Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

3 hours ago, Walkabout said:

Den hvite var penest, men ville aldri kjøpt en F1X jeg ikke kunne tegnet motorforsikring på. På den hvite er du over kilometergrensen, mens på den sorte har du vel 23.000 km igjen hvor du kan ha dekning. 

Dersom du tenker på IF sin forsikring så må den tegnes før bilen har bikket 150 000 km om den skal gjelde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, papertiger skrev:

Dersom du tenker på IF sin forsikring så må den tegnes før bilen har bikket 150 000 km om den skal gjelde.

I know, har M4'en min i If - men Codan hadde iallfall ikke noe slikt krav da jeg hadde F11'en min i Codan :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Walkabout skrev:

I know, har M4'en min i If - men Codan hadde iallfall ikke noe slikt krav da jeg hadde F11'en min i Codan :) 

Et tips er LO favør/Sparebanken. Ingen tillegg for motor og gir, siden den er bakt inn i toppkasko. Og 250.000km/10 år. 

Betalte det samme for hele forsikringen ink motor og gir hos sparebanken, som kun motor og gir kostet i mnd hos IF, på min M5.😁 1.700,- ekstra i mnd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, BrokeBoi skrev:

Ombygd Mustang EcoBoost. Minner meg veldig om bilene jeg modifiserte i Need For Speed i mine yngre dager. Spørsmålet er om eieren som gjorde dette heller kunne ha brukt de pengene til å kjøpe en 5.0 V8?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=286250540

 

Han har gjort noe lignende med en E60 og en A7 før. Kjører mye rundt i byen og "flasher".

Kjører med piggfrie vinterdekk hele året så performance er tydeligvis ikke i fokus.

Er tydeligvis blitt veldig "in" å bruke en halv månedslønn på ratt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Walkabout said:

I know, har M4'en min i If - men Codan hadde iallfall ikke noe slikt krav da jeg hadde F11'en min i Codan :) 

Bare synd Codan har blitt slukt av Tryg. Frende som jeg har nå har 10 år men ingen km-grense.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Daniel. said:

E60 530xd i det som ser ut til å være Moonstone metallic.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=286422006

...seff med litt eksostrim 😂

…Og «Designen preges av den markante fronten, og air breather på sidene understreker bilens høyde».

Markant front og air breather sa du? Noen har hatt feil generasjon 5-serie i hodet mens de skrev denne teksten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, papertiger said:

Bare synd Codan har blitt slukt av Tryg. Frende som jeg har nå har 10 år men ingen km-grense.

Ja, de har dessverre fått 10-års grense på maskinskade nå med Tryg. Heldigvis er nettsiden ikke lengre designet av en ungdomsskoleklasse på dugnad i 1995.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, E.C. skrev:

Ja, de har dessverre fått 10-års grense på maskinskade nå med Tryg. Heldigvis er nettsiden ikke lengre designet av en ungdomsskoleklasse på dugnad i 1995.

Hva må man beregne av pris med en slik maskinskade forsikring?

Og hvor «trygg» er slike? 
Regner med at det er en «grei» egenandel også da!?

Lurer for jeg vurderer en hybrid etterhvert 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest vilkårene i Tryg da det ikke er aktuelt for meg per nå, men av det jeg har lest tidligere både hos If og Codan så var det solide reduksjoner i dekningsprosent og økende egenandeler i takt med økende alder og km-stand. På en eldre bil så bør man nok sitte med 20-40k i potensiell egenandel om man skal være helgardert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Ron Jeremy said:

Hva må man beregne av pris med en slik maskinskade forsikring?

Og hvor «trygg» er slike? 
Regner med at det er en «grei» egenandel også da!?

Lurer for jeg vurderer en hybrid etterhvert 😂

Det er bingo. Kommer veldig an på bil og forsikringsselskap. Så det eneste riktige er å sjekke hos flere. Jeg hadde både Mini S’en og 116i’en hos if med maskinskade til gode priser i året (5-7000kr), mens samme selskap skulle ha 17-20 lapper for å forsikre 4-serien med litt høyere årlig km-stand og samme forsikring. Helt hinsides da dette er en mye mer driftssikker og moderne bil. Selve motorskadeforsikringen var ikke noe særlig utslagsgivende på noen av de. Betaler nå rundt 8500kr/året hos Frende for denne nå, med noe lavere årlig km stand. 

1 hour ago, E.C. said:

Jeg har ikke lest vilkårene i Tryg da det ikke er aktuelt for meg per nå, men av det jeg har lest tidligere både hos If og Codan så var det solide reduksjoner i dekningsprosent og økende egenandeler i takt med økende alder og km-stand. På en eldre bil så bør man nok sitte med 20-40k i potensiell egenandel om man skal være helgardert. 

Stemmer - men også her er det mye forskjellige vilkår ute og går. Hos Storebrand som jeg var hos sist mener jeg det var fast egenandel på 10-12 lapper ved motorskade. Uavhengig av omfang og km-stand. Mens det er mye 100k - 150k - 175k km terskler det går i, og økninger fra 20 - 30 - 40% ved disse tersklene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også sjekket litt forskjellige biler og priser på maskinskadeforsikring den siste tiden

Her noen eksempeler på priser jeg husker fra IF:

2010 X1 (N47 143hk) - 630 kr per måned kun for maskinskadedekningen. 

 

2014 116d (N47 116hk) - 150kr per måned

 

2011 Insignia (160hk Awd) - 230kr per måned

 

2010 Mini Countryman S (184hk All4) - 250kr måneden. 

Var saftig pris på den X1'n sammenlignet med de andre så ble litt overrasket over hvor rimelig den 116d med N47 var.

Ellers synes jeg Gjensidige ofte har de beste prisene sammen med ok vilkår såfremt bilen er under 10år gammel. På en 2015 modell 520xdrive jeg nylig solgte var de veldig mye rimeligere enn IF som skulla ha rundt de samme prisene som @papertiger indikerte over for 420'en. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   3 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...