Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

På 6.5.2023 den 23.30, Orjan skrev:

Har sett litt nøyere på denne; i rettferdighetens navn så er det brukt noen kroner også:

  • Svarte dynamiske blinklys i sidespeil
  • Lowtec senkefjører med TÜV (Godkjent i vognkort)
  • FTP Motorsport chargepipe & boostpipe (Dette er byttet da de originale er av plast og har en tendens til å sprekke, kun for å forebygge)
  • FTP Motorsport turbo inlet pipe
  • Turbosmart divertervalve av aluminium (Dette er byttet da orginal er av plast og kan lekke turbotrykk, kun for å forebygge)
  • Eksos stusser med M logo for tøffere utseende
  • Sotet ruter
  • Bilen har også fått 4stk nye dekk av typen GoodYear Eagle F1 Asymmetric 6, samt ny firehjulskontroll.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/7/2023 at 10:40 AM, Saltkjelen said:

Om gevinsten er stor eller ei er vel for så vidt irrelevant. Jeg er helt enig i at ærlighet er det gjeldende, men jeg forstår at folk sier "selges grunnet familieforøkelse" enn at "bilen selges som et ledd av bilflipp som jeg tjener penger på". Folk skal, av en eller annen merkelig grunn, alltid vite hvorfor noe selges og svaret som blir gitt her ender stort sett med å bli avgjørende. Teit som det er.

Jeg stusser også ofte over dette. Om en bil skal selges fordi eieren døde, fordi man skal gå over til elbil eller om det er flipping er jo fullstendig irrelevant for kjøper. Bilen blir hverken raskere, finere eller et tryggere kjøp om grunnen er riktig nok for kjøperen.

Er man f.eks. i markedet for en M4 og ser at en spesifikk M4 blir lagt ut for 100k over det den ble solgt for 3 måneder tidligere, så la være å kjøpe den da? Det finnes ikke bare én M4 her i landet. Om ingen er villig til å betale den prisen, så må selger senke prisen etter hvert uansett. Det er tross alt markedet som bestemmer.

Vi har det for bra når vi har tid til å klage på at en bruktbil til 700k har blitt til 800k på 3 måneder. 

Endret av BrokeBoi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en psykologisk greie, først og fremst. Bilen blir jo ikke bedre eller dårligere som du sier. Vi mennesker går på slike ting ofte, om det er 9,99 kr i stedet for 10,00 kr; ta 3 betal for 2, "Tilbud", "-50%", "salg i begrenset periode", "kjapp deg nå, få varer på lager!" eller you name it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke finn, men mobile: BMW M340 i xDrive Performance Pano/HUD/HK/Standh. als Kombi in Fellbach (mobile.de)

Akkurat nå havner den på pluss minus 770k. Maks utstyrt M340i, webasto, acc, headup, Merino Tartufo, Dravitgrå, dritlekker. Og så kommer Repair Inclusive på 30k i tillegg for å være tilsvarende norsk bil. Så akkurat nå: 800k ink det, og det er kun én bil ute med tilsvarende utstyr til 960', riktignok ett år nyere og færre km. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, fupsaker skrev:

Ikke finn, men mobile: BMW M340 i xDrive Performance Pano/HUD/HK/Standh. als Kombi in Fellbach (mobile.de)

Akkurat nå havner den på pluss minus 770k. Maks utstyrt M340i, webasto, acc, headup, Merino Tartufo, Dravitgrå, dritlekker. Og så kommer Repair Inclusive på 30k i tillegg for å være tilsvarende norsk bil. Så akkurat nå: 800k ink det, og det er kun én bil ute med tilsvarende utstyr til 960', riktignok ett år nyere og færre km. 

Flott bil, men den var jo gått sinnsykt langt synes jeg. Synes i utgangspunkt ikke 800K er noe kupp når det nettopp har blitt solgt tilsvarende biler til 770 000 og opp mot 800 000, riktig nok ikke like godt utstyrte men med halvparten av kjørelengden. Eurokursen ødelegger en hel del, under normale forhold så hadde dette vært en bil til rundt 700 000,- og da hadde det vært gunstig. Det sagt, akkurat M340i er en av svært få biler som det faktisk går an å importere nå. Det virker å være en kombinasjon av at prisnivået i Norge er kunstig høyt på disse samt at prisene i Tyskland har fått seg en knekk pga lanseringen av LCI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Flott bil, men den var jo gått sinnsykt langt synes jeg. Synes i utgangspunkt ikke 800K er noe kupp når det nettopp har blitt solgt tilsvarende biler til 770 000 og opp mot 800 000, riktig nok ikke like godt utstyrte men med halvparten av kjørelengden. Eurokursen ødelegger en hel del, under normale forhold så hadde dette vært en bil til rundt 700 000,- og da hadde det vært gunstig. Det sagt, akkurat M340i er en av svært få biler som det faktisk går an å importere nå. Det virker å være en kombinasjon av at prisnivået i Norge er kunstig høyt på disse samt at prisene i Tyskland har fått seg en knekk pga lanseringen av LCI.

Den er blitt satt ned to ganger allerede, så jeg TROR med hånden på hjertet at man kunne fått den ned ytterligere 20-30k, da begynner regnestykket å bli bra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@laffe Jeg stusser litt over hvor/hvordan Ejner Hessel kommer inn i bildet (annonsen) selv om den aktuelle Forden åpenbart er en feil. Ejner Hessel er Danmarks største forhandler av Mercedes-Benz med 22 avdelinger/forretninger. De selger også Ford, Renault og Dacia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik skrev:

@laffe Jeg stusser litt over hvor/hvordan Ejner Hessel kommer inn i bildet (annonsen) selv om den aktuelle Forden åpenbart er en feil. Ejner Hessel er Danmarks største forhandler av Mercedes-Benz med 22 avdelinger/forretninger. De selger også Ford, Renault og Dacia.

Sender sikkert bildene til samme redigerinsselskap for å få bakgrunnen, så har de fått feil filer i retur, men sikkert merket med riktig skiltnr.  Siden det er Dansk så kan det kanskje tenkes at skiltnr er "likt" og derfor har blitt en blanding? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...