Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, laffe skrev:

@fupsaker spennende at de også endrer til bakhjulstrekk på single-motor utgavene. Hvis dette også skjer for Polestar 2 blir innstegsmodellene deres i mine øyne langt mere interessant. 

Helt enig, da blir de jo plutselig et reelt alternativ til BMW bl.a., inntil VAG kommer med interessante og relevante modeller med liknende løsning. Ser ikke på iD.4/5 osv som den kuleste konkurrenten til Polestar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@fupsaker synes C40 er en god bil, og får de bakhjulsdrift på innstegsmodellen er dette bare pluss. Jeg satt bedre i en C40 AWD enn i en Polestar, selv om Polestar er litt tøffere eksteriørmessig. Bilene er bygget på samme plattform. Polestar 2 Performance har litt kule detaljer dom Brembo-bremser og justerbart understell, men interiøret var dessverre bedre i C40. Midtkonsollen i Polestar er så høy at iallefall jeg ikke fant meg godt tilrette. Her var C40 som sagt enormt mye bedre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polestar 2 single motor var en modell som satte meg i kjøpsmodus, helt til jeg innså at den var fwd. Med rwd hadde jeg etter all sannsynlighet bestilt en i vår, for det var mye god bruksbil bil for pengene, og den er rask nok i bøtter og spann for hverdagen. Jeg liker forøvrig også godt den høye midtkonsollen og det tilnærmet normale dashbordet i bilen.

C40 er vel langt på vei samme bilen, men med et annet karosseri. Mer praktisk, men jeg foretrekker Polestaren. Har ikke sittet i C40, så kjenner ikke forskjellene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Har sittet i PS2, men ikke kjørt en (ennå). Konsollen er høy ja, men jeg liker det. Føler meg kapslet inn, og gir meg litt cockpitfølelse. Romfølelsen lider litt da, men det kan jeg leve med.

Dashbordet i C40 har jeg ikke sett før nå, må jeg innrømme. De stående luftedysene gav et optisk inntrykk av et høyreist dashbord. Nesten litt kassebilvibber ut fra det bildet der. Har sett penere fra Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, *MrB* skrev:

Ja. Har sittet i PS2, men ikke kjørt en (ennå). Konsollen er høy ja, men jeg liker det. Føler meg kapslet inn, og gir meg litt cockpitfølelse. Romfølelsen lider litt da, men det kan jeg leve med.

Dashbordet i C40 har jeg ikke sett før nå, må jeg innrømme. De stående luftedysene gav et optisk inntrykk av et høyreist dashbord. Nesten litt kassebilvibber ut fra det bildet der. Har sett penere fra Volvo....

Ja, men kompakt bil er bare greit så liten romfølelse gjør ingenting. Jeg foretrekker kompakte biler selv. Jeg klarte ikke plassere høyre albue behagelig i Polestar 2 og det var kanskje den irritasjonen som ødela det hele for meg. Så her er man sikkert forskjellig :) Og ja, de luftedysene i C40 kunne vært svart for å tone de ned. Det finnes nok bedre fra Volvo, men bildet var kanskje ikke beste vinkel. Prøver med to nye uten at de nødvendigvis retter opp noe inntrykk :) 
 

B920EFCD-8D20-4025-B6F8-FD4E00E9AC3E.thumb.webp.8e755ad70b2dfd381f46a308d419286b.webp6FB4A706-FB8A-49ED-B574-0CF2B42B49AC.jpeg.a8acf7d39d30ecf669267a52128644b0.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inneklima og varmepumpe. Varmepumpe har jeg null peiling på og har til nå styrt unna rett og slett pga design og plassering som ikke har passet for oss på andre prosjekt.

Men skal til å innrede nytt naust og lurte på hvilket merke/leverandør jeg burde se nærmere på ?
(Snekker ville montere for meg)

På førehand takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Kaiteki 6600 fra Mitsubishi og er i grunn fornøyd. Appen deres vinner definitivt ikke noe designpris, men den har i det minste en app. Integreres mot Tibber kan den også (styring og avlesing av temperatur). Hvis man er følsom for lyd så lager innedelen tikkelyd fra motor når den går sakte, men det er det neppe alle som hører (etter).

Angående modell så spørs det også på hvor stort areal det skal varme opp og hvor stort energibehov det er. Snekker kan sikkert montere, men du trenger vel godkjent varmepumpe montør ettersom de jobber med gass. Hos meg var de ferdig på typ 2 timer og da ble utedelen festet i betong, som ble litt mer jobb enn på en trevegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også Kaiteki 6600, synes den er penest iforhold til valuta. Prøvde meg også uten varmepumpe siden det ødelegger ett hus både inne og ute.. Men ble drøyt dyrt og holde varmen med varmekabler, selv med aktiv vedfyring kveldene.. 

Fikk utedelen langt vekk fra huset og nedom en mur, og innedelen ser egentlig ok ut, står 3 meter oppå veggen og designet til Kaiteki 6600 gjør at jeg synes det er innafor 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tony Soprano skrev:

Inneklima og varmepumpe. Varmepumpe har jeg null peiling på og har til nå styrt unna rett og slett pga design og plassering som ikke har passet for oss på andre prosjekt.

Men skal til å innrede nytt naust og lurte på hvilket merke/leverandør jeg burde se nærmere på ?
(Snekker ville montere for meg)

På førehand takk 😊

Vi har Daikin Stylish, valgte den pga liten innedel. Brukes mest til AC her i huset, men etter 2 vintre fungerer den bra til oppvarming også. Fin og enkel app.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ingvaldsen skrev:

Godt å varmt i egolfen faktisk ! Spent på om x5’n starter imårgen, for det gjorde ikke en E-tron til en i bygda idag fordi den var for kald.

Samme skjedde ifjord

egolfen klaget ikke i det heletatt

84C5F5FD-139D-4D87-92F7-CF73FF711B7F.jpeg

Men skal du ha det godt og varmt og den ikke har  stått tilkoblet lader har den jo rekkevidden til en tråsykkel.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-26,5 er jo helt hinsides kaldt. Da får man fort enten et elsk eller hatforhold til biler og andre ting avhengig om de funker eller ikke. 

Er dette normaltilstand der du bor? 

Elbilene får jo helt tullete lav rekkevidde i den kulda, men man blir fort veldig glad i forvarming.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skulebollen skrev:

Men skal du ha det godt og varmt og den ikke har  stått tilkoblet lader har den jo rekkevidden til en tråsykkel.. 

rekkevidden er mer en nok til det den skal brukes til, så det er ingen fare!

1 time siden, Lars89 skrev:

-26,5 er jo helt hinsides kaldt. Da får man fort enten et elsk eller hatforhold til biler og andre ting avhengig om de funker eller ikke. 

Er dette normaltilstand der du bor? 

Elbilene får jo helt tullete lav rekkevidde i den kulda, men man blir fort veldig glad i forvarming.

 

ting må være iorden på en dieselbil ved slike temperaturer!

ja dette er helt vanlig vinter, ikke uvanlig at det -35 og noen ganger kaldere.

har dieselbil til langkjøring, denne gjør jobben den ble kjøpt til selv med litt amputert rekkevidde på det kaldeste!

men forvarmingen er ikke noe å juble for når det er så kaldt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...