Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Takk for mange innspill. Ser at prisen virkelig varierte her ja, der Autodude var forholdsvis "rimelig" sett i lys av de andre aktørene - uten produkt på lager naturligvis. Spørs om ikke prisen Autodude har på sin Puzzi 8/1 kanskje er en gammel pris og ikke gjeldende når de får inn på lager igjen. Tenker 5k-ish er greit å bruke, men 10k-ish høres mer ut som ny type nøkkel til F11en og diverse deler til i4en. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på en smell og kjøpte Kärcher 6.100 på Clas, ser prisen fortsatt er der (2999,-). Sålangt fornøyd, selv om jeg merker forskjell fra Puzzi 10/1, skulle jo bare mangle  da dette er 1/3 av prisen. :) En annen ting fra det jeg husker da jeg holdt litt på med dette på yrkesbasis er pakningen ved oppsuget, den må en passe litt på. Mange opplevde at det ikke kom vann opp og det var på grunn av denne pakningen som løsnet og forsvant. Kärcher skal ha endret design så den sitter bedre nå, men greit å vite om :) Uansett, håper den holder til mitt bruk. Hadde ikke lyst å svi av alt for mye, men jeg må da heller ikke forvente proff-kvalitet som er på Puzzi-serien.

D49D9500-BC4A-422D-8563-62BD66ABD70F.thumb.jpeg.6e4e023ad22bfaba5c2745656a78a7d1.jpeg
 

Her er pakningen, den inni midten som går rundt lille hullet. 
 

711C3416-B044-4DF4-BC5C-87CD5668BCC2.thumb.jpeg.a5f83fe01cd0cffda86755acea12f8a1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen skal ha nye sommerdekk i år så kan det virke som prisene har sunket en del. Dekk365 som jeg har brukt i noen år nå utenom i 2022 da de ikke hadde noe dekk på lager er nå oppe og går igjen. Og 4 nye Michelin pilot sport 4S i 265/40/21 koster nå kun 17 500,- inkludert moms, når sjekket i fjor kom de på godt over 20k. Jeg betalte mer i fjor for vanlige Michelin pilot sport 4 SUV i 255/45/20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå røk den årlige Ht spyleren, dette pga litt frisk bruk og oppbevaring i kulda - pumpe og inlet er sprukket.

Er det noen som har tips i prisklassen 5-6K? Den er til bilvask og stort sett kun det.

Er denne ok f.eks (modell, ikke prisen):

https://www.bauhaus.no/hoytrykkspyler-nilfisk-premium-180-10-garden?gclid=Cj0KCQiAgOefBhDgARIsAMhqXA5FmlUrNjrvIcQgf5DzdNgqalnZuO60fXj5lkgAlw9Xd3bf8WoihWMaAkeCEALw_wcB

Endret av Hallgrim86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Hallgrim86 skrev:

Takk for tips, da ble det en slik 👍 

Så kult! Har P80 selv, dog 3-4 år gammel og derfor litt annet utseende, men den har fungert smertefritt. Tar den inn tidlig om høsten og setter den inn etter hver bruk på vårparten(da det er fare for nattefrost). Skumkanonen er så som så, ser at i pakken du kjøpte så følger det med en som er 10 ganger bedre, men spyler alltid igjennom med rent vann etter bruk… Enkle logiske råd, men da har du en god spyler i mange år. En P80 er kraftig nok til ganske mange andre oppgaver også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Ava P60X i hele 2022. Den første jeg kjøpte hadde avknekt inntaksventil og erstatningen jeg fikk hadde liten lekk fra pumpa. Kundeservicen var bra, så fikk det ordnet, men ikke all verdens kvalitetskontroll hos de. P80-90X til fullpris ligger for nærme Kränzle og kvaliteten er ikke der, men i diverse pakker med 30-50% rabatt er Ava helt kurant. 

Ting å være obs på er at den der teleskoplansen tar ut en del trykk, så om man skal vaske en bil og ha full trykk så bør man bytte den ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marius2002 skrev:

Så kult! Har P80 selv, dog 3-4 år gammel og derfor litt annet utseende, men den har fungert smertefritt. Tar den inn tidlig om høsten og setter den inn etter hver bruk på vårparten(da det er fare for nattefrost). Skumkanonen er så som så, ser at i pakken du kjøpte så følger det med en som er 10 ganger bedre, men spyler alltid igjennom med rent vann etter bruk… Enkle logiske råd, men da har du en god spyler i mange år. En P80 er kraftig nok til ganske mange andre oppgaver også :) 

Konge, jeg kjøpte en pakkeløsning Karcher K5 - den har ikke vært helt rå, men passe god. Glemte i boden på høsten, alt er plastikk inni så har jeg bruk den med litt svetting fra inlet til pumpa - men nå er det fullt brudd.

Gleder meg, blir første skikkelige HT spyler, tester så meget bra ut. Går i samme sleng over rutinene mine rundt sesongskifte 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...