Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, Snagg30 skrev:

@Marius2002 skjønner ikke hvordan du kan mene at prisene stagnerer når de har gått i fra 900k og ned til 659k? Du finner jo flere nå til rundt 700k. 

Utskudd finner man, på alle modeller og merker. Var jo en som ville ha 1M for en Honqi fordi den så ut som en bil til det. i4 M50 har ligget på rundt 800 og ligger fortsatt der, for Supercharged ja… i4 ligger på 600000,- startpris, så med litt utstyr så kommer man på 659, men det mangler da ekstremt mye. Så er det ikke alle som har 2 sett med felg, originale i4 19" koster 50000,- med dekk og sensorer komplett. Og så videre…

At utskuddene forsvinner er bare at man tar til fornuft, de er ikke med i statistikken om å stagnere. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Marius2002 skrev:

Utskudd finner man, på alle modeller og merker. Var jo en som ville ha 1M for en Honqi fordi den så ut som en bil til det. i4 M50 har ligget på rundt 800 og ligger fortsatt der, for Supercharged ja… i4 ligger på 600000,- startpris, så med litt utstyr så kommer man på 659, men det mangler da ekstremt mye. Så er det ikke alle som har 2 sett med felg, originale i4 19" koster 50000,- med dekk og sensorer komplett. Og så videre…

At utskuddene forsvinner er bare at man tar til fornuft, de er ikke med i statistikken om å stagnere. :) 

Skjønner heller ikke hvor denne informasjonen kommer fra? Har ikke i4 lagt ute for 900k+ i 1 år nå? Er jo ingen utskudd det :) Går du inn på Finn så finner du ganske mange til 700k blank, langt ifra de 800k du sier det har stagnert på. 
 

På første side finner man 47 stykk i4 M50 som begynner fra 659k og opp til 779k, fortsatt langt under de 800k du sier. 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snagg30 skrev:

Skjønner heller ikke hvor denne informasjonen kommer fra? Har ikke i4 lagt ute for 900k+ i 1 år nå? Er jo ungen utskudd det :) Går du inn på Finn så finner du ganske mange til 700k blank, langt ifra de 800k du sier det har stagnert på. 

For faen, sunnmøringer må ha det inn med teskje  :lol: SC topputstyrt ligger på 800’ enda, ca., FC ligger på rett over 700’ :) 

EA7CC1E4-4337-44BF-A5EE-CEEE2FAADC0D.thumb.png.cf5dd59722be3232800c562572f8dffa.png9F48DF14-380C-4D57-A119-845A7E341E1D.thumb.png.3607b267e0acab2a7117e722a4b2666b.pngCB62EE30-8F77-4F80-ABC8-45FD733054CD.thumb.png.bdbddd8da68fda31b4375d44b6eb06a7.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Snagg30 skrev:

Skjønner heller ikke hvor denne informasjonen kommer fra? Har ikke i4 lagt ute for 900k+ i 1 år nå? Er jo ingen utskudd det :) Går du inn på Finn så finner du ganske mange til 700k blank, langt ifra de 800k du sier det har stagnert på. 
 

På første side finner man 47 stykk i4 M50 som begynner fra 659k og opp til 779k, fortsatt langt under de 800k du sier. 

Tror du må skille litt på de forskjellige variantene her. Bilene som tidligere har vært til salgs på finn.no har vært Supercharged versjoner - altså topputgaver. Bilene som ligger i 700-800k-leiet er Charged/Fully Charged (og naturligvis en og annen Supercharged). Supercharged har heller aldri ligget til 900k+, men i all hovedsak i området 800-850k. Så har noen Individual-utgaver ligget opp til 899k (senest for noen dager siden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Marius2002 skrev:

For faen, sunnmøringer må ha det inn med teskje  :lol: SC topputstyrt ligger på 800’ enda, ca., FC ligger på rett over 700’ :) 

EA7CC1E4-4337-44BF-A5EE-CEEE2FAADC0D.thumb.png.cf5dd59722be3232800c562572f8dffa.png9F48DF14-380C-4D57-A119-845A7E341E1D.thumb.png.3607b267e0acab2a7117e722a4b2666b.pngCB62EE30-8F77-4F80-ABC8-45FD733054CD.thumb.png.bdbddd8da68fda31b4375d44b6eb06a7.png

Er ikke noe bedre på andre siden av fjorden? Du kan utstyre en FC like godt som en SC. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Dette er jo resultat av tilbud og etterspørsel - og ikke minst svært usikre tider der folk holder på pengene fremfor å bruke dem. Tenker det er verdt å merke seg at den til 659k var (i mine øyne) elendig utstyrt, mens de som har ligget opp mot 900k har vært de mest påkostede og kuleste variantene. Disse ser vi fortsatt ligger til rundt 800k. 

