Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
55 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Den her var vel noe optimistisk? nesten 700K... Herlig bil, ikke misforstå men til denne prisen så skal man ikke legge mye mer på bordet for å få en M2. Og M2 er M bil og det er ikke M140i 😅

 BMW 1-serie | FINN.no

Denne fremstår som ett mye bedre kjøp, er kun registrert noen måneder tidligere..

BMW M2 | FINN.no

Egentlig er vel ikke 2018 M2 M bil heller. Er 2019 M2 Comp med S motor som er M bil. 

Skrevet
1 time siden, Jarod skrev:

Egentlig er vel ikke 2018 M2 M bil heller. Er 2019 M2 Comp med S motor som er M bil. 

Vil det si 1M ikke er noe M bil og? Det er jo i aller høyeste grad M biler begge deler, men ser synspunktet ditt. 

Skrevet
1 time siden, Jarod skrev:

Egentlig er vel ikke 2018 M2 M bil heller. Er 2019 M2 Comp med S motor som er M bil. 

Den blir for tynn synes jeg. M2 er en M bil, den markedsføres som det av BMW, den har WBS chassis nr og den heter....M2.....

Skrevet
13 minutter siden, Snagg30 skrev:

Vil det si 1M ikke er noe M bil og? Det er jo i aller høyeste grad M biler begge deler, men ser synspunktet ditt. 

Godt poeng - 1M er kanskje den beste M bilen. Men M2 kom jo senere i en bedre og oppgradert utgave med S motor derfor hadde jeg utvilsomt ville hatt en M2 Comp i steden for M2 med N55. 

Skrevet
19 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Den blir for tynn synes jeg. M2 er en M bil, den markedsføres som det av BMW, den har WBS chassis nr og den heter....M2.....

Alt av "M-Performance" markedsføres også som en M bil fra BMW. :) 

Skrevet

Vel, S motor er en ikke ubetydelig greie. Men akkurat ang M2, ville jeg nok selv valgt første versjon uten S motor, effekten på 370hk er nok i en slik liten bil og lyden av S motoren er fæl.

 

Skrevet (endret)
36 minutter siden, Jarod skrev:

Godt poeng - 1M er kanskje den beste M bilen. Men M2 kom jo senere i en bedre og oppgradert utgave med S motor derfor hadde jeg utvilsomt ville hatt en M2 Comp i steden for M2 med N55. 

Vi er ikke uenig, den vil alltid virke litt kjipere i mine øyne med en vanlig N55 motor. Har kiket mye på M2 med tanke på bane bygg og faller selv alltid på M2 competiton.

 

Men når det er sagt så vil jeg påstå å si at en M2 med N55 og RWD, og lav vekt vil være mer en ren dyrka «M» bil en feks X3M/X4M/X5M/F90, da alle de bilene er vesentlig tyngre og i tillegg er en mer folkelig bil med xDrive. Så i mine øyne er en M2 absolutt en ordentlig M bil, bare litt kjipere en competiton. 

Endret av Snagg30
Skrevet
5 timer siden, Saltkjelen skrev:

Alt av "M-Performance" markedsføres også som en M bil fra BMW. :) 

Joda, men BMW markedsfører XM som den ultimate M bilen…så vi skal kanskje ikke ta dem så seriøse på akkurat dette 😅

Skrevet
4 timer siden, Snagg30 skrev:

Var ikke så billig i 2007 heller, M3 kom på 1.4million og M5 1.8 million

Det er egentlig litt artig å se på historiske nybilpriser. Hvis vi tar BMW M3 som utgangspunkt. Alt i 2001 så kosta denne opp under millionenen, får ikke regnet om til 2023 verdi men 2022 verdi er det samme. 

2001 M3 Coupe kosta 946 000,- (1,494 000,- i 2022)

I 2011 var M3 Coupe steget til 1,473 000,- (1,939 000 i 2022) 

I 2021 startet M3 på 1,108 000, i år har den steget til 1,341 000. Noe som føles veldig mye, men M3 er fortsatt veldig mye billigere enn hva den var for 10-20 år siden. Legg så til at lønnsnivået har steget siden den gang så er egentlig ikke prisen så gal.

2017 var året hvor M3 historisk var billigst i Norge, da kostet den fra 957 000,- noe som er 1,113 000,- i 2022 verdi. Knepent foran 2021 prisen. Så disse bilene har blitt litt dyrere i dag, men faktisk ikke så ille hvis vi går noen år tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...