Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Ikke Finn, men nydelig E46 M3. Synes fargekombinasjonen er perfekt, og hadde den vært en manuell Coupe i min prisklasse, så hadde jeg kjøpt den😁

Fant den på Autoscout, men linker rett til forhandler - bedre bilder der.  

https://www.hofmeisterautomotive.nl/occasion/bmw-m3-cabrio-individual/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Heldigvis 👍 Gentlemans cruiser dette her 😀 

Altså, kan vel nesten sammenlikne dette med gamle amcars.. Feks 1978/79 Trans AM, er det virkelig noen som vil ha en Martinique Blue '78 eller Atlantis Blue '79 med automat fremfor en med manuelt gir?

(Jeg skjønner at noen kan foretrekke automatgir) - men selv så er jeg ikke særlig begeistret for det. Har aldri hatt bil med automatgir og skal nok aldri ha det heller

At Alpinaen på Finn er med automatgir gjør den ikke mer til en "gentlemans cruiser" enn en med manuelt gir.... men ser på upvotes du har fått at folk er enige med deg så skal ikke fortsette denne "diskusjonen" :)

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som kjøper biler av det kaliberet helt nye er ofte godt oppi åra og foretrekker da ofte automat.

Bruktmarkedet får da etterhvert et underskudd på biler med manuelt gir da entusiastene/puristene/samlere som ofte ikke hadde råd/mulighet til å kjøpe når bilene var nye foretrekker dette. 

Dette kan føre til noen ganske ville utslag med opptil dobbelt pris på biler med originalmontert manuell girkasse. 

Vil ikke si at noen av girkassene er feil i en slik bil, men det blir jo to forskjellige opplevelser. Bilen er jo uansett ikke rask etter dagens standard. 

Automatgir er så mye forskjellig. Alt fra helt grusomme kasser som ødelegger hele bilen til presisjons instrument som gjør ting mye fortere enn mennesket er i stand til. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle automatkasser er jo helt jævlige.. hadde en E39 535ia og E39 530da, forferdelige slurete girkasser, man merker til og med småsluring på lave gir i vår 2018 f31. Automat er greit , men da må det vere skikkelig greier, prøvd en e36 320ia også, det var som å sitte på med Olga på 95 som bytter clutch hver 3. Mnd..🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Olaandref said:

Fikk meg til å tenke på at det dukker opp en ganske så strøken E34 M5 i nye sesongen av City on a Hill om noen har sett på det. Korrupte politifolk har bra smak :D 

https://productplacementblog.com/tv-series/bmw-m5-e34-car-in-city-on-a-hill-s03e02-a-program-of-complete-disorder-2022/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, GreenE36Cab skrev:

Altså, kan vel nesten sammenlikne dette med gamle amcars.. Feks 1978/79 Trans AM, er det virkelig noen som vil ha en Martinique Blue '78 eller Atlantis Blue '79 med automat fremfor en med manuelt gir?

(Jeg skjønner at noen kan foretrekke automatgir) - men selv så er jeg ikke særlig begeistret for det. Har aldri hatt bil med automatgir og skal nok aldri ha det heller

At Alpinaen på Finn er med automatgir gjør den ikke mer til en "gentlemans cruiser" enn en med manuelt gir.... men ser på upvotes du har fått at folk er enige med deg så skal ikke fortsette denne "diskusjonen" :)

Så du sammenlikner Alpina med gamle Amcars? Du kunne ikke finne noe som var litt mer på to forskjellige planeter? 😂 Selvfølgelig er manuell å fortrekke, det synes jeg selv også. Men i mine øyne så er det ikke noe negativt at en Alpina E34 har Automat, dette er så sjeldne saker så i min bok gjør det ingen verdens ting. Dette er en nydelig cruiser…dog hadde jeg aldri valgt noe annet enn B10 BiTurbo og den har manuell. 

Snakker vi M bil, f eks E36 M3 så er det veldig kjedelig med automat. Fordi man forventer en helt annen karakteristikk av en slik bil. En Alpina er ikke en sportsbil, det er en rask bil med tyngde på komfort. Derfor er automat helt greit for min del. Men en M bil eller annet sportslig vil jeg aller helst ha med manuell. Jeg har en Chevy Camaro SS og den skulle jeg ha med manuell, fordi det er mest artig i en slik bil (og nei, dette er ikke en komfortbil…så langt i fra)

7 timer siden, BMWE39turbo skrev:

Gamle automatkasser er jo helt jævlige.. hadde en E39 535ia og E39 530da, forferdelige slurete girkasser, man merker til og med småsluring på lave gir i vår 2018 f31. Automat er greit , men da må det vere skikkelig greier, prøvd en e36 320ia også, det var som å sitte på med Olga på 95 som bytter clutch hver 3. Mnd..🙃

Sammenliknet med nye automatkasser så er de jævlige ja, men det blir litt det samme som å si at gamle biler er grusomme 😅 Man må ta det for hva det er 👍 Jeg synes ikke automaten i min E39 Alpina B10 4,6 er så mye å rope hurra for…men det er en gammel bil. Samme med E34en min som også har automat, treig og dvarsk. Men den passer til bilens karakteristikk som også er treig og dvarsk, og den girer stadig silkemykt selv etter 300 000 km. Men det er klart at mot en 2022 modell så er jo disse kassene forferdelige. Det er bare ikke en helt rettferdig sammenlikning.

5 timer siden, sveigis skrev:

En ting er skråsikkert at jeg hadde aldri valgt automat i en e34 Alpina .

Der må  det være manuelt uten tvil .

Gamle  slurekasser har ingenting der å gjøre .

Det er ikke ofte vi er uenige, men denne gangen er vi nok det 😅 Slurer kassa så er det noe galt med den 😂 Men så klart, manuell er å foretrekke hvis man kan velge 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Slurer kassa så er det noe galt med den 😂 Men så klart, manuell er å foretrekke hvis man kan velge 😀

Du skjønner nok hva jeg mener her Fredrik når jeg skriver slurekasse.

Den automatkassen der hører hjemme i en vanlig e34 ,ikke i en e34 Alpina .

Der gjelder tre pedaler og rørepinne ,men igjen det er min mening og tror nok flere enn meg er enig i dette .

Din derimot altså 39en må det jo være perfekt kombo ..😊🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, sveigis skrev:

Du skjønner nok hva jeg mener her Fredrik når jeg skriver slurekasse.

Den automatkassen der hører hjemme i en vanlig e34 ,ikke i en e34 Alpina .

Der gjelder tre pedaler og rørepinne ,men igjen det er min mening og tror nok flere enn meg er enig i dette .

Din derimot altså 39en må det jo være perfekt kombo ..😊🙏

Enig med Jan her 👌🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...