Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hater ikke utseendet, men jeg er heller ikke helt begeistret. Rent proporsjonsmessig synes jeg bilen stemmer, men jeg misliker sterkt at mye av BMWs klassiske designidentitet er forsvunnet. Interiøret er på mange måter bedre enn fryktet - rent materielt. Det er ikke pent, men det er heller ikke grisestygt. Mitt største problem her er bortfall av iDrive-kontroller som er et svært stort ankepunkt for min del. 

Skrevet (endret)

Tja, jeg vil heller ha et førerrettet interiør enn en stor skjerm. Jeg vil også ha BMWs kjøreegenskaper og jeg vet de har jobbet mye med dette ift. NK. Jeg vil nok savne iDrive-hjul. De som fulgte litt med i bakgrunnen på skjermen under lanseringen så fikk man med seg alt av interiørmulighetene. Det var det jeg tipper er M-Sport med andre seter og litt slik.

Edit:

To typer Sports-ratt også. 

Konfiguratoren er oppe på BMW.de:

image.thumb.png.8dfb579bf293430dc114788b508165d7.pngSkjermbilde2025-09-05kl_11_41_40.thumb.png.5388b05bae6d7ae61668987cd01a1406.png
Skjermbilde2025-09-05kl_11_42_36.thumb.png.1622628bc5ddd51f919f311a7db4a3ad.pngSkjermbilde2025-09-05kl_11_44_15.thumb.png.59d2e4970dedbe72bea2420c5b798319.png

image.thumb.png.c4f75b1a7654a47396348682cf6b8512.png

Skjermbilde 2025-09-05 kl. 11.47.41.png

Skjermbilde 2025-09-05 kl. 11.47.50.png

Endret av Marius2002
Skrevet

Overrasket over hvor konkave felgene var. Endelig mulig med tøffe felger igjen kanskje? Liker også at panseret går helt frem til "grillen".
image.png.9bd54a755a7bd26fd5c7d94b96ae8926.png

Interiøret må jeg nesten se live tror jeg..

Men alt i alt synes jeg dette ser lovende ut, spesielt teknologien er jo veldig bra. Over 60 mil realistisk rekkevidde året rundt og lynrask lading er jo topp.

Kjører den så bra som de sier også, så tror jeg vi får se mange iX3 på veiene

Skrevet

Eneste positive jeg har å si er at rekkevidden er veldig bra, særlig med tanke på at BMW ofte oppgir ganske reelle rekkevidde tall. Rask lading også, helt topp og endelig på tide fra BMW! Ellers så ser jeg BMW fortsetter med sparekniven på interiørløsninger, skal ikke nevne alt her. Men at man ikke lenger får rollo til bagasjerommet er håpløst, denne billige hattehylla som henger i stropper fra bakluka var det kjipt preg over. Igjen, på Mercedes så har du rollo som automatisk går opp når du åpner bakluka og som automatisk går ned igjen når du lukker luka. Det gir ett herlig preg av kvalitet og "over engineered". Jeg er en sånn som elsker sånne detaljer hvor man merker at ingeniører har jobbet, her ligger det innsats bak for å få ett resultat som gir ett kvalitets inntrykk. Dette savner jeg i alle nyere BMWer dessverre. 

Skrevet
7 minutes ago, Fredrik 90 said:

Eneste positive jeg har å si er at rekkevidden er veldig bra

Det var det jeg fikk ut av dette også.

Skrevet
4 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Fikk prisliste og mail fra selger nå, den ser ut som følger:

IMG_1976.jpeg

350 km på 10 min er ganske bra, da kunne jeg fint kjørt nedover i Tyskland med elbil. Men dere som har greie på det hvor sannsynlig er det at den faktisk lader 350 km på 10 min? Er det sånn at det er veldig mye som skal klaffe og at dette tallet egentlig er ganske urealistisk?

Skrevet
13 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

350 km på 10 min er ganske bra, da kunne jeg fint kjørt nedover i Tyskland med elbil. Men dere som har greie på det hvor sannsynlig er det at den faktisk lader 350 km på 10 min? Er det sånn at det er veldig mye som skal klaffe og at dette tallet egentlig er ganske urealistisk?

