Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Fredrik skrev:

@sveigis Begge er også "5-serier" og begge har bakhjulstrekk. Såvidt jeg husker var 505 den siste Peugeot modellen med bakhjulstrekk. Jeg er nesten vokst opp i en 505 og elsker modellen for hva den var. For sin tid var den en fin mellomklasse familiebil med komfort som en vesentlig større bil. Solide var de også og selv i dag finner man mange i Afrika og Latin Amerika.   

Ja 505 var en populær bil husker jeg og .

Jeg likte de og liker de enda ,synes fronten på de er tøffe 😊

Det var solide og gode biler ,og senest i sommer kjøpte en far til en god venn av meg nøyaktig samme Peg som han hadde på 80 tallet en 505 Gr .

Gøy å se og jeg testet den .God bil og nydelige seter ,veldig stille inni .

9 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Ja se det, at BMW liknet på rimelige biler er altså ikke noe nytt 😅

Nei ikke sant 😊.

Nå skal sant sies at nå har jeg null peil på hva en fransk bil lå på i pris på den tiden ,men det var nok ikke 5 serie nivå nei .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Marius2002 skrev:

Vel, nybilprisene på skatteetaten går tilbake til 1994 etter jeg kan se. En 1994 Peugeot 605SR DT 2,5L, lå til omtrent 376’ mens en 1994 BMW 525td lå fra 470’ og opp.


D8FE7C5F-D548-41D1-8EF3-C8445355987E.jpeg.e58d0d335f3900397db2f6872d81e6ba.jpeg6D7008FB-EF4F-439F-BE2A-B463FE24EFB7.jpeg.49148965987f7f0749af07b12b749385.jpeg
 

Nå er jo modellene som dere beskriver eldre, og jeg vet ikke forskjellene der :) 

Dette var gøy å se .😊

Steike for en pris på 525tdsa 😎😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er den absolutt ultimate hverdagsbilen for meg :

CD9A9A9A-EEF6-4BF6-B20F-97E885D77A64.jpeg.4319ddf03dfac8b44242f5e685a2cd1c.jpeg

Tenk å kjøre rundt å hente deler til 5 seriene mine i en sånn ?💕

Kunne ikke passet meg bedre igrunn .

Så må man spørre her til dere som har greie på det ,hvordan er det å få godkjent et sånt bygg i Norge?

Altså om den er bygd i Sverige ?

Vet der går en e30 med norske skilt som ble bygd om til Pick up .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sveigis skrev:

Her er den absolutt ultimate hverdagsbilen for meg :

CD9A9A9A-EEF6-4BF6-B20F-97E885D77A64.jpeg.4319ddf03dfac8b44242f5e685a2cd1c.jpeg

Tenk å kjøre rundt å hente deler til 5 seriene mine i en sånn ?💕

Kunne ikke passet meg bedre igrunn .

Så må man spørre her til dere som har greie på det ,hvordan er det å få godkjent et sånt bygg i Norge?

Altså om den er bygd i Sverige ?

Vet der går en e30 med norske skilt som ble bygd om til Pick up .

Så lenge den er godkjent med skilt i Sverige, er ikke det noe problem. De har noe av det samme som Tyske TUV. 
Dette kan også skaffes om det ikke foreligger.

Løp og kjøp!

Det hadde vært topp om du skaffet denne!😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ampera skrev:

Så lenge den er godkjent med skilt i Sverige, er ikke det noe problem. De har noe av det samme som Tyske TUV. 
Dette kan også skaffes om det ikke foreligger.

Løp og kjøp!

Det hadde vært topp om du skaffet denne!😇

Jøss sier du det ja 😊

Fy flate ja den hadde jeg lett rattet rundt i .

Hadde jeg 100000 ekstra å bruke på hva jeg ville så skulle jeg kontaktet eier av denne ,selv om den garantert ikke hadde kostet så mye men .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.nrk.no/sorlandet/bil-kjorte-av-veien-og-inn-i-hus-1.16146768

Jeg må si jeg synes det er merkelig hvordan det er mulig å få til dette med en ny Volvo 🤔 Disse bilene er så proppfulle av sikkerhetssystemer at det er rart at den kan kjøre over ett jorde, igjennom en hage og ende opp igjennom grunnmuren på ett hus….uten at bilen aktiverer noe som kan forhindre ulykken. Jeg mener, min G30 klikker hvis jeg kjører for nære bilen foran…og den bremser for hindringer. Jeg antar at denne ulykken skyldes medisinske årsaker, men slikt burde vel Føreroppmerksomhets overvåkingen forhindre? Ut av sporene på plenen så har ikke bremsene vært aktivert.

Eller er det en kreativ måte å lage garasje i kjelleren på? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.10.2022 den 7.57, sveigis skrev:

Dette var gøy å se .😊

Steike for en pris på 525tdsa 😎😎

Det mest interessante med prisen på nye biler rundt 1990-1995 er hvor identisk priset f.eks en mer eller mindre ribbet E34 518i/520i og en loaded Peugeot 604 (dog ikke med V6 motor) var. 604 var en ganske stor bil og marginalt mindre enn f.eks en E32 7-serie. 

Dette var kimen til de tyske premium bilprodusentenes suksess med å få folk med en mindre lommebok til å kjøpe spesielt BMW og MB, men også Audi. Det skulle vise seg at når de først hadde hatt en slik bil ville de ikke gå tilbake til spesielt Ford og Opel, men også f.eks Peugeot, Citroën og Renault. Over noen år hevet tyskerne prisen på bilene godt hjulpet (og skjult) igjennom ulike utstyrspakker. Tidligere hadde man mer eller mindre kunnet plukke fritt fra utsyrslisten, men dette ble det slutt på ved at utstyrspakkene også kunstig ble avhengige av hverandre.      

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...