Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Del 2: Du har selvfølgelig helt rett. Det var en tåpelig sammenblanding fra min side. Og jeg er ganske nøye på ord og uttrykk i eget fag, så jeg ser hvordan dette dro i feil retning. 

Del 1: ja. Med ordlyden i §3 er det kun relativt snevre unntak.

Endret av TRF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et år siden eller vel så det så kjøpte jeg Lego-utgaven at BMW R1200GS, til meg selv såklart, og idag var det tid for sammensetning. Ei arbeidspils og 603 deler senere ble resultatet bra. Den var litt større enn jeg trodde. :)

IMG_20181007_215837.thumb.jpg.947c612ca91f548fc8d904790d0cc494.jpgIMG_20181007_215902.thumb.jpg.655967dac666ce054e24f05b8bd487e5.jpg

Får sende søknad til min bedre halvdel angående plassering. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på om noen har et lurt svar på dette:

Hadde bilen på EU, kjørte hjem og parkerte bilen i 2 uker. Før EU var det 5000km igjen på klossene. Nå er det 35000km... har ikke byttet noe..

 

Snodig om det skulle blitt resatt noe slikt på EU?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kjennern skrev:

Lurte på om noen har et lurt svar på dette:

Hadde bilen på EU, kjørte hjem og parkerte bilen i 2 uker. Før EU var det 5000km igjen på klossene. Nå er det 35000km... har ikke byttet noe..

 

Snodig om det skulle blitt resatt noe slikt på EU?

Sikkert korrigert da. Ikke alltid skjermen viser riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutes ago, lagunilla said:

Sikkert korrigert da. Ikke alltid skjermen viser riktig. 

De er klarer nok ikke 35000 på skivene bak. Så tror faktisk 5000 er nærmere det de klarer.  

Synes det var litt merkelig bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt slitte dempere på bilen min, en E60 525d, så har tenkt til å kjøpe nye. I samme slengen ønsker jeg å senke den litt.

 

Sliter litt med hva jeg skal gå for, komplett justerbart senkesett, eller originale dempere og eibach senkefjører.

 

Noen som har tips til senkesett? Er egentlig veldig fornøyd med komforten på bilen, å skulle gjerne hatt det tilsvarende, "bare" lavere.

Endret av Diiesel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Diiesel skrev:

Har litt slitte dempere på bilen min, en E60 525d, så har tenkt til å kjøpe nye. I samme slengen ønsker jeg å senke den litt.

 

Sliter litt med hva jeg skal gå for, komplett justerbart senkesett, eller originale dempere og eibach senkefjører.

 

Noen som har tips til senkesett? Er egentlig veldig fornøyd med komforten på bilen, å skulle gjerne hatt det tilsvarende, "bare" lavere.

Jeg synes at m-sport er lavt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hører mye snakk om elbiler og at det er noe «alle» kjøper om dagen. Så slo det meg at i gata her hvor vi bor så er det faktisk ingen elbiler, ikke en gang hybrider. Det er 34 boliger i gata her og alle har en eller to biler, men ingen elbiler...det bor dog en M4 her og en Chevy Camaro 👍 Finnes sikkert gater hvor elbilandelen er på over 50 prosent, så min observasjon er ikke så veldig relevant. Men likevel noe som fikk meg til å tenke litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Vi hører mye snakk om elbiler og at det er noe «alle» kjøper om dagen. Så slo det meg at i gata her hvor vi bor så er det faktisk ingen elbiler, ikke en gang hybrider. Det er 34 boliger i gata her og alle har en eller to biler, men ingen elbiler...det bor dog en M4 her og en Chevy Camaro 👍 Finnes sikkert gater hvor elbilandelen er på over 50 prosent, så min observasjon er ikke så veldig relevant. Men likevel noe som fikk meg til å tenke litt..

Tja, jeg tror det kommer mye an på geografi. Her i gaten er det tre elbiler jeg vet om. I andre enden av skalaen er det en nyrestaurert Karmann Ghia. Elbil er jo et genialt fremkomstmiddel om man bor i byen. Billig, stille og morsomt. Jeg tenker både diesel, bensin og elbil er fine på hver sin måte. Har man ikke behov for mer enn en 1-serie-ish i størrelse og man kun kjører i by, hvorfor ikke bare ha en i3? Den får med seg barnevogn og bakovervendt barnesete, svingradius få kan matche og ikke minst morsom. Bor man litt mer i utkanten og det blir pendling, så ser jeg kjekke med diesel. Jeg tenker man må vurdere personlige behov og kombinere det med et budsjett som samsvarer med husholdningsøkonomien. :) 

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...