Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

53 minutter siden, Andreas_R skrev:

Ligger et fint knippe F3x med B58 maskin ute nå, med den flotte utvidede skinnpakken som virkelig løfter F3x serien til et nytt nivå ift standard dakota skinn.

Kan F3x med B58 være den ultimate alt i ett bilen? Praktisk og sportslig på en gang! 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=225053358

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=224699057

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=224594528

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=221820998

Et par med individual skinn men ikke utvidet, altså ikke skinndash:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=221445920

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=224292669

 

Jeg kiker selv på F31 340i, tror absolutt den kan vær en bil som har absolutt alt. Den F31 tanzanite du linket til har jeg ikke fanget opp av en eller annen grunn, den var jo virkelig lekker. Bytter du ut clusteret med 6wb blir bilen brått litt mer moderne og om man ønsker det. Men så er F3* karosseriet grusomt når det kommer til knirk og ulyder og generelt dekk støy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW har snik-x-drive-isert Norge for å selge flere fordelerkasser, stjernemerka dekk og stikkakslinger. Samboeren min vil ha trekk på alle 4 på vinteren fordi hun har kjørt min E36 med LSD og uten antispinn på dårlige piggfrie vinterdekk på superglatta og tror at alle BMW med RWD vil fly sidelengs på vinteren bare man ser feil på dem. 🤠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Snagg30 skrev:

Jeg kiker selv på F31 340i, tror absolutt den kan vær en bil som har absolutt alt. Den F31 tanzanite du linket til har jeg ikke fanget opp av en eller annen grunn, den var jo virkelig lekker. Bytter du ut clusteret med 6wb blir bilen brått litt mer moderne og om man ønsker det. Men så er F3* karosseriet grusomt når det kommer til knirk og ulyder og generelt dekk støy. 

Ja den er virkelig lekker!

Det er det siste du sier der som jeg også bekymrer meg for. Jeg er vant til 5-serie komfort. Jeg er usikker på om 4-serie har bedre komfort enn 3-serie? En 440i er jo også et alternativ, nydelig bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Andreas_R skrev:

Ja den er virkelig lekker!

Det er det siste du sier der som jeg også bekymrer meg for. Jeg er vant til 5-serie komfort. Jeg er usikker på om 4-serie har bedre komfort enn 3-serie? En 440i er jo også et alternativ, nydelig bil!

Min erfaring er at 4-serie har dårligere comfort enn 3-serie. Hopper mellom 3 og 4-serie på jobb, merkbart mer støy i 4-serien og generelt sett stivere oppsett på understell osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Kolstad Jr. skrev:

Min erfaring er at 4-serie har dårligere comfort enn 3-serie. Hopper mellom 3 og 4-serie på jobb, merkbart mer støy i 4-serien og generelt sett stivere oppsett på understell osv.

Burde ikke det vær motsatt? 1-serie på bunn også går det oppover i både pris og utstyr å størrelse som igjen fører til bedre og bedre biler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kolstad Jr. skrev:

Min erfaring er at 4-serie har dårligere comfort enn 3-serie. Hopper mellom 3 og 4-serie på jobb, merkbart mer støy i 4-serien og generelt sett stivere oppsett på understell osv.

Jøss, jeg trodde det var motsatt. Er vel verre da i Grand Coupe?? Den har jo enda ett sett med rammeløse vinduer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Andreas_R @Kolstad Jr. 

Mener at F32/F36 er satt opp litt annerledes fra fabrikk, bredere sporvidde etc så den føles nok sportsligere. Men standardunderstellet mente jeg skulle være likt på stivhet, uten at jeg har gått inn i materien på dette. Har kjørt både F31 xDrive og vår F36 xdrive (åpenbart) før senk, og de kjentes nokså like ut, men du sitter merkbart lavere i F36 enn i F31 og F20 bl.a., en helt annen sittestilling. Jeg personlig (og kona) syntes F36 xdrive var for myk før senk, nå er den perfekt med ACS fjærer. En kollega kjøpte seg akkurat en helt lik vår bil, men med standard understell, og han fikk prøve vår med ACS senk rundt på noen småveier. Ble smått imponert over hvordan vår bil var kontra hans - mye mer kapabel til å ta svinger i høyere fart uten å forsake komfortnivået noe særlig. 

Støymessig har dekk utrolig mye å si på disse bilene. 17" runflatt piggfrie dekk fra Nokian støyer laaangt mer enn 18" non-RFT Michelin, som igjen støyer mindre enn 19" Michelin PS4S*. De originale Bridgestone S-001 RFT 19" som stod på var som å kjøre med white noise. Ekstremt mye støy.

Personlig forstår jeg ikke helt hvorfor ikke flere vurderer F36 kontra F30/31 - plassmessig er de ganske like, men bagasjerommet i F36 er mye lettere å utnytte enn F30 og det er plass over hattehylla også. Vi vurderte en stund å bytte til F31, men når vi var inne hos forhandler og såg bagasjerommet gikk vi bort fra det, føltes kortere enn i F36 og absolutt ikke verdt byttet.

Edit: måtte google litt på dette, og joda; for de som har gått fra F30 til F36 føles sistnevnte mye mer sporty i understellet - sikkert også noe hardere da. Selv i xdrive konfig. Men den skal også ha bedre vektdistribusjon 50:50 grunnet hatchbackluka, samt noe lavere CoG.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Andreas_R skrev:

Jøss, jeg trodde det var motsatt. Er vel verre da i Grand Coupe?? Den har jo enda ett sett med rammeløse vinduer.

Er Grand Coupe vi har på jobb. Det er merkbart mer vindstøy fra de rammeløse dørene.

@papertiger

Stemmer godt med min erfaring også! Rett og slett en mer sporty bil å kjøre. Merker at sporvidden er bredere enn F30. Styringa er også annerledes, føles en del "tightere" rundt senter og er generelt sett tyngre enn F30.

Hadde nok valgt 4-serie GC over F30 hvis jeg fikk valget, styring er etter min smak bedre og følelsen med den mer skråstilte A-stolpen og sittestilling generelt gjør at bilen føles mer spesiell enn 3-serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...