Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Rattet i vår tidligere E46 holdt seg ganske pent frem til vi solgte bilen etter 10 år og 340000 Km. Jeg vasket det et par ganger i året med en mild blanding oppvasksepe og vann. I samme omgang fikk rattet en forsiktig behandling med Hestra leather balm (for handsker). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte denne skumleggeren/kjemikaliepåleggeren for et par uker siden. Anbefales for alle som ønsker å påføre skum eller andre kjemikalier under bilen uten å måtte krype/ jekke eller kjøre opp på bukk.   Tilfredstillende å kune spyle under bilen med mer enn rent vann.  Jeg har ingen relasjon til Garasjetid. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike er kjempepraktiske, men jeg har reagert på at de virker så utrolig klumpete og høye? Kan ikke se for meg at man skal kunne greie å få den under en i4 med litt senk f.eks? Noen som vet om slike som bygger minimalt og maksimalt rundt 7-8cm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Underspyling er jeg litt besatt av, så dette er interessant. Å gå løs her med bare rent vann og tro at det er nok er feil. Å få skummet det ordentlig inn med en blanding av skum og sterk avfetting (ikke for sterk, må ikke ta knekken på gummi og original rustbeskyttelse). Få løst opp sand og "kaker" med finmalt asfaltstøv (takk til dere med piggdekk).

Jeg har i alle år sverget til Karcher sin chassivasker, denne kommer i sett med skumdyse og roterende spylerdyse. Av en eller annen utrolig grunn så har de nå slutten å produsere denne. Synd!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Hallgrim86 skrev:

Noen som tips til dette? Ikke sett så ille før. Rattet føles klissete selv etter 2x skinnrens. Er som å ta på en håndball med klister.

F096D01F-EEBE-4C54-8C6D-1D7B7EC3AE46.thumb.jpeg.93ae93d9f3bd552ce22374d03958ca54.jpeg

 

 

Har god erfaring med Fenice steering wheel renovation kit. Følger med en 2K forsegling på denne. Prøv den! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Slike er kjempepraktiske, men jeg har reagert på at de virker så utrolig klumpete og høye? Kan ikke se for meg at man skal kunne greie å få den under en i4 med litt senk f.eks? Noen som vet om slike som bygger minimalt og maksimalt rundt 7-8cm?

De har store hjul for å kunne gå på grus og ellers alle underlag, det har vært etterspurt å kunne sette på mindre hjul for lave biler og jeg så i en tråd at Garasjetid svarte at det var på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hpi skrev:

De har store hjul for å kunne gå på grus og ellers alle underlag, det har vært etterspurt å kunne sette på mindre hjul for lave biler og jeg så i en tråd at Garasjetid svarte at det var på gang.

Ser argumentasjonen om store hjul, men aller helst bør man jo ha et annet underlag enn grus å stå på. Burde i alle fall være et utskiftbart sett slik at man kunne valgt utifra underlag. Godt å høre at noe er på gang i alle fall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Ser argumentasjonen om store hjul, men aller helst bør man jo ha et annet underlag enn grus å stå på. Burde i alle fall være et utskiftbart sett slik at man kunne valgt utifra underlag. Godt å høre at noe er på gang i alle fall! :)

Ja de er ganske høye 😊 , målte nå og det er ca 125mm til toppen av hjulene og ca 120mm til toppen av dysene. IMG_20230501_110827.thumb.jpg.bc5d68d19f8cedfcbb3d3670805fec72.jpgIMG_20230501_110913.thumb.jpg.2a217de9b396170c8aedd83319d4c185.jpg

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Av en eller annen utrolig grunn så har de nå slutten å produsere denne. Synd!

Kun i Norge den solgte noe særlig, ergo ble det for lite salg. Jeg er enig i at begrunnelsen er svak, men det var dette Kärcher hadde som forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutes ago, Fahad said:

Perfekt "fitment" på en helt original Taycan. Her er Porsche langt foran andre bilmerker.  20230501_151402.thumb.jpg.2c035f9855a545be4d49bbbc31ee6e68.jpg

 

Problemet med dette er jo at «alle» Taycaner ser tilnærmet like bra ut med så bra fitment fra fabrikk. Hva skulle vi BMW-eiere brukt pengene på når en ikke trenger senk eller andre hjul for å få bedre fitment, og hvordan hadde det tatt seg ut om hvermannsen sin BMW hadde sett like bra ut alle sammen? 

Viktig å se problemer i det meste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fahad skrev:

Perfekt "fitment" på en helt original Taycan. Her er Porsche langt foran andre bilmerker.  20230501_151402.thumb.jpg.2c035f9855a545be4d49bbbc31ee6e68.jpg

 

Dette er jeg helt enig i! Se feks. På Ferrari og Lamboer vs GT3. Italienerne ser jo rett og slett jalla ut uten modifisering. 

 

Ellers har @papertiger ett poeng😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

Problemet med dette er jo at «alle» Taycaner ser tilnærmet like bra ut med så bra fitment fra fabrikk. Hva skulle vi BMW-eiere brukt pengene på når en ikke trenger senk eller andre hjul for å få bedre fitment, og hvordan hadde det tatt seg ut om hvermannsen sin BMW hadde sett like bra ut alle sammen? 

Viktig å se problemer i det meste. 

@papertiger Sparer en del penger som ikke blir "kastet" bort på senkesett, felger og firehjulskontroll 🤣🤣

@SkulebollenJeg må si meg enig med @papertigerjeg også 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så står man der i ett lyskryss i Taycan med korrekt "fitment", opp på siden ruller det en stressa småbarnsmor i en annen Taycan, denne møkkete og småripete med en skiboks som en gang sto på en Ford Mondeo… Det er synd å si det men antallet Taycan på veien har gjort at modellen har blitt litt…intetsigende. Man snur seg ikke lenger etter dem, de bare er der som en del av bilparken. Det slipper man å oppleve med en BMW som er gjort riktig 👍 Så i det tidligere nevnte lyskrysset så skal man være glad det er en "Bærums Passat" som kommer opp på siden og ikke en…tja G81 M3 Touring i Aventurine Red 😎

Å kjøpe Taycan blir for enkelt 😅

NB:

Bare for orden skyld, jeg liker Taycan. Har kjørt den ved flere anledninger og jeg har nettopp lykkes med å prate en kollega til å følge guttedrømmen å kjøpe en sort 23 mod Taycan 4S CT 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...