Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

iX får nå fra mars 2024 produksjon M-sportsratt (som for en gangs skyld er rundt og uten en rød stripe!). Den gode nyheten er at rattet kommer uten boost-hendel (noe de kun har kommet med hittil), så det muliggjør jo ettermontering i andre biler uten å sitte med en dummy boost-hendel. :) 

535385056_Skjermbilde2024-03-02kl_18_41_20.thumb.png.ea198efbeabd58d415b715086ee59120.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Saltkjelen skrev:

iX får nå fra mars 2024 produksjon M-sportsratt (som for en gangs skyld er rundt og uten en rød stripe!). Den gode nyheten er at rattet kommer uten boost-hendel (noe de kun har kommet med hittil), så det muliggjør jo ettermontering i andre biler uten å sitte med en dummy boost-hendel. :) 
 

Da kan det monteres i G60 M-sport da?

Men hva tror du om å ettermontere komfortseter med justerbar øvre del av rygg fra G30 eller F10 i G60? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Da kan det monteres i G60 M-sport da?

Men hva tror du om å ettermontere komfortseter med justerbar øvre del av rygg fra G30 eller F10 i G60? 

Jeg antar det, men det er ikke mulig å verifisere gjennom ETK siden det urunde rattet i G60 har boost-hendel eller girhendler på begge sider, mens det urunde rattet i iX ikke har noen av delene. Da blir det ikke mulig å sammneligne delenumrene på tvers av modellene, men jeg har inntrykk av at BMW har standardisert rattene sine (passformen) betraktelig kontra hvordan det var før. Uansett har ratt på 1-4-serie alltid passet og ratt fra 5-8-serie passet sammen. iX faller nok uansett innunder 5-8-serie, og bør sånn sett passe.

Ser G6x bruker samme setemoduler som G70. Seterammen er unik for G6x, men det kan godt være mulig at bolthullene stemmer over ens. Jeg har imidlertid troen på at det skal la seg gjøre med en "emulator" om man i verste fall må dra det så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.2.2024 den 21.40, Ron Jeremy skrev:

21 Mars vil BMW vise konseptet på den første SUV (iX3) basert på NK.
 

https://www.bmwblog.com/2024/02/29/new-bmw-vision-concept-spy-photos/

IMG_9888.jpeg

En BMW insider har bekreftet at bilen nede er en iX3 Neue Klasse konsept og at bilen over er "Vision Neue Klasse Sedan" som sannsynligvis er en 3-serie eller noe lignende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kanskje noe av det beste som har kommet i senere tid. Euro Ncap vil kreve fysiske knapper for at bilen skal kunne oppnå fem stjerner. Nok et argument for å holde liv i iDrive-kontrolleren.

https://www.bmwblog.com/2024/03/07/automakers-asked-to-ditch-touchscreens-in-favor-of-buttons/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var på høy tid at noe kom ut av dette som har vært diskutert i lang tid, bl.a. her på forumet. Egentlig mer forundret over at det har gått så lang tid før de har tatt aksjon. Men er bare å applaudere - uten NCAP eller EU som fanebærer for dette hadde ingenting skjedd.

Jeg tipper at det som kommer til å skje nå, som allerede skjer med VW, er at fabrikantene siger tilbake og re-introduserer knapper som et "øke sikkerheten og brukervennligheten i bilene", mer enn et "krype-til-korset-vi-tok-feil".

Litt som når McDonalds bare hadde burgere på menyen i alle år, og som plutselig forventer applaus når de introduserer salat på menyen.  

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Saltkjelen skrev:

Dette er kanskje noe av det beste som har kommet i senere tid. Euro Ncap vil kreve fysiske knapper for at bilen skal kunne oppnå fem stjerner. Nok et argument for å holde liv i iDrive-kontrolleren.

https://www.bmwblog.com/2024/03/07/automakers-asked-to-ditch-touchscreens-in-favor-of-buttons/

Fantastiske nyheter! Dette var på høy tid og jeg håper virkelig at dette er noe bilprodusentene vil etterkomme.

Det har vært flere gode nyheter fra bilbransjen i det siste for oss som hater forandringer til det verre. Først nyhetene fra flere store aktører (bla Mercedes, Audi og GM) at de har gitt fossilmotoren mange nye år å leve og nå dette. Mine bønner blir hørt 😀 Nå må bare BMW restrukturere og begynne å fokusere på kvalitet og finesse ned til minste detalj slik de alltid har gjort.

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge leve knapper! Finnes det i det hele tatt noen som synes at touch på alt er bedre enn knapper? Det ene er jo dette med trafikksikkerhet, men det ser jo også veldig billig ut. Et fingeravtrykkhelvete er det også, noe som harmonerer dårlig med oss som liker å ha en ren bil til enhver tid.

Jeg antar at bilprodusentene sparer betydelig mye mer penger på og bare sette inn en svær skjermplanke i bilen fremfor flere separate moduler for ulike funksjoner, og at dette har vært mye av årsaken til at mange har begynt med dette de siste årene. Det er derfor godt og høre at denne trenden er i ferd med å snu, for da blir nye biler plutselig litt mer interessante igjen.

9 hours ago, Fredrik 90 said:

Fantastiske nyheter! Dette var på høy tid og jeg håper virkelig at dette er noe bilprodusentene vil etterkomme.

Det har vært flere gode nyheter fra bilbransjen i det siste for oss som hater forandringer til det verre. Først nyhetene fra flere store aktører (bla Mercedes, Audi og GM) at de har gitt fossilmotoren mange nye år å leve og nå dette. Mine bønner blir hørt 😀 Nå må bare BMW restrukturere og begynne å fokusere på kvalitet og finesse ned til minste detalj slik de alltid har gjort.

Neste steget for Mercedes nå blir å reintrodusere v8ern i både C63 og E63. Det var ille nok at C63 mista v8eern, men at de lanserte C53 med 6 sylindre og C63 som en hybrid med 4 sylindre må være en av de største tabbene i AMG sin historie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt gode nyheter for oss forbrukere, skjerm er minimalistisk og kan fremstå som elegant. Men brukervennlig er det definitivt ikke.

Jeg tenker at iDrive 10 får et definitivt skudd for baugen nå, med NK, når trer dette i kraft liksom?

Er nok også lettere for typ BMW å gå tilbake til knapper og skjermer enn Tesla og myriaden av Asiatiske fabrikanter som ikke har bakgrunn og erfaring med slik layout. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, BrokeBoi skrev:

Neste steget for Mercedes nå blir å reintrodusere v8ern i både C63 og E63. Det var ille nok at C63 mista v8eern, men at de lanserte C53 med 6 sylindre og C63 som en hybrid med 4 sylindre må være en av de største tabbene i AMG sin historie. 

Det tror jeg nok vi skal vente lenge på, men ett resultat av denne snu operasjonen er jo at de skal bruke mindre penger på å utvikle elbiler ettersom disse nå må dele utviklings budsjettene med å videre utvikle fossile motorer. Så det vil si at V8ern kommer til å leve lenger i de modellene den allerede er tilgjengelig. Også må det sies at salget av nye C63 AMG har gått tilbake med 67% sammenliknet med siste salgsår av forgjengeren med V8. Dette beviser jo bare hvor viktig og følsomt dette med drivlinje er i dette segmentet, det er noe å huske på for dem som tror at dette segmentet kan elektrifiseres helt uten at det koster kunder. 

Det sies jo at neste M3 skal komme i en elektrisk variant, i tillegg til en fossil utgave. Det skal bli spennende å se forskjellen i salg på de to hvis det blir noe av. Det finnes ingen, absolutt ingen som har bedt om en elektrisk M3...til det har man i4 M50. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90 Forbrenningsmotoren er definitivt ikke død og vil leve i mange år ennå. Bugatti bygger ikke mange biler, men signalverdien ved at de nå har bygget en helt ny V16 motor er allikevel signifikant og i tillegg er den selvpustende. Et fantastisk kult prosjekt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nytt konsept, ny lekkasje.

NK suv’en som er varslet som første bil ut med den nye plattformen av dedikerte elbiler, blir oppfølgeren av iX3.

Her er konseptet retro.

Offisielt visning til Torsdagen.

 

https://www.bmwblog.com/2024/03/16/bmw-vision-neue-klasse-x-front-design-revealed/

IMG_9994.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...