Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

7 hours ago, Tbmul said:

Takker for tilbakemelding på https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=294973882


Kjører i dag en Alfa Romeo Giulia, og vurderer å bytte inn i Stelvio QV, Giulia QV eller gå for en tysker og da blir det BMW med litt motor.

Mulig feil tråd å ta opp dette i, men kan noe henvise meg til en diskusjon vedr. setene i BMW, helst 3serie da det frister mer enn en 5serie (pga. sportslighet). Har sett det er mye delte meninger om comfortseter, sportsseter og M-setene.

@Ranger1000, du som endte opp med 340i'en i Oslo? Vurderte den selv. Gratulerer med rå kjerre.

Vedr seter: det er mye smak og behag ute og går. Eneste måten å finne ut hva du selv foretrekker er å prøve alle varianter. 3/4-serie har ikke mulighet for komfortseter.  Og sportssetene er forskjellige fra de i 5-serie. 
 

Hva utstyr angår: her er det som du sikkert leser mye preferanser ute og går. 
@Fredrik 90 skjønner ikke ønsket om skinndash i en bil, men M sport pakke skal han ha. Personlige preferanser. (Les: han kjører helst nyere bruksbiler som såvidt bikker 100 000km og 5 år, så argumentasjonen om skinntrukket dashbord som går opp i limingen etter mange år og km forstår jeg lite av - ikke til forkleinelse for deg og dine preferanser Fredrik). 
Jeg kjøper glatt en bil uten M sport om den har skinntrukket dashbord. Mine preferanser.

@Skulebollen sveiper bort 991 GT3’er uten skinndash. På en 991 GT3! Hadde jeg bare kunne kjøpe dashbordet til en 991 GT3 hadde jeg ikke brydd meg om det var aldri så lite skinntrukket. Men igjen; personlige preferanser. Det er det du får til svar her inne når du spør om råd på modell, utstyr og motor. Klarer du å sile bort det som ikke er viktig for deg, kommer du i mål. 

Det ene er ikke mer korrekt enn det andre, men det meste bunner ut i egne erfaringer.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin nyansering, @papertiger. De fleste forstår jo at dette er personlige preferanser, men ordskiftet har en tendens til å eskalere litt når "noen" gir uttrykk for å sitte med fasiten over hva som er må ha-utstyr og ikke, og samtidig sender slengbemerkninger om "skinndash-klubben" med videre. 

Det finnes en del ting den gjengse G30/31-eier forventet på en bil, og som dermed kan være lurt å inkludere, både for egen del og ved videresalg. Utover det er alt personlige preferanser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, papertiger skrev:


@Fredrik 90 skjønner ikke ønsket om skinndash i en bil, men M sport pakke skal han ha. Personlige preferanser. (Les: han kjører helst nyere bruksbiler som såvidt bikker 100 000km og 5 år, så argumentasjonen om skinntrukket dashbord som går opp i limingen etter mange år og km forstår jeg lite av - ikke til forkleinelse for deg og dine preferanser Fredrik). 
Jeg kjøper glatt en bil uten M sport om den har skinntrukket dashbord. Mine preferanser.

@Skulebollen

Beklager å måtte si det men nå er du full av bullshit…🤪 Dette stemmer jo ikke all den tid kun en av mine fire BMWer har M-Sport. Jeg har eid åtte BMWer og kun to av dem har hatt M-sport, så du er langt ut på tynn is med den der.

Også fortsetter du å bomme grovt. Kun en av mine fire BMWer er nyere enn 10 år, ingen har gått under 100 000 km. Av alle åtte BMWer jeg har eid så har 4 av dem vært under 10 år og gått under 100 000 km på det tidspunktet jeg kjøpte dem. 

Kan vi ikke la være å diskutere person, kan vi ikke hele holde oss til sak?

16 minutter siden, Walkabout skrev:

Fin nyansering, @papertiger. De fleste forstår jo at dette er personlige preferanser, men ordskiftet har en tendens til å eskalere litt når "noen" gir uttrykk for å sitte med fasiten over hva som er må ha-utstyr og ikke, og samtidig sender slengbemerkninger om "skinndash-klubben" med videre. 

Det finnes en del ting den gjengse G30/31-eier forventet på en bil, og som dermed kan være lurt å inkludere, både for egen del og ved videresalg. Utover det er alt personlige preferanser. 

Jeg må jo nesten svare på denne da du åpenbart referer til meg. Jeg har ikke påberopt meg å sitte med fasiten, men dere har forferdelig tungt for å forstå at for de aller fleste så er det nok en del annet utstyr som trumfer skinndasj. Noe tilbakemeldingene her i tråden også gir en klar indikasjon. Selvfølgelig handler dette om personlige preferanser, men det er da en kjent sak at det er en del ting man forventer at en bil skal ha. Dette er grunnleggende utstyrt som de fleste ønsker seg. Så kan man begynne å gå inn på de mer spesifikke tingene som skinndasj, nigthvision eller baksete underholding for å nevne noe. Da snakker vi ønsker som ligger litt over det meningmann ønsker seg. Noen vil absolutt ikke ha soltak, mens andre vil ikke ha skinn. Selvsagt handler dette om personlige preferanse, jeg trodde bare vi kunne ha en diskusjon uten å måtte nevene dette som en selvfølge.

Men vi kanskje prøve å legge denne død nå? Tenker iallfall at jeg gir meg her 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Fredrik 90 said:

Beklager å måtte si det men nå er du full av bullshit…🤪 Dette stemmer jo ikke all den tid kun en av mine fire BMWer har M-Sport. Jeg har eid åtte BMWer og kun to av dem har hatt M-sport, så du er langt ut på tynn is med den der.

