humpfy Skrevet November 7, 2024 Skrevet November 7, 2024 (endret) Sender chassinr, så kan du sjekke. 704 msport på g31. Endret November 7, 2024 av humpfy
papertiger Skrevet November 8, 2024 Forfatter Skrevet November 8, 2024 Kartoppdatering og RTTI på i3 2021 med NBT2 EVO ID6, hvordan fungerer dette? Var ikke så lett med lifetime FSC som på NBT visstnok. Må jeg krype til korset og kjøpe fra BMW ConnectedDrive shop? Og inneholder Connected Booster kartoppdatering, eller må den kjøpes separat?
papertiger Skrevet Fredag kl. 18:43 Forfatter Skrevet Fredag kl. 18:43 (endret) På tide med en forsinket nyttårsoppdatering, selv om det har skjedd rimelig lite på bilfronten de siste månedene. Bilene har blitt brukt, brukt og brukt. Stort sett til det de er laget for. Lengre strekk med en del timelange stint på 530’en innover Ryfylke i forbindelse med prosjekter og oppfølging, da er det kjekkere å kjøre F11 enn i3. Helgeturer enda lengre innover Ryfylke og sørover til Sørlandet på hyttetur. i3 har på sin side blir brukt (og valgt) til alt av bykjøring og småkjøring. Siden vi kjøpte i3S’en for snart 6mnd siden har vi kjørt en del mer med den enn planlagt, og bikker snart 89000km, dvs vi ligger an til å kjøre 16000km i året med den i stedet for 12 (1000km/mnd) som jeg regnet med, og som vi kjørte med 4-serien. Mindre bruk av F11 i helgene når vi er hjemme, av og til står den hele helga. Den bikket på sin side i dag 149000km, så på 2,5 år har vi kjørt på den 53000km, dvs ca 21000km i året i snitt. November startet med, mye landeveiskjøring var det på tide med en avspyling. Å stå ute i mørket i regn å vaske bil om kvelden frista ikke så det ble med skumming og avspyling. 19. november var en merkedag, da gikk ladeanlegget jeg har vært primus motor for det siste året live. Fungerte fra dag 1, har ikke vært noe snægg. Laddel som ladeoperatør, ingen faste avgifter, bare 15% på toppen av det du lader. Jeg er superbruker i Zaptec Portal, så jeg ser en del ladekurver. Zoe er helt forferdelig, eNiro helt grei, Enyaq og i3S’en helt prima, en annen klasse enn de andre to. Er såpass liten belastning i anlegget at jeg har måttet begrense lad effekten til 3-fase 10A, ikke nødvendig å lade på 3-fas 16A i det daglige. First test: Ble etterhvert en Suldalstur som også inkluderer ferje. Alltid et syn for øynene å komme tilbake til denne på dekk 😍 Og når vi kom hjem låg denne omsider å venta på meg. Har fått bladd litt, men ikke lest så mye enda. En bok å ha i hylla til jeg blir gammel, så har god tid sånn sett. Fikk også tatt oss en sen høsttur til firmahytta på Sørlandet med innbakt tur til Dyreparken. Det føltes som vi var der alene, få folk i regnværet. Men koselig da! Jul på Kutoppen var populært og fint. Administrator for hytta tok meg på ordet og fikk endelig et påskudd til å få fjerna de svære løvtrærne som stod i nedre kant av parkeringsplassen etter at jeg klagde min nød over sevjeprikker på hele bilen i sommer. Nå ble det hogst og større parkeringsplass på planen Deilig å reise på tur i nyvasket bil inni. Fast forward til over nyttår, og snøkaoset som rammet (og lammet) Sør-Norge ble tilbrakt i 530’en hele ettermiddagen fullstendig stampe i trafikken på min normale strekning hjem, så ble omkjøring, og vel 14-15km og 1,5t senere var jeg hjemme. Men først innom bensinstasjonen som like godt kunne vært på Haukelifjell. Fikk brøyta meg godt gjennom 20-30cm snø ut på veien igjen. xDrive ❤️. Ny dag på jobb med fin utsikt utover Høgsfjorden. Med utstyrspakker på 30-40 tonn som skal løftes er det greit å ha orden i sysakene på delene som skal brukes og teste at alt passer før bruk . Måtte bytte noen 35-tonns sjakler til 25T for å få det riktig. F11 leverer i fraktekrigen. ENDELIG vansketid. i3’en hadde ikke sett en håndvask siden Stig hadde den inne i oktober for coating. Men Gyeon coatingen leverer! Prickbort, Vorreiniger B i skumkanon og håndvask etterpå var det som skulle til. Beader fortsatt veldig bra, så skal være flinkere å vedlikeholdsvaske heretter! Interiøret fikk seg også en rask oppstrekk. Nyvasket bil var klar for service og livets første EU, fikk null hull og godkjent! I Black Week (selv om jeg misliker hele konseptet) fikk begge bilene seg også oppdatert RTTI på rabatterte priser, og i3’en fikk for øvrig også Map Update via ConnectedDrive, så satser på å få 2025-2 også før årsabonnement går ut. Holdt momentet oppe og fikk vasket 530’en også. Der ser du virkelig resultatet av mye kjøring og lite vask, men også av god kjemi. Bra cappucinoskum som rant av bilen. Matter og interiør for øvrig fikk seg også en strekk, men går generelt fort da vi er flinke å holde bilene i sjakk innvendig. Dvs jeg er, og kona er alltid like frustrert hver gang jeg har ryddet bort alle tingene hennes fra bilene 🙈. Godt å få se en ren middelhavsblå F11 igjen. Samme prosedyre som på i3, men med Gtechniq sin Ceramic shampoo på hansken etter håndvask, for å legge et lite lag med beskyttelse. Endret Fredag kl. 18:49 av papertiger Otis, CHNilsen, mr.pingu og 17 andre reagerte på dette 20
Eystein Ose Skrevet Fredag kl. 19:28 Skrevet Fredag kl. 19:28 Flott oppdatering av en perfekt bilpark! Jeg vurderer å bytte ut e91 med i3 igjen snart. Men fruen er skeptisk med hvordan det blir med barneseter og i3 dører. Har du noen erfaringer med det?
