Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

2 hours ago, Marius2002 said:

Ser ut som en velholdt 6-serie GT. Med særdeles lav kilometerstand.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=313397516

Samme pris omtrent som for de som har gått det tredobbelte. :) Jeg liker disse jeg.

Enig, digger denne modellen, spesielt hekkpartiet tar seg bra ut. Veldig fin linjeføring. Men til den prisen kunne jeg godt ønskt meg skinntrukket dashboard og dørsider, slik som denne 540i’en til samme pris:

https://www.finn.no/313484322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, papertiger skrev:

Enig, digger denne modellen, spesielt hekkpartiet tar seg bra ut. Veldig fin linjeføring. Men til den prisen kunne jeg godt ønskt meg skinntrukket dashboard og dørsider, slik som denne 540i’en til samme pris:

https://www.finn.no/313484322

Ikke nødvendigvis uenig :) men den der var gått 55000km lengre - og i mitt tilfelle som kun kjører 15000km i året vil jo det enda gå nesten 4 år før den 6GTen er der. :) Jeg tenker litt slik også 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Marius2002 said:

Ikke nødvendigvis uenig :) men den der var gått 55000km lengre - og i mitt tilfelle som kun kjører 15000km i året vil jo det enda gå nesten 4 år før den 6GTen er der. :) Jeg tenker litt slik også 🤔

Helt sant. Hadde nok tatt den vurderingen jeg også. Det var en lekker interiørfarge også, den gjør seg mye.

 

Over til noe helt annet:
Fin F20 LCI, helt etter min bok, mangler bare farge. De holder seg uforskammet høyt i pris.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=310446784

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg må bare si at det er helt utrolig at noen i 2022 har klart å bestille en G31 530d uten 360 kamera... 

BMW 5-serie | FINN.no

Ja dette er snodig, samme på X3M’n vi hadde. På biler som allerede er så dyr så vil det å huke av for 360 kamera knapt vises på det totale regne stykket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Lars89 skrev:

799k for en E30 med WBA understellsnummer...

Utrolig pen bil som jeg gjerne kunne hatt selv, men er ikke dette altfor mye for en uoriginal M3?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=314056880

Kommer opp som 320 4d org. Håper ikke den 4 dørs originalt og bygd om til 2 dørs M3. 800 kokosnøtter er latterlig mye for ombygd uansett tilstand, syns jeg😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg må bare si at det er helt utrolig at noen i 2022 har klart å bestille en G31 530d uten 360 kamera... 

BMW 5-serie | FINN.no

jeg er forkjemper for mest mulig utstyr, men akkurat det med kamera rundt hele bilen er totalt unødvending så lenge den har 2 speil og ruter man ser igjennom.  og med saltingen blir jo disse en slitedel, av den dyrere typen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

jeg er forkjemper for mest mulig utstyr, men akkurat det med kamera rundt hele bilen er totalt unødvending så lenge den har 2 speil og ruter man ser igjennom.  og med saltingen blir jo disse en slitedel, av den dyrere typen

Og etter man har kjørt på vinterveier med snø og salt, også på regnfulle sommerveier for den skyld, så ser man ikke gjennom kameraene en gang. Hvis man skal ha bruk for de må man jo gå ut og tørke de av. Men på f06 for eksempel er jo kameraet skjult som gjør at når du skal rygge så er det ikke møkkete, ganske genialt men hvorfor sluttet de med det?

Endret av Larsen4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Larsen4 skrev:

Og etter man har kjørt på vinterveier med snø og salt, også på regnfulle sommerveier for den skyld, så ser man ikke gjennom kameraene en gang. Hvis man skal ha bruk for de må man jo gå ut og tørke de av.

Kjenner meg ikke igjen der, jeg bruker de kameraene veldig ofte. (gjelder F01)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Reef89 skrev:

Kjenner meg ikke igjen der, jeg bruker de kameraene veldig ofte. (gjelder F01)

Har sikkert noe å si hvor ryggekamera er plassert, men på de fleste nye biler jeg har kjørt blir ryggekamera udugelig når bilen blir møkkete.

Edit: jeg henvendte meg til ryggekamera og ikke 360😊Var ikke tydelig nok der

Endret av Larsen4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ingvaldsen skrev:

jeg er forkjemper for mest mulig utstyr, men akkurat det med kamera rundt hele bilen er totalt unødvending så lenge den har 2 speil og ruter man ser igjennom.  og med saltingen blir jo disse en slitedel, av den dyrere typen

Skal ærlig innrømme at 360 kamera ikke ble savnet her hos oss, parkerer alltid langt unna alt og alle og dermed aldri trange steder. Har 360 kamera på G11’n men bruker det ikke :) men mener uansett det er galskap og ikke velge utstyr til noen få tusen lapper når bilen koster 1.5 million. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Larsen4 skrev:

Men på f06 for eksempel er jo kameraet skjult som gjør at når du skal rygge så er det ikke møkkete, ganske genialt men hvorfor sluttet de med det?

Det skjulte kameraet på F06 6-serie Gran Coupe var genialt, men det ble nok ikke noe mer av dette kameraet ettersom dagens kameraer blir brukt som Drive Recorder. Sannsynligvis er det også et kostnadsspørsmål. Se bare på det integrerte kameraet på iX og G2x 4-serie/i4 mot det gamle type kameraet som kommer på G6x 5-serie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Snagg30 skrev:

Skal ærlig innrømme at 360 kamera ikke ble savnet her hos oss, parkerer alltid langt unna alt og alle og dermed aldri trange steder. Har 360 kamera på G11’n men bruker det ikke :) men mener uansett det er galskap og ikke velge utstyr til noen få tusen lapper når bilen koster 1.5 million. 

ryggelys som faktisk kan kalles ryggelys har gjort en hel verdens forskjell iforhold til alle kameraene! ryggelys blir jo nesten bare dårligere.. nesten så e39 lyser mer bak over en i4 jeg hadde på prøve. måtte fortsatt holde på bremsen for å kunne se bakover

 

når man lukeparkerer så kan man jo bare vippe ned høyre speil for å ha full kontroll på felg iforhold til fortauskant :D

 

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg som kjører ofte på trange steder, bygater i utlandet og trange parkeringshus så er 360 kamera ett must. Dagens biler har så elendig utsikt til alle retninger at slike kameraer er til stor hjelp. Skal man ut fra ett uoversiktlig kryss, hvor utsikt kanskje er blokkert av gatehjørner eller en hekk så er 360 gull verd. Da stiller man fronten på bilen litt ut og slår på frontkamera med vidvinkel, så ser man ting man ikke ser fra førerplass. Også er det veldig greit å ha for å komme seg rett inn i en p plass, ser hvor linjene og fortauskant går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...