Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, Daniel. skrev:

Hmm, ja men det kan vel være helt andre grunner til også? :P

Fantes ikke det brake energy regeneration greiene på pre lci da?

Akkurat det siste er jeg usikker på, har lest noen steder at det ble introdusert høst 2007 (2008 modeller), men LCI modellene kom vel ikke før høst 2008 (2009 modeller) om jg ikke tar feil? Generelt er det vel slik at om du har LCI, så har du garantert den utstyrskoden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Akkurat det siste er jeg usikker på, har lest noen steder at det ble introdusert høst 2007 (2008 modeller), men LCI modellene kom vel ikke før høst 2008 (2009 modeller) om jg ikke tar feil? Generelt er det vel slik at om du har LCI, så har du garantert den utstyrskoden. 

Ah, så alle LCI har denne koden.. Har ikke lagt merke til det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt spørsmål..

Har nå en E60 523i LCI med 193000 kjørte kilometer. Veldig fornøyd med bilen, og har store problemer med å lage finn annonse og eventuelt prøve å selge, blir alt for knytta til bilene mine..

Men, F10 eller F01?

Og er det fryktelig skummelt med F01, service og deleprismessig?

Hvor farleg er det om ikke knapperekken på venstresiden er komplett, eventuelt mangler helt?

Eller beholde E60? Slippe nytt lån på bil, og kanskje bare få en bil som er 3-4 år nyere, men koster minst 200k mer (F01)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ///M-ini95 skrev:

@Daniel. Jeg vil tro det funker likt på E90 LCI ettersom det står oppført i utstyrslista :)

BMW’s Brake Energy Regeneration system is a system that only charges the battery when the car is coasting, braking, or decelerating. During acceleration and whenever possible during other driving the alternator is decoupled from the drivetrain, leading to better fuel economy and improved performance." @Fredrik 90

Så lenge batteriet ikke befinner seg under 80 % kapasitet så vil dette systemet fungere slik det er beskrevet. Er batteriet i dårligere tilstand så vil dynamoen alltid være koblet. Så når det blå feltet lyser opp betyr det bare at dynamoen kobles inn og at batteriet dermed lades ( hvis tilstanden er mellom 80-100%) 

Så lærte man noe nytt i dag også, har hele tiden trodd at det er en slags regenering som bremser bilen. Men at dette er en dynamo som ikke har bremsekraft i det hele tatt var nytt for meg. Da er det vel egentlig bare girkassens naturlige nedgiringer som gjør at bilen bremser veldig opp i lave hastigheter. Det er jo forsåvidt dette disse kassene har fått litt kritikk for, de kan oppleves som rykkete under 50 km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Weltzin skrev:

Men, F10 eller F01?

Og er det fryktelig skummelt med F01, service og deleprismessig?

Tviler sterkt på at det er noe stor forskjell mellom F10 og F01.

Er mye de samme feilene som "går igjen" på begge to.

Men kommer jo selvfølgelig an på motor.

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det gir mer bil for pengene for F01. Det blir uansett sekser, og F10 ligger nesten like høyt i pris som F01. Og det er ikke ofte det dukker opp alternativer som er "gode nok" og ikke prist uforskamma høyt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Weltzin skrev:

Føler det gir mer bil for pengene for F01. Det blir uansett sekser, og F10 ligger nesten like høyt i pris som F01. Og det er ikke ofte det dukker opp alternativer som er "gode nok" og ikke prist uforskamma høyt..

Ja det er sant. Liker begge to jeg :) Flotte å se på og gode å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 27.1.2018 at 0.37, Fredrik 90 skrev:

Men litt tilbake til det med hvor i landet man kjører, jeg føler at folk ifra Aust Agder generelt sett er knølete i trafikken. Men værst er folk fra Telemark, de er Norges dårligste sjåfører. De er livredde for fartsgrenser, regnvær, svinger, bakker og ellers generell bilkjøring. Ta E18 mellom Langangen og avkjøringen til Porsgrunn f eks. Her er det 90 sone, men hver jævla gang jeg kjører her så er det ett pi..hue i en NF registrert Toyota Auris som kjører i 75 km/t. Det er jo midtdeler på strekningen så det er ikke sjans for å komme forbi. Alle ligger bak og trøkker en eller annen løk som ser på bilkjøring som en traumatisk opplevelse. Samme litt lenger sør, E18 igjennom Bamble hvor det er 70 sone. Som om ikke 70 er lavt nok så ligger der en sopp i en NF regga Skoda Roomster loker i 60 km/t. Ikke rart det er mye ulykker på den strekkningen når folk hele tiden må ta risky forbikjøringer for å unngå nervesammenbrudd. I 2019 åpner ny firefelts motorvei, skal bli så herlig å kunne slippe den elendigheten der. Men inn til det, så er det bare å hive i seg ett par Valium når en NF regga Peugeot 307 svinger ut foran deg og begynner ferden i 15-20 km/t under fartsgrensen 👍

Misforstå meg rett, bilkjøring er noe av det gøyeste jeg gjør. Men det er også noe av det som frembringer mest irritasjon i folk, det er vitenskapelig bevist. 

Dette er morsom lesning. Du summerer opp en helt vanlig dag til og fra barnehagen til guttungen og leiligheten min!
På en kjøretur som skal ta med 20 minutter i området, bruker jeg fort 10 minutter ekstra når det er biler som ferdes med meg. 
25 minutter av turen er ren frustrasjon, og jeg er psykisk sliten når jeg er fremme ved reisemålet. Grusomt irriterende!

 

Men etter 12 år i trafikken så blir det dessverre en del av hverdagen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er mer imponerende at han har kjørt i 270 km/t på E6... Jeg synes 270 km/t på Autobahn med tre filer i hver rettning var skremmende nok. Jeg skal ikke løfte pekefinger på kjøringen, jeg har for mange farts svin på skogen til det. Men når du attpåtil legger det ut med video på sosiale medier...da er du passe sløv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg synes det er mer imponerende at han har kjørt i 270 km/t på E6... Jeg synes 270 km/t på Autobahn med tre filer i hver rettning var skremmende nok. Jeg skal ikke løfte pekefinger på kjøringen, jeg har for mange farts svin på skogen til det. Men når du attpåtil legger det ut med video på sosiale medier...da er du passe sløv..

Dessverre tror mange sosiale medier er en "friplass" hvor den type skrytevideoer og mobbing kan florere fritt. Mulig det har bedret seg litt siden det er mye fokus på dette, men det er en lang veg igjen. Jeg skal ikke uttale meg om den aktuelle saken, men enhver dokumentasjon på aktiviteter som er "på kanten" er hodeløst. Jeg tror nok også mange unge føler på presset for å vise seg fram idag og bruker ulike metoder til det. En annen ting,hvis vedkommende er under 20 år, så vil jeg si han er priviligert som har en A5 3.0tdi, det er det ikke mange 18-19åringer som har råd til(med mindre de låner mye og alt går til bil). :)

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Helt enig! Får håpe sjåføren tar massiv lærdom av boten og reaksjonen han får etter dette.

Blir vel å miste sertifikatet på "livstid", med mulighet for å søke etter 5 år, noen måneder i fengsel, ble i allefall straffen for en lokal helt som fløy forbi meg i 230 km med en Impreza for 5-7 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...