Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

13 timer siden, Ingvaldsen skrev:

er vell den her du mener ? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=186707387

lett verdt 100k pluss den der selv med litt etterslep, såsant det ikke er noe jallatukling med den da.

 

unikt med originalt ryggekamera og bensinwebasto :D

Er denne ja 👍 Kjenner godt til forrige eier (Ronny) og nåværende eier, så historikken er på plass. Bilen fremstår egentlig lik som da den ble solgt sist og kun gått ca. 15k km mer.

Høyst unik bil, ja 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, humpfy said:

Finnes ikke mye å velge i dersom man er på utkikk etter G31 med 6 sylindre. Trist…

Nei, forsvinnende lite. Går dog litt opp og ned. 
Denne er vel absolutt det fineste alternativet ute, lekker fargekombo, karbonsort mot oyster nappaskinn. I tillegg 8/100k BSI, IAS, M sport understell.

https://www.finn.no/343640713

Men tror jeg hadde tatt den uten Ferrada-felgene.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, humpfy skrev:

Finnes ikke mye å velge i dersom man er på utkikk etter G31 med 6 sylindre. Trist…

Finnes masse biler på Mobile.de. Med de prisene som kreves for G3x 530d/540d i Norge så er det også mulig å spare noen kr på import selv med høy Euro kurs. Jeg søker for tiden etter en G31 530d fra 2018 for en kompis og vi snakker stort sett rundt 50-60 000 kr spart kontra hva tilsvarende biler ligger på Finn. Videre er utvalget bedre og man kan velge friere i utstyr og farger. 

Jeg skjønner at mange synes det skummelt å importere, men hvis man fortsatt i fremtiden har lyst til å kjøre premium BMW med premium motorisering så kommer man ikke unna å måtte importere fra utlandet. Vil man ikke det så får man ta til takke med firesylindra hybrider eller elbil, det er dette som er tilgjengelig i Norge. Ikke glem at det finnes firmaer som hjelper deg med import slik at det hele egentlig er ganske enkelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Finnes masse biler på Mobile.de. Med de prisene som kreves for G3x 530d/540d i Norge så er det også mulig å spare noen kr på import selv med høy Euro kurs. Jeg søker for tiden etter en G31 530d fra 2018 for en kompis og vi snakker stort sett rundt 50-60 000 kr spart kontra hva tilsvarende biler ligger på Finn. Videre er utvalget bedre og man kan velge friere i utstyr og farger. 

Jeg skjønner at mange synes det skummelt å importere, men hvis man fortsatt i fremtiden har lyst til å kjøre premium BMW med premium motorisering så kommer man ikke unna å måtte importere fra utlandet. Vil man ikke det så får man ta til takke med firesylindra hybrider eller elbil, det er dette som er tilgjengelig i Norge. Ikke glem at det finnes firmaer som hjelper deg med import slik at det hele egentlig er ganske enkelt. 

Har du sjekket på g31lci? Kunne tenkt meg en sånn, men er alt for dyre i Norge 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Skulebollen skrev:

Har du sjekket på g31lci? Kunne tenkt meg en sånn, men er alt for dyre i Norge 

På G31 LCI så er det vanskelig å si hva som lønner seg fordi det er så lite å sammenlikne med i Norge. Men en 2020/21 530d med riktig utstyr og under 60 000 km kan man få inn for rundt 750 000,-.

Men det hjelper veldig når man kan få 5-6 år med bruksfradrag samt at prisene er godt nede på 20 000 Euro tallet. Er derfor vi ser etter en 2018 mod til min kompis. Vi fant en 2018 G31 530d (regga i 11/2017) med BW, Adaptivt understell, Komfortseter og alt som hadde gått 43 000 km. Kom inn på rundt 530 000,-…tilsvarende biler har ligget opp under 600 000 i Norge.

Utfordingen i Tyskland er derimot den samme som i Norge at slike biler som dette holder seg godt i pris pga synkende salg av nye. Bedre blir det jo ikke at de helvetes russerene støvsuger alt dem kommer over av gode premiumbiler med brukbar motorisering. De har jo ikke lenger noe nybilsalg i Russland pga sanksjoner så det er jo ett mega marked som skal mettes med nyere brukte biler fra Europa. Vi så bare det når vi var på tur i sommer hvor sykt mye Litauske bilfraktere som kjører østover med premiumbiler bakpå. Tyskland har sanksjoner mot Russland men det har ikke Litauen i samme grad. Svenske bruktbilmarkedet blir også helt voldtatt på denne måten, der eksporteres det flere A6 og Passat enn det selges nye leste jeg ett sted. Heldigvis så er Tyskland ett så stort bilmarked at det ser ut til å være nok til alle, selv om utvalget blir merkbart dårligere og dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Bruktbil til salgs: Alpina B10 - 1999 - Svart - 347 Hk - Stasjonsvogn | FINN.no

Var det ikke en her på Bimmers som hadde sett på denne og at den ikke var så strøken som man kan få inntrykk av?

🙋‍♂️

Jekkfester var bra sveist, og ingen lakk rust. Men dekk fra 2011, tikking i motor (trolig eksos lekkasje fra manifold) og skulle hatt en service. Hjalp ikke at den var full av søppel, men ser han har satt ned prisen på den på, så begynner jo å bli billig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, E.C. skrev:

Lå den ikke ute til typ 300k den gang?

Nei, det er den faceliften som lå på auksjonen for noen uker siden. Den stoppet på 142.000. Men den var det litt rust på, selvom den var hellakkert 2 ganger 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...