, men G11 holder jeg nesten på nivå med E38 og E32. Kritikk av denne må jeg ærlig talt si jeg har sett lite av. Frem til LCI vel å merke. Da ble den (og er fortsatt) vulgær, og fansen ble/er splittet. Jeg føler imidlertid den er mer «stueren» i dag da, men det er nok mye pga at G70 har flyttet grensen ytterligere, og i mindre grad fordi G11 LCI har vokst i folks øyne. 

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte også G11 veldig godt når den kom, husker jeg fulgte lanseringen live. Synes det er en sober og lekker bil, en flott og tradisjonell 7-serie som har ett design som er behagelig for øynene. Jeg sier ikke at jeg synes LCI er noen pen bil, men i riktig farge og spekk så har den vokst på meg. I fremtiden så tror jeg nok G11 vil bli løftet frem av entusiastene slik E38 blir i dag. G11 går inn i historien som den siste 7ern som ser ut som en 7er. Siste modell med V8 (i Europa) og V12. Man kan si hva man vil om elektiske biler i dette segmentet, men i en luksusbil som dette så er V12 det eneste riktige valget. F01 var for meg bare en stor 5-serie, den er alt for lik F10 til å føles "spesiell". 

G70 føler jeg er E65 litt om igjen, og selv om jeg har blitt vant til E65 så troner den høyt på listen over tidenes styggeste BMWer. Før så pleide jeg å si at E46 Compact og E65 var tidenes desidert styggeste BMWer, men gikk årene og I3 kom, 2-serie Active Tourer, iX osv og disse to aldrene BMWene rykket lenger og lenger opp på lista. Men E65 er imponerende og banebrytende, all den teknologien denne bilen hadde…som vi tar for gitt i dag hadde denne for over 20 år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

https://www.motor.no/bil/folkebilene-som-gar-ut-av-produksjon/240317

Var ikke klar over at 2AT skulle slutte å produseres? Dem har jo "nettopp" blitt lansert i ny drakt. Eller bommer journalisten og prater om F45?

Dagens versjon er vel den siste tror jeg. Men ellers så var det jo mye flerbruksbiler og mine MPVer som går ut, stort sett erstattet av 7 seters SUV som appellerer mer til folket i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Dagens versjon er vel den siste tror jeg. Men ellers så var det jo mye flerbruksbiler og mine MPVer som går ut, stort sett erstattet av 7 seters SUV som appellerer mer til folket i dag.

Dagens versjon er nok siste vil jeg tro ja, U06 heter den. F45 er forrige. Jeg tror kanskje journalisten blander 2-serie F46 Gran Tourer som er gått ut og skriver som om det er F45. BMW Norge selger enda U06 og det står heller ingenting andre plasser om at U06 skal ut enda.

At Active Tourer skal ut på sikt er forståelig, men F45 var en god bil til en god pris. Den fikk mange kunder fra andre merker over og gjorde og forsåvidt gjør en fantastisk jobb. At det ikke er BMW som vi kjenner BMW er en ting, men likevel mye nytt BMW for pengene. Idag priser U06 seg helt ut dessverre. Med priser fra 550-600 i startpris, så er det så mye annet som man heller velger. Slik var det ikke med F45. Uansett, med mange nye BMW-kunder fra F45 så er steget til en f.eks. iX1 kort i neste runde :) 

Her er dagens priser, helt ute av konkurransen:

45F390E6-6774-43EB-8192-493C526336CE.thumb.jpeg.fa7432b0013149d580ebc35da803c9c1.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja BMW Norge har med vilje priset denne bilen ut av markedet, slik at iX1 slipper konkurranse fra denne. Dette er ett tegn på hvor dyre elbilene har blitt, når importøren med viten og vilje må prise fossil/hybrid bilene ut av markedet og å unngå intern konkurranse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Ja BMW Norge har med vilje priset denne bilen ut av markedet, slik at iX1 slipper konkurranse fra denne. Dette er ett tegn på hvor dyre elbilene har blitt, når importøren med viten og vilje må prise fossil/hybrid bilene ut av markedet og å unngå intern konkurranse.

IX1 kommer på 700 000,- noe jeg synes er mye for en bil som skal erstatte i3. Får ganske mye bra for den prisen og faktisk noe under 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Saltkjelen skrev:

iX1 har vel ikke erstattet i3, men det er vel den bilen som BMW kan tilby som er nærmest.

Trodde det ble sagt IX1 erstattet i3, siden den ene kom på markedet og den andre ble tatt bort. Mulig jeg har misforstått

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, StigJ skrev:

Klarer ikke se noe sammenligningsgrunnlag mellom iX1 og i3. i3 er en 4 seter til å ratte rundt til og fra jobb/butikken med, med plass til handleposene mens en iX1 en en fullverdig kompakt SUV.