For all del, men spiller vell ingen rolle hva grunnen er til at prisene er lavere? 
 

Har heller aldri sagt at de til lavest pris er topp utstyr, så hvorfor dere argumenterer med det vet jeg ikke. 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Snagg30 skrev:

For all del, men spiller vell ingen rolle hva grunnen er til at prisene er lavere? 
 

Har heller aldri sagt at de til lavest pris er topp utstyr, så hvorfor dere argumenterer med det vet jeg ikke. 

Hvor er det du vil med dette?!

Mistet litt tråden etterhvert…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Snagg30 skrev:

For all del, men spiller vell ingen rolle hva grunnen er til at prisene er lavere? 
 

Har heller aldri sagt at de til lavest pris er topp utstyr, så hvorfor dere argumenterer med det vet jeg ikke. 

Vi argumenterer for at prisen ikke er i fritt fall og når vi sier 800’ så må man sammenligne epler og epler. Ergo er en bil, her i4 M50, til 700’ og en til 800’ forskjellig utstyrt :) Det har kommet masse i4 siste tiden som er forskjellig oppsatt, derfor vil også prisen variere mer enn den gjorde i vår og sommer hvor nesten alle var SC. 

At en til 700’ har det viktigste stemmer helt sikkert, og det holder nok for de fleste. Mange vil nok likevel betale de ekstra 100k for å få SC. Carbonlister, sølvknapper, skinndash, laserlys, takluke og mer.. Man finner såklart noe av dette på FC også, men du skjønner hvor vi vil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisene på I4 ER i fritt fall.

Det sier seg selv. Når jeg la ut min var det 48 biler for salg, nå 4 (ish?) Uker etterpå er der 130(?) biler for salg. Mens min låg ute droppet snittprisen 30k. På 3-4 uker! Det med SC og FC er selgerpiss. Min var en FC utstyrt som en SC. Det er det mange som er. At prisene skal skille nesten 100k på mellom en bil som har takluke og setevarme bak og uten blir litt for dumt. Ellers er det jo bare og se hvilke biler som blir solgt ;) er ekstremt langt imellom dem til 800 som blir solgt, det var det ikke for 1.5 mnd. Siden... 

 

Jeg føler meg superheldig som fikk solgt min for 795. For 1 mnd. Siden ( Bedre utstyrt enn mange som skryter på seg SC ) 

 

Nå tipper jeg 750 ville vært mer realistisk, om i det hele tatt såpass 

 

Har dog inntrykk av at det meste av dyrere biler er tungsolgt for tiden, forståelig nok.

 

Edit: Kan også legge til, den desidert billigste som var for salg når jeg la ut min var en til 795.. Jeg begynte på 819 som var en fair pris da. 

Så etterhvert som alle fikk biler krøp prisene nedover.. 

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ulidelig glad jeg fikk solgt min for ca 840 i juni, men det er jo nå over 5mnd siden. 😛 Så kudos til dere som har kvittet dere med bilen de seneste mnd. Nå er det slik at prisene er på vei nedover, kanskje kommer de noe opp igjen på nyåret, takket være den handlingslammede regjeringen som ikke forstår noen ting som har med økonomi å gjøre. Og "vanlige folks tur"? Pøsj, vi er alle vanlige, det har blitt mye dyrere for de fleste med det meste, jeg ønsker det ikke velkommen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, Kvasi said:

Flere som synes det ser ut som det er dårlig butikk å selge ikke bare I4 men det meste for tiden? 
Har fulgt med på etpar BMW-modeller i etpar mnd og det ser ut som de fleste ligger ute til annonsen går ut og så forsvinner fra finn. 

Lagt merke til det samme, lagret noen annonser opp gjennom og ser ut til at de ikke har blitt solgt. Er nok flere som kniper igjen på lommebøkene sine i disse usikre tider. Bla. meg. Vurderte å legge ut E-Golfen ut for salg etter den skal fikses, men klarer ikke å finne noe annet som gir "bang for the buck" i den prisklassen akkurat nå. Fossilt og påfølgende vedlikeholdsutgifter er dessverre uaktuelt for meg akkurat nå, selv om jeg kunne ønsket meg en F31 med bensinmotor. De virker tungsolgte, om man ikke går for en med sekser men da er de i en helt annen prisklasse. 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=281400560

Ingen dum daily dette i mine øyne :) 

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...