Også fortsetter du å bomme grovt. Kun en av mine fire BMWer er nyere enn 10 år, ingen har gått under 100 000 km. Av alle åtte BMWer jeg har eid så har 4 av dem vært under 10 år og gått under 100 000 km på det tidspunktet jeg kjøpte dem. 

Kan vi ikke la være å diskutere person, kan vi ikke hele holde oss til sak?

😁

Jeg påpekte ingenting negativt, men brukte dine, mine (og andres) preferanser for å nyansere debatten noe. 
Jeg synes du har utmerket smak i BMWer, men bet meg merke i at «en G30 SKAL ha M Sport» og brukte det i eksempelet satt på spissen.

Poeng satt litt på spissen skal man kunne tåle som en deltager i debatten - jeg har for øvrig søkt medlemskap i  skinndashklubben du diskuterer og henviser til etter selv å ha tilegnet meg en F11 med slikt utstyr. Klart en femmer skal ha hudtrukket dashbord! På samme måte som en Porsche skal ha 18-veis seter og Sport Chrono pakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Var vel litt i stiveste laget denne prisen? Dette er også en importbil så vidt jeg kan se. Med andre ord så er den 150 000,- kr dyrere enn hva tilsvarende vil koste inn fra utlandet…med høye kurser..

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=296754640

Synes det er en del biler som ligger alt for høyt i pris, tenker på M3, rs4 og M340i. Jeg ga jo 960’ for en helt kliss ny M340 levert okt 2020 som var bedre utstyrt enn denne, så noe rart er det. En 2022 540i ligger jo sånn omtrentlig også i samme prisnivå, og den burde jo hvert dyrere. Men er vel 2021 M340 som burde ligget på 800-850’ nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lars S skrev:

Synes det er en del biler som ligger alt for høyt i pris, tenker på M3, rs4 og M340i. Jeg ga jo 960’ for en helt kliss ny M340 levert okt 2020 som var bedre utstyrt enn denne, så noe rart er det. En 2022 540i ligger jo sånn omtrentlig også i samme prisnivå, og den burde jo hvert dyrere. Men er vel 2021 M340 som burde ligget på 800-850’ nå.

Absolutt, mange forhandlere har ikke fått med seg at vi er på vei inn i nedgangstider. Vi ser jo at de aktuelle bilene bare står og står, ingen av de 1,8 millioners M3 Touringene blir solgt. Da bestiller folk heller en ny for 1,5 så får det heller ta den tiden det tar å få bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Absolutt, mange forhandlere har ikke fått med seg at vi er på vei inn i nedgangstider. Vi ser jo at de aktuelle bilene bare står og står, ingen av de 1,8 millioners M3 Touringene blir solgt. Da bestiller folk heller en ny for 1,5 så får det heller ta den tiden det tar å få bilen. 

Start prisen på G81 uten tilvalg er 1.485.000kr det er da uten frakt og vinterfelger.

Legger du så til en del utstyr utenom keramiske bremser og bøtte seter så er du oppe i 1.700.000kr uten frakt og vinterfelger.

Legg så til absolutt alt utstyr 1.829.000kr så kommer frakt å vinterfelger i tillegg og da nærmer man seg vell 1.9 million. Så prisene de er annonsert for er ikke så alt for ille :) 

 

Så bilene er ikke priset så ille i dette tilfelle. Men i mine øyne en alt for dyr bil

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter heller ikke prisene på G21 M340i. Vet ikke om det har noe med at det er lurt inn en M i modellbetegnelsen og lagt på noen sifre etter 3-tallet her etter hvert? 330i har blitt til 335i, som ble til 340i og plutselig var det o'store M340i. Basert på mine preferanser kan jeg ikke skjønne hvordan noen punger ut nærmere millionen for et par år brukt treliters 3-serie, når man ser på alternativene der ute. 

Synes også F8X ligger høyt i pris, men det klager jeg ikke like mye over ettersom det har gagnet meg fint - nå må det bare holde seg slik frem til jeg legger ut min for salg i juli :P 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vel til en viss grad med leveringstid å gjøre også? 

Hvis alternativet er å vente 1-2 år på ny bil betaler man seg heller ut av det ved å kjøpe samme bilen brukt til for høy pris.

Så lenge betalingsviljen i markedet er der så blir ikke nødvendigvis regnestykket helt vilt. 

Har vel alltid vært sånn på Bmw at de større bilene taper seg fortest i pris. Riktige 1/2/3/4-serien inkl M-modeller koster jo nærmest det samme i flere år mens 5/6/7/8-serien raser nedover. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, HenrikSolberg skrev:

Ford | FINN.no

Ser ut som han selger samlingen sin ja. Han trenger jo ikke disse nå som han har flyttet til Sveits. Rart han ikke tok dem med seg, de er jo ikke akkurat mindre verd der nede.

Disse går nok ut av landet, slike biler er internasjonal handelsvare og med lav kronekurs så er de attraktive for resten av verden. En i en veteranbil gruppe på Facebook jobber på havna i drammen og han legger stadig ut bilder av biler som går ut av landet på export. Mye Amcar og Porsche forsvinner ut av landet, særlig til USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Ford | FINN.no

Ser ut som han selger samlingen sin ja. Han trenger jo ikke disse nå som han har flyttet til Sveits. Rart han ikke tok dem med seg, de er jo ikke akkurat mindre verd der nede.

Disse går nok ut av landet, slike biler er internasjonal handelsvare og med lav kronekurs så er de attraktive for resten av verden. En i en veteranbil gruppe på Facebook jobber på havna i drammen og han legger stadig ut bilder av biler som går ut av landet på export. Mye Amcar og Porsche forsvinner ut av landet, særlig til USA.

https://www.tv2.no/broom/rokke-flyttet-til-sveits-na-selges-bilene-til-ville-summer/15628089/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...