Bruker å pakke med oss stor vogn vi i i3’n ;) 

Men det er mulig jeg har mistolket, så folk må ikke bite seg så veldig i at jeg kalte det en erstatning for i3’n.

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Snagg30 skrev:

Men det er mulig jeg har mistolket, så folk må ikke bite seg så veldig i at jeg kalte det en erstatning for i3’n.

Jeg har også hørt at iX1 liksom skulle være en slags i3 erstatter, men dette tror jeg var før prisen for denne bilen ble gjort for BMW selgerne. For den er jaggu meg dyr den iX1en, en kamerat har nettopp fått sin iX1 og den kosta over 700 000,-. Han var litt skuffa over rekkevidden som vinterstid sjelden bikker mye over 300 km i dispalyet. For to år siden fikk man jo Audi E-tron for samme pengene med ca samme rekkevidde og dette er jo en bil i X3 klassen. Elbil har blitt dyrt, og eneste måten å holde som som rimeligste alternativ er å prise fossilbilene komisk høyt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.1.2023 den 13.32, Saltkjelen skrev:

Er ønsket en bil uten småtull og hyppige verkstedbesøk, hadde jeg nok i alle fall droppet alt som heter hybrid og som er eldre enn fem år gammelt. Rett og slett en vanvittig kompleks sak, der to drivlinjer som overhodet ikke har noen forutsetninger for å fungere 100% sømløst med hverandre, skal fungere sømløst. Jeg har flere kompiser som jobber på verkstedet hos forskjellige forhandlere som fraråder kjøp av hybridbil - rett og slett fordi de ofte er belemret med feil og er dyre å reparere.

Ja, da høres det ut som en 2018 G30 530e bare er å flytte verkstedbesøk fra en bil til en annen. Da er jeg like godt tjent med å besøke verkstedet 4-5 ganger i året med en F11 enn en G30 :P 

På 5.1.2023 den 13.24, fupsaker skrev:

Legg merke til at du får en godt utstyrt M340i G21 inn for litt over 700k slik det er nå og litt mer for bedre utstyrte modeller. :) Ser jo ut til at du kan ha bil lenge uten å gå nevneverdig i minus.. G31 Pre-lci 540i kommer inn på ca 640, her får du bedre biler allerede i Norge, f.eks. BMW 5-serie | FINN.no som så ganske bra ut. :) 

G21 M340i ser bra ut og går sikkert godt, men er noe eget med 5-serie i mine øyne. Så når man får M340i og 540i for omtrent samme pris så utgår nok M340i fra min liste, selv om jeg synes infotainmentløsning på G21 er finere enn G31. Men interessant å se at man får de såpass mye rimeligere på import kontra hva de ligger ute for i Norge :) 

På 5.1.2023 den 13.46, *MrB* skrev:

Jeg sitter på gjerdet i forhold til G30 530e LCI, men regner med de kommer til å stupe i verdi så snart G60 viser seg, så jeg er redd det er et dårlig tidspunkt å handle en slik akkurat nå. Pre-LCI er allerede ok priset, men jeg  ha LCI pga hengerkapasiteten. 

Ellers har jeg lite å komme med i forhold til bilene som er listet. F30 har jeg i husholdningen da, og joda. Interiøret er litt enkelt, men det synes jeg ikke er noe negativt. Bilen ellers er det lite å utsette på.

Enig med deg angående forventet prisfall på G30/31, derfor jeg gjerne vil avvente litt til før jeg handler får å få med meg det knekket i prisen som antakelig kommer.

Jeg synes heller ikke interiøret i F30/31 er noe negativt, er mer det at jeg er litt ferdig med det gjennom F82. Blir liksom litt kjipt å gå fra en 5-serie (med tanke på plass i kupeen og støydemping etc) samt en F82 som er fullspekket med merinoskinn, skinndash, alcantara taktrekk også videre, til et standard F31-interiør. 

På 5.1.2023 den 16.57, Snagg30 skrev:

Pen sak, men har var det altfor mye krom som må folieres ;) Skal jeg opp i det prisleiet vil jeg nok gå for bensin, synes det er mer inspirerende enn diesel. Og derfra er det ikke langt opp til fine utgaver av G31, som jeg holder litt høyere enn G21.  

På 5.1.2023 den 19.02, Marius2002 skrev:

Hva med en slik? 
Mobile.de : BMW 640d xDrive GT

Hva kommer den på ferdig inn i Norge på skilt? :) Det er jo ca. ingen av de og du kan fortsette og skille deg ut :D 

6-serien synes jeg faktisk er vel så pen i pre-LCI :) Og selv om det ikke er en stygg bil, så er det noe ved den som gjør den tungsolgt. Og G31 fremstår langt mer galant. Men ikke uaktuelt i fremtiden, om de får samme prisknekken som 5GT på bruktmarkedet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...