sveigis Skrevet Fredag kl. 19:54 Skrevet Fredag kl. 19:54 Sier det samme som Eystein flott oppdatering 😊 Vannvittig fin farge på den f11en og råkul den I3en . Men Bjørn ,når du er i nærheten av meg på Sørlandet og tiden er der ,si ifra så kan vi møtes . Er en stund siden sist .😊
Skulebollen Skrevet Fredag kl. 21:33 Skrevet Fredag kl. 21:33 2 timer siden, Eystein Ose skrev: Flott oppdatering av en perfekt bilpark! Jeg vurderer å bytte ut e91 med i3 igjen snart. Men fruen er skeptisk med hvordan det blir med barneseter og i3 dører. Har du noen erfaringer med det? Fruen bruker stortsett kun i3, er ett helvete og få guten vår på 2,5mnd. Inn og ut av bilen ut at man røsker ut hele bilstolen 😅 Det er jo forsåvidt fort gjort, men litt styrete om man skal en snartur på butikk el.
papertiger Skrevet Fredag kl. 21:46 Forfatter Skrevet Fredag kl. 21:46 2 hours ago, Eystein Ose said: Flott oppdatering av en perfekt bilpark! Jeg vurderer å bytte ut e91 med i3 igjen snart. Men fruen er skeptisk med hvordan det blir med barneseter og i3 dører. Har du noen erfaringer med det? Takk! Hør på fruen din. Kona er mildt sagt ikke fornøyd med akkurat den patenten 😂. Nå er det hu som kjører den mest, men de dørene krever alt for mye plass. Og vi har beltestol og en 5-åring som kommer seg inn og ut av setet og får av beltet selv. Hadde vært mye verre om en skal ha en hel babystol ut den åpningen med framdøra åpen samtidig og bakdøra på vidt gap på en trang parkeringsplass, der er konvensjonell dørløsning mye bedre. Hu kunne tenkt seg i4 eller iX3 neste gang, der sistnevnte begynner å komme seg ganske godt ned i pris. 1 hour ago, sveigis said: Sier det samme som Eystein flott oppdatering 😊 Vannvittig fin farge på den f11en og råkul den I3en . Men Bjørn ,når du er i nærheten av meg på Sørlandet og tiden er der ,si ifra så kan vi møtes . Er en stund siden sist .😊 Takk og takk! Er fornøyd med at det faktisk er farge på F11’en, er ikke så mange som har det. Har spotta én i samme farge her i området. Det skal jeg gjøre, vi var jo faktisk i Grimstad i sommer, så jeg skal prøve å gi lyd fra meg neste gang vi er i de trakter! 4 minutes ago, Skulebollen said: Fruen bruker stortsett kun i3, er ett helvete og få guten vår på 2,5mnd. Inn og ut av bilen ut at man røsker ut hele bilstolen 😅 Det er jo forsåvidt fort gjort, men litt styrete om man skal en snartur på butikk el. Kan se for meg det, med tanke på hvor stor plass bakdøra tar å åpne, avstanden (reach distance) inn til baksetet med vekt på avstanden der osv, det er ikke ergonomisk tenker jeg sveigis reagerte på dette 1
awt Skrevet Fredag kl. 22:53 Skrevet Fredag kl. 22:53 Hyggelig å lese oppdateringene dine, og samtidig kommer jeg på at jeg henger veldig etter selv. 😛 sveigis reagerte på dette 1
papertiger Skrevet Lørdag kl. 17:29 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 17:29 18 hours ago, awt said: Hyggelig å lese oppdateringene dine, og samtidig kommer jeg på at jeg henger veldig etter selv. 😛 Takk! Alltid kjekt å skrible ned litt med både bilder og tekst, om ikke mer for å holde dagbok og bloggen i live . Synes det er kjekt å scrolle tilbake noen år å se hva jeg drev med da. Bare å hive inn en oppdatering, synes det er kjekt å lese din rødblogg sveigis og mr.pingu reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå