Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

51 minutter siden, Olaandref skrev:

Du må da ikke finne på å ha personlige meninger Fredrik! 😂🤭

Ja i offentlige diskusjoner så er det forbudt, med mindre de meningene er i samsvar med det som er opplest og vedtatt 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Olaandref skrev:

Der er jeg dessverre enig med deg.

Dessverre, nå sporer jeg av finn-annonsene, men: Enkelte har gått litt lei angrepene på hvor fantasiløst det er å kjøre EL og ikke en R6/V8 osv. "Vi" bilentusiaster skulle gjerne gjort det, men det er ofte et spm om fred i heimen og totaløkonomien hjemme. Takhøyden her er stor, jeg elsker mangfoldet av meninger her. Men det er lov med selvinnsikt og ta tilbakemeldinger til seg og ikke lure så fælt på akkurat HVORFOR noen reagerer som de gjør på enkeltes meninger om hva som er den rette vei for en bilentusiast. Dette blir diskutert opp i mente og til det kjedsommelige. Vi er alle her fordi vi vil lese, bidra med tips, erfaringer og ikke minst meninger. Så la det være slik. 

Endret av fupsaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, fupsaker skrev:

Dessverre, nå sporer jeg av finn-annonsene, men: Enkelte har gått litt lei angrepene på hvor fantasiløst det er å kjøre EL og ikke en R6/V8 osv. "Vi" bilentusiaster skulle gjerne gjort det, men det er ofte et spm om fred i heimen og totaløkonomien hjemme. Takhøyden her er stor, jeg elsker mangfoldet av meninger her. Men det er liv med selvinnsikt og ta tilbakemeldinger til seg og ikke lure så fælt på akkurat HVORFOR noen reagerer som de gjør på enkeltes meninger om hva som er den rette vei for en bilentusiast. Dette blir diskutert opp i mente og til det kjedsommelige. Vi er alle her fordi vi vil lese, bidra med tips, erfaringer og ikke minst meninger. Så la det være slik. 

Og her er jeg helt enig med deg, det er rom for alle, det er sånn det skal være. Min kommentar er rettet mot det mer generelle planet, vi har blitt for lettkrenket her i landet, for min del har det blitt så ille at jeg bevisst styrer unna det aller meste av kommentarfelt. Noen liker moren, noen liker dattera, og jaggu meg liker noen faren og sønnen og, uten at det bryr meg i det hele tatt. Det finnes endatil folk som liker ombygde biler, sort på sort, og USA importerte biler, tro det eller ei. 😱😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW 8-serie | FINN.no

Jeg undres jo da litt over prioriteringene på denne bilen her. Her lister selger opp en del småfeil som er ganske enkle å gjøre noe med, overkommelig som han selv sier. Men likevel, i stede for å først rette opp i småfeil som oljelekkasje, gåen takluke og annet småpiss (i tillegg til en utgått EU) så har man altså valgt å investere i OZ Futura, CSI styling og senkesett. Er ikke dette å begynne i feil ende?  

Ja jeg er nå på jakt etter en 850i, klarer ikke å vente til Camaroen er solgt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

BMW 8-serie | FINN.no

Jeg undres jo da litt over prioriteringene på denne bilen her. Her lister selger opp en del småfeil som er ganske enkle å gjøre noe med, overkommelig som han selv sier. Men likevel, i stede for å først rette opp i småfeil som oljelekkasje, gåen takluke og annet småpiss (i tillegg til en utgått EU) så har man altså valgt å investere i OZ Futura, CSI styling og senkesett. Er ikke dette å begynne i feil ende?  

Ja jeg er nå på jakt etter en 850i, klarer ikke å vente til Camaroen er solgt...

Denne bilen var rigget sånn før sånn før den ble tatt til eu godkjenning ,så akkurat at han har begynt i feil ende her er nok ikke riktig Fredrik .

Og han som selger denne vet vi jo alle godt hvem er ,forøvrig en særs hyggelig kar som hvertfall jeg aldri hadde vært redd for å kjøpe bil av .😊

Bare det han nevner av ting som er gjort i påkost ,vet jo de fleste koster flesk og litt til .

Men ja absolutt en bil som lar seg fikse og fin er den .

Eneste som hadde skremt meg ved kjøp av denne ,er den girkasse problematikken da det kan være alt og ingenting .

Men nå spiller det null rolle for meg da jeg ikke skal ha denne så ..

Jaha ,så nå blir det e31 altså ?

Spennende 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte akkurat det samme @sveigis

Kjenner ikke Tommy personlig, men utifra hva jeg har lest og hørt, så skjønte jeg også at intensjonen med bilen ikke var fete felger og spoiler for å ellers neglisjere det tekniske. Tenker at dette er som med alle andre eldre biler, at flere feil kommer rett etter hverandre og blir til en smørbrødliste. 

Kult å se at det begynner å bli flere E31 på forumet. En av mine favoritter fra BMW's glansdager :)

 

 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Denne bilen var rigget sånn før sånn før den ble tatt til eu godkjenning ,så akkurat at han har begynt i feil ende her er nok ikke riktig Fredrik .

Og han som selger denne vet vi jo alle godt hvem er ,forøvrig en særs hyggelig kar som hvertfall jeg aldri hadde vært redd for å kjøpe bil av .😊

Bare det han nevner av ting som er gjort i påkost ,vet jo de fleste koster flesk og litt til .

Men ja absolutt en bil som lar seg fikse og fin er den .

Eneste som hadde skremt meg ved kjøp av denne ,er den girkasse problematikken da det kan være alt og ingenting .

Men nå spiller det null rolle for meg da jeg ikke skal ha denne så ..

Jaha ,så nå blir det e31 altså ?

Spennende 😊

 

Det kan sikkert være mulig. Jeg bare leser annonsen og kjenner ikke til selger eller bilen. For meg fremsto det som litt rart med alle disse dyre oppgraderingene mens andre mangler ikke var ryddet opp i. Slik jeg er skrudd sammen så tenker jeg at det kan være lurt å få orden på det tekniske før man gyver løs på det kosmetiske. Om det blir E31 nå gjenstår å se om jeg kommer over ett godt eksemplar til en grei pris 😀

Og jeg vil bare presisere at jeg ikke forsøker å henge ut noen her. Bare min umiddelbare reaksjon på annonsen ettersom jeg selv er på utkikk etter en sånn bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, E.C. skrev:

På en gammel bil er det ikke alltid at du noensinne kommer til å ha det tekniske 100% heller.

Det er jeg helt enig i, men løse ledninger til parklys, defekt takluke, oljelekkasje og en girkasse med feil på revers kan jo være greit å få orden på tenker jeg da. Men der er sikkert folk forskjellige i synet på hva som aksepteres 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2019 den 10.28, Orjan skrev:

Denne dukket opp på en Alpina-side på Facebook. Alpina B11 3.5 #0142.

I Alpina-Archive ligger den som en 1987 modell; https://www.alpina-archive.com/?p=2664&nmt=B11-3-5-142

I dag ligger den på Finn som en 1988 modell, med 64000 km og en pris på 379 000,- kr. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=162551287

For en stund siden lå den på Finn (hos samme forhandler) med 120000 km til 179 999,- kr. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=155678513

Rund Vintage Garage hadde den for salg i august 2015, 64 000 km, 105 000,- (kun moms, ikke engangsavgift - før 20-års regelen) https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1044158188937159&id=571024856250497

Litt ekstra googling og man finner annonse fra den gangen bilen var i Japan; https://www.beforward.jp/bmw/alpina/bf381857/id/486870/ - ingen oppgitt  km.stand, men bilde av speedometer med 62286 km og en merknad i annonsen "Speedometer unit has been replaced".

Helt sikkert en grei bil, men ikke en 379-tusenkronersbil.

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=275951042
 

Ser penere ut uten spoileren bak.

image.jpeg.d83a5f587f7153d1443f25f7ed93fdb3.jpeg
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...