Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

@Marius2002 Angående E46 Cabriolet, så ville jeg gått for en preface 323i hvis du finner en.  Preface cab ser i mine øyne best ut samtidig som den har en driftssikker M52 som ikke drikker olje slik som M54.  E46 Cab er tunge biler som veier gode 1700kg med fører, så en 2.5-liter kommer godt med i forhold til firer eller 320 m/M54B22. 

Skrevet
6 timer siden, Werther skrev:

@Marius2002 Angående E46 Cabriolet, så ville jeg gått for en preface 323i hvis du finner en.  Preface cab ser i mine øyne best ut samtidig som den har en driftssikker M52 som ikke drikker olje slik som M54.  E46 Cab er tunge biler som veier gode 1700kg med fører, så en 2.5-liter kommer godt med i forhold til firer eller 320 m/M54B22. 

 

Eg hadde en preface 323Coupe, og det var ikkje akkurat en kjemperask bil, må tyne den på turtall for å få noke (lite)action. Kom frå Golf 4 Gti, gjekk tilbake til Golf 4 gti med turbo og chip til 190hk 😛   Riktig nok snart 20 år siden, men eg fant ut at en BMW måtte ha litt meir en 170hk når den ikkje hadde turbo 😛 

Om en har mulighet så er vel M3 Cab en fin pengeplassering som vil holde verdien, og tipper at @Marius2002 ikkje klare å la være å holde bilen tipp topp enten det er 318 eller M3, men er jo tross alt endel meir penger å legge i for en "ekstra" bil sjølvsagt. 

Skrevet
7 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Bare så synd det "kun" er V8. Disse bilene skal ha V12, samme hva alle andre sier så er det V12 som gjelder i disse her 👍

Ingen overraskelse at du kom med slik bastant kommentar. 

Merker jeg blir trøtt av denne type kommentarer fra deg.. 

Skrevet
2 minutter siden, GtiGtr skrev:

Eg hadde en preface 323Coupe, og det var ikkje akkurat en kjemperask bil, må tyne den på turtall for å få noke (lite)action. Kom frå Golf 4 Gti, gjekk tilbake til Golf 4 gti med turbo og chip til 190hk 😛   Riktig nok snart 20 år siden, men eg fant ut at en BMW måtte ha litt meir en 170hk når den ikkje hadde turbo 😛

Artig det du sier der. Dette begynner også å bli lenge siden. En kompis hadde en Golf 4 GTI som riktig nok var stock 150 hester, på sletta så var ikke det heller noen rakett husker jeg. Jeg hadde 520i 2,2 liter med 170 hester og jeg hang på han som en klegg når vi kjørte bajas 😂 Husker vi var ute å råna i den GTIen også hadde vi en annen kompis som hadde kjøpt seg 05 modell Chevrolet Tahoe 5,3 med 300 hk. Så skulle vi ut på E18 og vi fikk provosert opp kompisen i GTIen til å stikke av fra han bak i Tahoen. Han tømte gira det han kunne ut på E18 og vi fløy bortover firefelten…130..150…170 km/t. Vi snudde oss og forventet å se Chevroleten laaangt i det fjerne, vi ble ganske paffe da det eneste vi så ut av det lille bakvinduet var ett digert Chevrolet emblem 😂😂

 

Skrevet
9 minutter siden, HenrikSolberg skrev:

Ingen overraskelse at du kom med slik bastant kommentar. 

Merker jeg blir trøtt av denne type kommentarer fra deg.. 

Slutt å sleng med leppa, tåler du ikke andre sine meninger så foreslår jeg at du logger av diskusjonsforum og sosiale medier en periode!

Skrevet
34 minutter siden, HenrikSolberg skrev:

Ingen overraskelse at du kom med slik bastant kommentar. 

Merker jeg blir trøtt av denne type kommentarer fra deg.. 

Dette må du utdype mer! Er det ikke lov å si sin personlige mening lenger eller må man kun si ting som er politisk korrekt? 

59301382_2686883524671614_3180021458432688128_n.thumb.jpg.5d9a499ce8f676272bec98dab9a930fe.jpg

Skrevet
7 timer siden, GtiGtr skrev:

Om en har mulighet så er vel M3 Cab en fin pengeplassering som vil holde verdien, og tipper at @Marius2002 ikkje klare å la være å holde bilen tipp topp enten det er 318 eller M3, men er jo tross alt endel meir penger å legge i for en "ekstra" bil sjølvsagt. 

Det stemmer nok, jeg la frem kostnadene i heimen og fikk i retur "tror du jeg er dum? Du skal alltid koste på, vedlikeholde og vaske og er det noe galt eller finner riper så står du med den bilen i timesvis dag inn og dag ut. - pluss på noen lapper du". 😬 Jeg har ingen behov for nr. 2 bil, men derfor er cab en fin ting/unnskyldning. Både for store og små. Så kan kanskje de minste hjelpe til med vedlikeholdet også. Det er kjekt med stor motor og krefter i det daglige og på tur, men det er det ikke behov for her, heller at det er en bil (jeg kan prøve) å ikke være alt for redd for og skape kjekke opplevelser med barna. Teslaen står for dagligkjøringen og har krefter nok, i overkant for noen. :) Ikke har jeg plass heller egentlig, men nå har en nabo okkupert 3(!) gjesteparkeringer langs veien her i et år, så tenkte å knabbe en der. Lukter vi nabokrangel? Men også derfor trenger det ikke være et strøkent eksemplar, for det hadde fortjent garasje eller egen plass. :) Etter 20 år ja. Det er 20 år siden jeg kjøpte min første E36. Eller 19 da, men vi runder opp. Så har det både vært skolegang og etableringsfase imellom her og andre ting som blir prioritert naturlig inn i hverdagen. Men nå ser jeg som sagt kanskje mitt snitt. 🤔

Skrevet
8 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Artig det du sier der. Dette begynner også å bli lenge siden. En kompis hadde en Golf 4 GTI som riktig nok var stock 150 hester, på sletta så var ikke det heller noen rakett husker jeg. Jeg hadde 520i 2,2 liter med 170 hester og jeg hang på han som en klegg når vi kjørte bajas 😂 Husker vi var ute å råna i den GTIen også hadde vi en annen kompis som hadde kjøpt seg 05 modell Chevrolet Tahoe 5,3 med 300 hk. Så skulle vi ut på E18 og vi fikk provosert opp kompisen i GTIen til å stikke av fra han bak i Tahoen. Han tømte gira det han kunne ut på E18 og vi fløy bortover firefelten…130..150…170 km/t. Vi snudde oss og forventet å se Chevroleten laaangt i det fjerne, vi ble ganske paffe da det eneste vi så ut av det lille bakvinduet var ett digert Chevrolet emblem 😂😂

 

 

Så tungpusta som en org 4er GTI er så er ikkje det så rart, tenkte heller ikkje på toppfart, men typisk "kjøttkaker til middag" kjøring over fjellet her lokalt, då er det seigt med en bil som kun "fungerer" over 5000 omdreininger. 

Skrevet
13 timer siden, GtiGtr skrev:

 

Så tungpusta som en org 4er GTI er så er ikkje det så rart, tenkte heller ikkje på toppfart, men typisk "kjøttkaker til middag" kjøring over fjellet her lokalt, då er det seigt med en bil som kun "fungerer" over 5000 omdreininger. 

Var derfor eg solgte GT3en, måtte over 5000 før den gikk noke 🤭

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...