Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Snagg30 skrev:

Folk som betaler så mye for en gammel E36 må være helt idiot. 

Var dette deg mens du skrev dette?

dd0.png.f423fdeb5db1ca9b2daa372d5f91f16b.png

 

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Litt stiv pris kanskje men jeg synes denne E39 540i fra Sverige ser ut som ett smykke av en bil 😀

https://www.blocket.se/annons/halland/bmw_540_i_sedan_automat_m_sport__business_286hk_unik_facelif/103954055

Pen bil, men aaaalt for mye beige innvendig. Til den prisen tror jeg nesten det burde vært en med 6-trinns manuell. De er jo litt mer sjelden samt mer ettertraktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Snagg30 skrev:

Folk som betaler så mye for en gammel E36 må være helt idiot. 

Spennende å se om E36 kommer opp på E30 prisnivå om noen år eller ei.

Er mange E30 priser jeg har ledd av opp igjennom årene, som jeg hadde kjøpt tvert for den dag idag :)

Så kanskje om 5år, ser vi tilbake på denne billige 328n og tenker den burde vi kjøpt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, bimmerfun1 said:

Så kanskje om 5år, ser vi tilbake på denne billige 328n og tenker den burde vi kjøpt :P

 

Godt mulig, men man kommer ikke unna at den annonserte bilen er rimelig kjip. En mindre attraktiv sedan i en lite attraktiv farge.  Det eneste ekstrautstyret som medfølger er bulker og riper fra VW Poloer med spansk PDC.  Når jeg så bildene tenkte jeg "95 000kr", før jeg scrollet ned og så prisen. 

Ellers synes jeg det blir å gå over bekken etter vann hvis man kjøper E36 M3 i Barcelona til 320k eller E39 540ia i Sverige til 170k, men mulig jeg bare begynner å bli gammel og gretten.  Nå som norsk krona er verdt sin vekt i hundebæsj kan det kanskje være like greit å kjøpe bil i Norge? Oftest litt lettere mtp logistikk og betaling.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Werther skrev:

Ellers synes jeg det blir å gå over bekken etter vann hvis man kjøper E36 M3 i Barcelona til 320k eller E39 540ia i Sverige til 170k, men mulig jeg bare begynner å bli gammel og gretten.  Nå som norsk krona er verdt sin vekt i hundebæsj kan det kanskje være like greit å kjøpe bil i Norge? Oftest litt lettere mtp logistikk og betaling.   

Det har jo med utvalget her hjemme å gjøre. Man må utenlands for å ha noe biler å velge i, og prisene her hjemme er preget av folk som tror de virkelig sitter på gull bare fordi de har noe ikke alle andre har. Selv med lav kronekurs og stigende priser i utlandet så er det ofte økonomisk lurt å finne en bil utenlands. Jeg snakker ikke her om å kjøpe biler for å importere for så å flippe for profitt, da er ikke eksemplene over noe å gå etter. Men det er om man virkelig ønsker seg en strøken E39 540i M-sport med lav kjørelengde. Eller en garantert rustfri E36 M3 som hverken norske 20 åringer eller Tveitagjengen har klådd på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Fredrik 90 said:

Det har jo med utvalget her hjemme å gjøre. Man må utenlands for å ha noe biler å velge i, og prisene her hjemme er preget av folk som tror de virkelig sitter på gull bare fordi de har noe ikke alle andre har. Selv med lav kronekurs og stigende priser i utlandet så er det ofte økonomisk lurt å finne en bil utenlands. Jeg snakker ikke her om å kjøpe biler for å importere for så å flippe for profitt, da er ikke eksemplene over noe å gå etter. Men det er om man virkelig ønsker seg en strøken E39 540i M-sport med lav kjørelengde. Eller en garantert rustfri E36 M3 som hverken norske 20 åringer eller Tveitagjengen har klådd på. 

For det finnes ikke godt brukte, og biler med tidlig dårligere eiere i utlandet? 
De pene eksemplarene i Norge er nok tatt bort fra salting for 20 år siden.

Og det er ikke slik at biler som triller i varme strøk ikke bærer preg av mye sol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, CrZyWiz skrev:

For det finnes ikke godt brukte, og biler med tidlig dårligere eiere i utlandet? 
De pene eksemplarene i Norge er nok tatt bort fra salting for 20 år siden.

Og det er ikke slik at biler som triller i varme strøk ikke bærer preg av mye sol. 

Jo det gjør det helt sikkert, som alltid er det viktig å sjekke tilstand og historikk. Problemet er bare det at de pene eksemplarene i Norge er det langt i mellom og jeg synes de ofte er overpriset når de kommer for salg. Nå begynner en del biler å bli dyre i utlandet også, sånn at man sparer ikke all verden på å importere. Men i det minste så er utvalget bedre.

Og det er gjerne slik at biler som triller i varmere strøk ikke har vært utsatt for salting. Ett solskadet tak og panser er litt lettere å gjøre noe med enn potensiell rust i kanaler og bærende konstruksjoner. Eller du er kanskje uenig i dette også bare for å være vrang? ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...