Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Vad säger folket om denna då? 

Är på jakt efter ny bil och tänkte höra med folket här, vet att det finns ganska mycket erfarenhet och god kunskap bland många av er! 
Jag har fått för mig att dom lite större motorerna är lite mer driftsäkrare än dom mindre, men det stämmer kanske inte... 
Har snackat med säljaren och ska åka och se på den nästa vecka tänkte jag. Tydligen entusiast-ägd :) 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=201240367

Endret av Herr_eklund
Felstavat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Herr_eklund skrev:

Vad säger folket om denna då? 

Är på jakt efter ny bil och tänkte höra med folket här, vet att det finns ganska mycket erfarenhet och god kunskap bland många av er! 
Jag har fått för mig att dom lite större motorerna är lite mer driftsäkrare än dom mindre, men det stämmer kanske inte... 
Har snackat med säljaren och ska åka och se på den nästa vecka tänkte jag. Tydligen entusiast-ägd :) 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=201240367

Nydelig bil, her er det mye å like!

tenker du driftsikkerhet, pris eller hva konkret er du usikker på?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ron Jeremy är det inte det gammla vanliga med turboras och registerkedja som går igen på dessa?

vad mer för dyra utgifter kan tänkas dyka upp annars? 

sen så får jag intryck av att det handlar mycket om ägaren och dens körstil samt eventuellt tune som utlöser dessa typer av fel  
priset känns som det är lite väl högt, men det är det ju nästan alltid 😅 

tänkte bara höra om några hade något spontant tips att komma med när det gäller 4 serien generellt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig ville funnet en uten xDrive med mindre det er et krav for deg.

Har ikke sett noe særlig til turbo problemer på N55 motoren. Det er mer et problem på N54 såvidt jeg vet. Kjede tror ikke jeg noen av de har hatt noe problemer med heller.

Men bilen ser veldig bra ut! Flott fargekombinasjon, M-Sport, LED lykter osv.

Må stå litt på for å holde det interiøret rent med den fargen da 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Herr_eklund den såg veldig bra ut, både utstyrsmessig og i stand! 
Har en 2015 420xd Gran Coupé som familiebil selv, men det er jo en helt annen motor. Jeg ville typisk ha sjekket om du kjenner noe unormalt fra drivverket under alle typer kjøring (fordelingskassen på xdrive, vi fikk byttet vår på garanti - heldigvis), sjekk både baklykter og blinklys i speil for sprekkdannelser og fukt, og frontlykter for dråpedannelser som ikke går bort (dugg er ok, dråper er ikke. Nye LED-hovedlykter koster en fot og en arm. Vi er kjempefornøyd med vår etter å ha fått den moderat senket og litt andre felger, bilen kjører utrolig bra og er generelt sett en noe sportsligere utgave av 3-serie (sitter lavere, bilen er breiere og lavere).

Dette er kanongode biler å kjøre, og med den motoren er den en drømmebil for meg. Vi betalte noe mer for vår da 2,5 år gamle 420xd for godt over 3 år siden... «tenk hadde vi ventet til nå og fått en 435ix til samme pris 🤩😂». 
 
Ang. Motor er det meg bekjent ikke noen særlig svakheter på disse i disse bilene, det tilhørte vel helst de tidligere år.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Herr_eklund said:

@daniel xdrive är inget krav nej. Okej tack för tips 👍🏼Jag gillar att ge min bil pleie så det ska nog gå bra :) 
 

@papertiger det var exakt detta jag lurade på, tack för info, skall se på det :) 

Kom også på at H/K-anlegget har på noen biler hatt problemer med høyttalerelementer. Vi fikk byttet på garanti vår bakre høyre som ligger oppe til høyre for nakkestøtten, den skurret litt på visse frekvenser på visse låter (type basstunge låter). Det kan være verdt å «teste» anlegget litt, spille litt variert musikk med lave og høye volum bare for sikkerhetsskyld. Dette er for øvrig gjeldende for alle F3x, ikke bare 4-serie.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Shattered skrev:

Én null for mye?

 

https://www.finn.no/202601809

Prisen er for høy, ingen tvil om det. Men jeg synes heller ikke den annonsen yter bilen rettferdighet. Bildene er elendige, bilen står på grusomme sorte stålfelger, ikke renvasket. Dette er en bil som er verd sine penger, vi snakker om en 535i som er veteran. Han som selger den har eid den nå i 23 år, det vil si at eier er godt voksen=brukbar økonomi til vedlikehold. Dette er mest sansynlig en "uskrudd bil, bilen er nettopp EU godkjent så de manglene han snakker om er sikkert sånne feil man kan fikse med overhalte deler. Den har gått på Hamar i alle år noe som øker sjansen for at denne har lite rust.

Dette tror jeg er ett veldig bra utgangspunkt 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutes ago, Fredrik 90 said:

Prisen er for høy, ingen tvil om det. Men jeg synes heller ikke den annonsen yter bilen rettferdighet. Bildene er elendige, bilen står på grusomme sorte stålfelger, ikke renvasket. Dette er en bil som er verd sine penger, vi snakker om en 535i som er veteran. Han som selger den har eid den nå i 23 år, det vil si at eier er godt voksen=brukbar økonomi til vedlikehold. Dette er mest sansynlig en "uskrudd bil, bilen er nettopp EU godkjent så de manglene han snakker om er sikkert sånne feil man kan fikse med overhalte deler. Den har gått på Hamar i alle år noe som øker sjansen for at denne har lite rust.

Dette tror jeg er ett veldig bra utgangspunkt 😀

 

Wow! Spiller da ingen rolle at bilen er pill råtten så lenge den er veteran!

Greit nok - den er nylig EU-godkjent, så det er begrenset hvor ræva den kan være. Men 150 laken for en sliten E34 automat er godt over snittet "optimist". 

Skal du selge overpriset dritt burde du bruke mobile.de.

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Werther skrev:

 

Wow! Spiller da ingen rolle at bilen er pill råtten så lenge den er veteran!

Greit nok - den er nylig EU-godkjent, så det er begrenset hvor ræva den kan være. Men 150 laken for en sliten E34 automat er godt over snittet "optimist". 

Skal du selge overpriset dritt burde du bruke mobile.de.

Jeg står for mitt og mener at det må være skrivefeil i annonsen. 15000 må være riktig pris vel? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Werther skrev:

 

Wow! Spiller da ingen rolle at bilen er pill råtten så lenge den er veteran!

Greit nok - den er nylig EU-godkjent, så det er begrenset hvor ræva den kan være. Men 150 laken for en sliten E34 automat er godt over snittet "optimist". 

Skal du selge overpriset dritt burde du bruke mobile.de.

Nå skriver du i fylla igjen... Ingen vet hvor "råtten" den er, men noe bil igjen må det være ettersom den er EU godkjent. 

En E34 535i er en klassiker med og uten automat, punktum!

48 minutter siden, Shattered skrev:

Jeg står for mitt og mener at det må være skrivefeil i annonsen. 15000 må være riktig pris vel? :huh:

Ja hvis det er rett pris da kjører jeg å henter den. Så setter jeg på noen originale krysseike felger, gir den litt polish og plastfornyer, tar noen gode bilder og hiver den ut på Finn.no for 45 000,- 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...