Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prisnivået forteller noe om hvor lite attraktive disse (e-Tron og i-pace) er i markedet.

At i3 koster det samme er jo bare en hedersbetegnelse til hvor bra - og attraktiv den lille Holmenkollhamsteren var og fremdeles er. 

Jeg vurderer i disse dager min tredje i3, livets bil.

Skrevet
31 minutter siden, Daniel. skrev:

i-Pace er vel ikke et spesielt trygt kjøp heller 😬

Er på min Jaguar I Pace nr 2. Som med alt annet av avanserte biler må man tegne utvidet forsikring. Helt fantastisk bil å kjøre !

Skrevet
5 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Jeg vurderer i disse dager min tredje i3, livets bil.

Der dukka "livets bil" betegnelsen opp igjen. Skikkelig lavt hengende frukt det der 😂

Nå har jeg hørt "livets bil" betegnelse satt på alt fra Hiace til Rolls Royce Phantom. Her inne er E70 X5 og F11 populære som livets bil, F01 7-serie er også en gjenganger her. Mitt eget forslag er G31 LCI med R6 diesel, og nå kan vi også føye til i3 på listen over "livets bil" 👍 Noen flere forslag?..BMW Z1?..BMW 218d Active Tourer? Any one?

Skrevet (endret)
5 timer siden, Tony Soprano skrev:

Er på min Jaguar I Pace nr 2. Som med alt annet av avanserte biler må man tegne utvidet forsikring. Helt fantastisk bil å kjøre !

For all del gode å kjøre, men har alt annet enn positivt inntrykk om de bilene ut i fra hva jeg har sett på jobb, hørt fra folk som jobber eller har jobbet på JLR verksteder osv 😅

45 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Der dukka "livets bil" betegnelsen opp igjen. Skikkelig lavt hengende frukt det der 😂

Nå har jeg hørt "livets bil" betegnelse satt på alt fra Hiace til Rolls Royce Phantom. Her inne er E70 X5 og F11 populære som livets bil, F01 7-serie er også en gjenganger her. Mitt eget forslag er G31 LCI med R6 diesel, og nå kan vi også føye til i3 på listen over "livets bil" 👍 Noen flere forslag?..BMW Z1?..BMW 218d Active Tourer? Any one?

E91 LCI med 3 liter diesel 🥰

Endret av Daniel.
Skrevet
34 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg ble litt nysgjerrig på denne og har funnet ut at det er omtrent fem sider i søkemotoren som inkluderer "livets bil". Bilene som faktisk er omtalt mest som livets bil er Hiace, E39, E53, E70 og i3. Jeg tror nok @Ingvaldsen leder an i bruken av denne betegnelsen, men som kongen av Lesja skulle det bare mangle at han har claimet denne. 🙃

Når sant skal sies treffer jo faktisk både E70 og i3 definisjonen av "livets bil" forbausende godt - "[...]kjent for sin ekstreme holdbarhet og allsidighet, som ofte blir brukt i krevende forhold eller som campingbil og varetransport, og som kan vare "hele livet". Begrepet er ikke teknisk, men brukes om kjøretøy som er utrolig robuste, praktiske og har lang levetid, og refererer til en bil som er en trofast følgesvenn gjennom mange år". 

Skrevet
20 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Jeg ble litt nysgjerrig på denne og har funnet ut at det er omtrent fem sider i søkemotoren som inkluderer "livets bil". Bilene som faktisk er omtalt mest som livets bil er Hiace, E39, E53, E70 og i3. Jeg tror nok @Ingvaldsen leder an i bruken av denne betegnelsen, men som kongen av Lesja skulle det bare mangle at han har claimet denne. 🙃

Når sant skal sies treffer jo faktisk både E70 og i3 definisjonen av "livets bil" forbausende godt - "[...]kjent for sin ekstreme holdbarhet og allsidighet, som ofte blir brukt i krevende forhold eller som campingbil og varetransport, og som kan vare "hele livet". Begrepet er ikke teknisk, men brukes om kjøretøy som er utrolig robuste, praktiske og har lang levetid, og refererer til en bil som er en trofast følgesvenn gjennom mange år". 

Føler meg skyldig for og ha bumpa opp hiace som livets bil både her, på facebook og i den virkelige verden🥰 det er lov og ta det med litt ironi og

Skrevet
21 minutter siden, ehaugsnes skrev:

Føler meg skyldig for og ha bumpa opp hiace som livets bil både her, på facebook og i den virkelige verden🥰 det er lov og ta det med litt ironi og

Jeg er enig. Jeg liker livets bil betegnelsen, jeg. :)

At Hiace er livets bil levner det i alle fall liten tvil om. Det er ikke alle bilmodeller som får egen sang dedikert til seg. :D  
Nydelig kreasjon!

Skrevet

Synes Livets bil ordtaket passer best på nettopp Toyota jeg .😊

Dørgende kjedelig merke  men dog så trofast og bra .

Forresten @Saltkjelen han som kjører den Hiacen på videoen der ,er ikke han hardcore Bmw patriot ?😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...