Det bør være veldig realistisk. Det er jo stort sett temperatur som begrenser hastigheten (og ladere med feil), temperatur virker det som de fleste begynner å ha kontroll på nå. i4 klarer også å komme opp i 200kW på vinterstid nå, og følger kurven BMW har lovet. Men på i4 ligger det vel inne en begrensning på hvor mange hurtigladering du kan ha på en dag. Men dette er jo helt annen arkitektur med 800 volt system, så kan ikke tenke meg at det skal bli noe problem. 

Skrevet

Først og fremst er det vel på tide å nevne at det endelig kommer en modell med skikkelig rekkevidde og lading - til en forholdsvis OK pris for en BMW å være.

Når det er sagt så tror jeg nok det interiøret der krever tilvenning, i hvert fall for min del. Eksteriøret syns jeg traff langt bedre enn interiøret. Det rattet syns jeg personlig var helt grusomt. 

Skrevet

Profilen utvendig er jo mer eller mindre kopi fra IX, så ikke mye nytt der. Fronten er finere, men ikke fin. Bakenden synes jeg faktisk er et hakk ned fra IX. Alt i alt er den designmessige bedre enn IX, men er det virkelig der vi legger listen nå?

Førsteinntrykket av interiøret var at det oser av minimalistisk "clean desk" kontorlandskap. Sikkert kult for en technerd, men det var ikke mye førerorientering igjen.

Og hvor blir det av knappene, som plutselig var så viktige igjen, men nå er kastet under bussen likevel?

Skrevet

Iforhold til hva som har vært av prototyper og skisser i forkant av lansering så vil jeg si at man er et stort steg opp fra det! Til å begynne med så var det jo ryktet at interiør skulle kun være i typ ull og andre resirkulerbare stoffer, men her ser det jo ut til at man kan få både skikkelig skinn og alcantara! Tipper denne kommer til å selge meget godt her på berget!

Skrevet
31 minutter siden, mslello skrev:

Det bør være veldig realistisk. Det er jo stort sett temperatur som begrenser hastigheten (og ladere med feil), temperatur virker det som de fleste begynner å ha kontroll på nå. i4 klarer også å komme opp i 200kW på vinterstid nå, og følger kurven BMW har lovet. Men på i4 ligger det vel inne en begrensning på hvor mange hurtigladering du kan ha på en dag. Men dette er jo helt annen arkitektur med 800 volt system, så kan ikke tenke meg at det skal bli noe problem. 

Selv om det er uaktuelt med en sånn bil så er jeg som bilinteressert nysgjerrig på ny teknologi. Det er moro å teste for å se "om det går". Derfor skal det bli spennende å teste denne bilen for å se både ladning og rekkevidde i praksis, regner med at jeg som eksisterende Bavaria kunde og X5 eier ligger høyt på lista over kunder de ønsker å markedsføre iX3 mot så å få tilslengt nøklene til demobiler er sjeldent noe problem. 

Jeg kjørte i sommer en lenger rundtur i Norge med en Ford Capri som skal gå 627 km, det gikk forbausende smertefritt. Så elbil med lang rekkevidde er morsomt, særlig når du har så mye rekkevidde og bra ladehastighet at du kan senke skuldrene på tur, sløse med kreftene og kjøre så fort du vil på motorveien. Capri tålte fint 140 km/t over ett lenger strekk uten å ta for seg av hele batteriet. 

Men, siden det er meg så må jeg legge til at det er deilig å ikke bare senke skuldrene, men bare ignorere rekkevidde og ladning helt. På min tur med Capri så la jeg godviljen til for eksperimentet sin skyld, det gidder jeg normalt sett ikke.

Skrevet (endret)

Det er helt klart viktig å skille X5 og X3. X3 er i korte trekk en 3-serie på stylter. Den er ikke like luksus innredet som en X5. For de som finner denne lite luksuriøs så kommer det en iX5 om noen år. Så noen finesser/finish man finner i 5-serie eller X5  kan man ikke regne med å finne her. Det sier seg selv.

Denne har jo frunk også, som en nyhet :) 

IMG_6862.jpeg.851611521e69a131c7d31b40d477dd50.jpeg

Endret av Marius2002

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...