Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, gallay skrev:

Disse var tøffe! Tror jeg må belage meg på å handle én hvit og én sort ganske snart :D 

Vet du hva, kvaliteten på disse er upåklagelig. Virkelig solid og tåler mye juling :) Men klart de koster jo litt, men ikke SÅ ille. Jeg kjøpte min(mine døtre sine) i 2016, og ble dratt frem igjen i forrige uke til minstejenta, vasket og polert opp. Hun elsker den! :) 
 

Står på stuen i skrivende stund:

IMG_0605.thumb.jpeg.2218e42cf14e2e71d06e07bd437fc8c0.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Marius2002 skrev:

Vet du hva, kvaliteten på disse er upåklagelig. Virkelig solid og tåler mye juling :) Men klart de koster jo litt, men ikke SÅ ille. Jeg kjøpte min(mine døtre sine) i 2016, og ble dratt frem igjen i forrige uke til minstejenta, vasket og polert opp. Hun elsker den! :) 
 

Står på stuen i skrivende stund:

IMG_0605.thumb.jpeg.2218e42cf14e2e71d06e07bd437fc8c0.jpeg

Heldigvis slipper man å tenke på motorras på disse :P Nei, det blir nok ett kjøp i fremtiden, da den forrige gule z4 som vi kjøpte til eldste guttungen er "long gone". Blir sikkert litt ekstra dyrt mtp kjøp av to stk, ikke minst er det tre månedes ventetid på baby races :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, E.C. skrev:

Hvor gamle må kidsa være for å bruke slike?

🤷🏼‍♂️ Yngste er nå 1,5 år. Skjønner konseptet med å ake fart, men ratter i alle himmelretninger og å rygge er ikke så lett, så er enda litt tid før koden er helt knekt. Jeg hjelper til å dytte/styre av og til og eldstejenta synes plutselig det var gøy igjen så hun tar hun yngste med noen turer rundt i huset. Ser GS/BMW har stang man kan feste på for enklere dytt(er eget hull bak til denne), men har ikke helt behovet innomhus. Utomhus er det øving på balansesykkel her, iallefall etterhvert nå. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, awt skrev:

iHadde forventet britiske skilt på pressebildene til en (liksom) erkebritisk-bil, og ikke München-skilt. 😬

Nemlig... modellen aspirerer helt klart på en udefinert måte veldig oldschool britisk Bentley og Rolls-Royce. Jeg tror dette ikke er tilfeldig, men jeg er usikker på hvor kult det er. Kanskjer er det OK fordi noen føler at de mangler den pompøse stilen, men sikker er jeg ikke. 

Jeg liker ikke denne stilen nettopp fordi tyskerne på 60 og 70-tallet var mye mer fokuserte og ned til jorden orientert vedr. bildesign og genrell stil. Britene levde på gammel pompøs storhet som ikke kunne vare - og varte heller - ikke og derfor er både Bentley og Rolls-Royce i dag tyske bilmerker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

i7 utvides med en toppmodell i form av i7 M70 - i en passende Duracelldrakt. 

Bilen er ellers første BMW ut med iDrive 8.5, så det skal bli spennende å se noen pressebilder/YT-filmer som viser hva vi har i vente. :) 

https://www.7post.com/forums/showthread.php?t=2009553

attachment.php?attachmentid=3157882&d=16
MFG_AA-MN1500.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart ingen hos BMW faktisk ser selv at de lanserer i7 i Duracell Edition? Ingen som pocker en på skuldra og sier at dette kanskje ikke er så lurt, folk kommer til å latterliggjøre oss igjen liksom...

To farget lakk var tøft på 80 tallet, men jeg skjønner at dette er en greie i Kina. De hadde jo bare sykler og kjerrer på 80 tallet så de har jo 40 år med usmakelige stylinger og trender å ta igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Fredrik 90 said:

To farget lakk var tøft på 80 tallet, men jeg skjønner at dette er en greie i Kina. De hadde jo bare sykler og kjerrer på 80 tallet så de har jo 40 år med usmakelige stylinger og trender å ta igjen. 

 

Sånn som mange moderne BMWer ser ut hadde det kanskje blitt et realt løft å la Rieger eller Gemballa forbarme seg over modellene og gi bilene noen smakfulle breddekit, vinger og annet smånips.  Rosinen i pølsa liksom. For det kinesiske markedet selvfølgelig i long wheel-base, gullfelger og et enormt bilde av Mao i taktrekket. 

 

Mao_Zedong_in_1959_(cropped).jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke dette litt barnslig og banalt?

Jada, Kina er et stort og voksende marked, som BMW hensyntar, hvor mye/lite vet ingen av oss her inne.
Men vi snakker tross alt om et globalt brand, som selges over hele kloden.

Dvs at de må selges og likes av flere enn asiatiske kjøpere.

Så å trekke alle negative paralleller til Kina og eller batteri blir litt småpatetisk i lengden.

I7 eller ei, nye 7’ern syns jeg tar seg bedre ut på veien enn på bilder, men interiøret med lyspanel er jeg svært usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Så å trekke alle negative paralleller til Kina og eller batteri blir litt småpatetisk i lengden.

I7 eller ei, nye 7’ern syns jeg tar seg bedre ut på veien enn på bilder, men interiøret med lyspanel er jeg svært usikker på.

Fra mitt ståsted, synes jeg det bare var artig at man hadde kjørt Duracell tema på i7 M70, men jeg er nok enig med @StigJ at dette var en litt småtøff kombinasjon. Ellers er jeg på ingen måte fan av G70, men jeg synes den tar seg bedre ut nå enn tidligere. Dog misliker jeg sterkt bortfallet av særegne BMW-elementer (lysidentitet), men det ser ut til å ryke over hele fjøla hos BMW nå. Karosserimessig fremstår i alle fall G70 som langt mer vellykket enn EQS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første demofilm av iDrive 8.5. :) 

Føler ikke det var store forskjellene mellom iDrive 8 og 8.5, bortsett fra at klimamenyen ser ut til å være en del mer forseggjort. Demo av iDrive 9 kommer i morgen på BMWblog, og fra en sneak-peak der ser det ut til å være filmintegrasjon (eller noe lignende AppleTV). Det og/eller screen mirroring er rart mangler på iDrive 8.
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Saltkjelen skrev:

Første demofilm av iDrive 8.5. :) 

Føler ikke det var store forskjellene mellom iDrive 8 og 8.5, bortsett fra at klimamenyen ser ut til å være en del mer forseggjort. Demo av iDrive 9 kommer i morgen på BMWblog, og fra en sneak-peak der ser det ut til å være filmintegrasjon (eller noe lignende AppleTV). Det og/eller screen mirroring er rart mangler på iDrive 8.
 

 

Syntes dette 8.5 OS’et ser ryddigere og mer responsivt ut og later som det er mer oversiktlig en 8.0.

Ikke minst ser det ut som man kan lage mer custom oppsett selv.

Men mer forvirret over hvem model som får hva, iX har 8.0, nye i5 kommer med 8.5 og har ulikt OS, så snakker man om 9.0….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...