Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

14 minutes ago, Ingvaldsen said:

Ser ikke hva som er spesielt her ? Fin bil

Skulle hatt et par cm lavere innpress bak. Jeg er ingen "spacer-mann", men det der ser ut til å være litt på grensa til teit med såpass smale dekk som sitter så langt inn i bilen på en 550i, spesielt på sommerhjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, laffe skrev:

Titta litt på denne 525xd'n på Finn, men ble litt stuss på eierskiftene de siste 2 månedene:

https://www.finn.no/216542550

 

 

 

Screenshot_20210510_195029_com.android.chrome.jpg

Spesielt. Jeg vet at tidligere var det en måte for og pynte litt på omsettningen og alliere seg med en annen sjappe som selger biler for så og selge den til den ene for så og kjøpe den tilbake. Dette ble da gjort med finansiering slik at de fikk bonus for salg av finansiering for så og selge den tilbake med finansiering. Men trodde det ikke var like lukrativt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sand1 skrev:

Spesielt. Jeg vet at tidligere var det en måte for og pynte litt på omsettningen og alliere seg med en annen sjappe som selger biler for så og selge den til den ene for så og kjøpe den tilbake. Dette ble da gjort med finansiering slik at de fikk bonus for salg av finansiering for så og selge den tilbake med finansiering. Men trodde det ikke var like lukrativt. 

Ja, kan være noe sånt kanskje. Skal se om jeg ringer på den og sjekker om det finnes en god forklaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann – første innlegg fra meg her. Tenkte bare å komme med et innspill til en bil jeg eide i noen få dager for en måneds tid siden før jeg hevet kjøpet.

Original link til annonse: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=191913036

Ny annonse: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=218249616

 

Egentlig den «perfekte» bilen for min del, vært litt på utkikk etter en E23 745i / E24 635CSi en stund og denne hadde det jeg var på jakt etter med unntak av velour istedenfor skinninteriør.

Opplevde dessverre et par ting i løpet av den uka jeg hadde bilen:

  • ·        Tenningslås fungerte ikke dagen etter at jeg hentet bilen, så fikk ikke slått av bilen med nøkkel – endte med at jeg måtte ta ut sikring til bensinpumpe og koble fra batteriet for å slå bilen helt av.

  • ·        Mistenkte eksoslekkasje

Antar tenningslåsen er utbedret nå før den har blitt lagt ut igjen, eksoslekkasjen undersøkte jeg aldri videre selv, men nevnte det til forhandler, så kan være det også er sett på.

Noe bakgrunnsinfo før jeg forklarer grunnen til at jeg hevet kjøpet:

  • ·        Bilen ble hentet inn til Norge i 2013 ifølge SVV. Tripteller viste da rundt 99XXX. Dette tallet står også i første salgsannonsen, som viste seg å være gamle bilder fra forrige gang bilen ble solgt (mener det var rundt 2015).

  • ·        Motoren i bilen ble totaloverhalt av nåværende eier, ikke sikker på når. Dette ble gjort da jeg ba om mer info: new pistons, rings, head, all seals, turbo, renewed with original BMW parts

Så til grunnen til at jeg hevet kjøpet – i annonsen sto det at bilen hadde gått 163XXX km, men da jeg hentet bilen i Oslo etter frakt fra Stavanger sto det Miles på tripteller og tripteller viste 164XXX. Etter å ha målt dette ved å kjøre en distanse jeg visste var rundt 8 km, hadde bilen økt ca. 5 på tripteller, som altså tilsier at bilen teller miles. Jeg tok da kontakt med selger og sa at jeg ønsket å heve kjøpet på bakgrunn av at bilen plutselig hadde gått rundt 262XXX km istedenfor 163XXX som de hadde oppgitt (ikke akkurat noen samlerbil lenger som de skriver i annonsen), noe selger gikk med på etter at jeg beviste dette ved å filme start og slutt av en kjøretur og at bilen telte miles. Det kan antas at tripteller ble justert i forbindelse med motoroverhaling, men det fant ikke selger ut av og jeg tok ikke sjansen på dette.

Til slutt grunnen til at jeg skriver dette innlegget – bilen er nå lagt ut igjen, og nå er tripteller justert ned igjen til 102690, annonsen sier 166000 km. Om noen vurderer denne, bør dere med andre ord få verifisert kjørelengde så godt det lar seg gjøre, i alle fall historikk på hvorfor tripteller nå er skrudd ned. Jeg har video av instrumentpanelet som klart viser 164964 på tripteller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snagg30 skrev:

Litt snodig at de da legger ut bilen og skriver 160.XXX igjen...

Enig - det kan være at avstanden stemmer, og at noen justerte dette opp med håp om at den skulle telle kilometer da motor ble overhalt, men da må de også kunne dokumentere dette, spesielt siden de nå skrur teller tilbake igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på bildene i både gammel og ny annonse viser speedo rundt 100 000 miles (99 830 miles i første annonse og 102 690 i siste annonse). Så merkelig egentlig at den visste mye mer da du fikk bilen.... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skurrer er at noen aksepterer heving av kjøp om de kan bevise at km-standen er korrekt. Når det nå har blitt snurret fram og tilbake så går noe av troverdigheten ut vinduet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, FransEirik skrev:

Jeg skal si E60 med V8 står høyt i pris. Man må jo være passe tett for å kjøpe en sånn i Norge, når du kan spare inntil 100 000,- på å importere en selv 😂 Jeg skjønner ikke at folk gidder å betale 250 000 kr for en 12 år gammel BMW med en real drittmotor. 

Lurer på å lufte min 545i for salg etterhvert tror jeg 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg skal si E60 med V8 står høyt i pris. Man må jo være passe tett for å kjøpe en sånn i Norge, når du kan spare inntil 100 000,- på å importere en selv 😂 Jeg skjønner ikke at folk gidder å betale 250 000 kr for en 12 år gammel BMW med en real drittmotor. 

Lurer på å lufte min 545i for salg etterhvert tror jeg 👍

Mye trøbbel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   4 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...