Orjan Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden (endret) Jeg er heldig nok til å bo i et område der det er et godt løypenett rett utafor hyttedøra, så det er store muligheter for fine opplevelser på scooter. Det er en frihets- og fartsfølelse som kan sammenlignes med å kjøre motorsykkel. Har vanligvis fått 120-150 mil i løpet av en sesong, men sist vinter ble det bare 60, så nå krysser jeg fingrene for en stabil og snørik vinter Endret 7 timer siden av Orjan sveigis, Fredrik, Lars89 og 3 andre reagerte på dette 6
Fredrik 90 Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden 2 timer siden, Haug530D skrev: @FredrikEr det samme Puretech motor som står i Peugeot 308SW? prøvde nemlig en slik før jeg kjøpte F11 og synes faktisk den virket ganske sprek ja, dette var riktignok en 2015 modell (Det var vel i 2017/18), vet ikke om de har utviklet seg så mye disse motorene, men det var nok ikke en 8 trinns kasse dengang. 1,2 literen til PSA er iallfall notorisk dårlig når de blir noen år gamle. Sikkert greie når de er nye og har garanti men de tåler ikke km stand, veldig ofte havari på disse når de nærmer seg 100 000 km.
sveigis Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 1 time siden, Orjan skrev: Jeg er heldig nok til å bo i et område der det er et godt løypenett rett utafor hyttedøra, så det er store muligheter for fine opplevelser på scooter. Det er en frihets- og fartsfølelse som kan sammenlignes med å kjøre motorsykkel. Har vanligvis fått 120-150 mil i løpet av en sesong, men sist vinter ble det bare 60, så nå krysser jeg fingrene for en stabil og snørik vinter Scooterkjøring overgår alt ja 110% enig . Her nede som jeg bor ,er det rimelig komplisert med bruk av sånt . Derimot så bor søsteren min litt oppi landet og hun og mannen har fire scootere 😂. En veteran som er forferdelig å kjøre. En vanlig familiescooter og to sånne ekstremscootere . Vet ingenting om de to siste annet enn at det er som raketter og kan klatre opp 90 grader omtrent . Jeg har kjørt alle og liker nok best den trauste da det holder lenge . Orjan og Otis reagerte på dette 1 1
Haug530D Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden (endret) 1 time siden, Fredrik 90 skrev: 1,2 literen til PSA er iallfall notorisk dårlig når de blir noen år gamle. Sikkert greie når de er nye og har garanti men de tåler ikke km stand, veldig ofte havari på disse når de nærmer seg 100 000 km. Er ikke noe spesielt billig med regreim bytte heller, er vel sånn våtreim på disse. Endret 5 timer siden av Haug530D Otis reagerte på dette 1
Fredrik Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) 1 hour ago, Haug530D said: Er ikke noe spesielt billig med regreim bytte heller, er vel sånn våtreim på disse. Ja og dette er selvfølgelig litt dumt, men overkommelig her i Danmark. Selve den tresylindrede motorfamilien (ulike slagvolumer) kom på markedet i 2012 og er produsert i et stort antall. Motorproblemer pga at våtremmen løser seg opp over tid i oljebadet er en utfordring, men varierer stort. Min svigersønn har f.eks en Citroën C3 pendlerbil fra nettopp 2012 med denne motoren (dog 1,1 liter og uten turbo) som har kjørt 160K kilometer og han har ingen problemer. Jeg ville imidlertid ikke ha kjørt uten en utvidet mekanisk forsikring. Når dette er nevn er det en veldig fin motor etter min mening. Den er sterk i forhold til slagvolumet og minner på mange måter mer om en motorsykkelmotor enn om en bilmotor. Selve bilen C4 kom på markedet i 2020 og deler plattform med f.eks Peugeot 208 og 2008. C4 har dog en form for enkle hydrauliske støtdempere og ganske lang akselavstand (0,5 cm kortere enn 3008 generasjon II og 6,5 cm lengere enn dagens 2008) som gir en vesentlig mer komfortablel fjæring. Jeg liker bilen i forhold til hva den er og hva den koster. Vi kjører ikke så mye lenger og i år har vi kun kjørt 13000 Km. Med to måneder igjen av året når vi kanskje 16000 Km inkl. julefeiring på fjellet i Norge. Endret 5 timer siden av Fredrik Marius2002, Otis og sveigis reagerte på dette 3
Kvasi Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 5 timer siden, Orjan skrev: Jeg er heldig nok til å bo i et område der det er et godt løypenett rett utafor hyttedøra Kan også starte rett utenfor døra og løypa passerer noe sånt som 100 meter unna, ren luksus 👍 SNO tar seg ofte en tur oppom så heldigvis er det ikke veldig langt til svenskegrensa for oss som enda føler oss lekne 🙂 Orjan reagerte på dette 1
Daniel. Skrevet 57 minutter siden Skrevet 57 minutter siden Virker som BMW har problemer med å skaffe nok airbager til tilbakekallingen som foregår nå 🤔 Timen min har blitt utsatt to ganger, og er per nå i slutten av Januar 2026 😅
E.C. Skrevet 48 minutter siden Skrevet 48 minutter siden Tror det var veldig mange som skulle inn. Sulland alene hadde bestilt flere tusen airbag sa de, ikke fått time enda. På E91 du også antar jeg?
Daniel. Skrevet 38 minutter siden Skrevet 38 minutter siden 10 minutter siden, E.C. skrev: Tror det var veldig mange som skulle inn. Sulland alene hadde bestilt flere tusen airbag sa de, ikke fått time enda. På E91 du også antar jeg? På E91 ja. Er jo en global innkalling, så er vel ganske mange som skal ha deler rundtom i verden. Når jeg kontaktet de etter jeg fikk brevet så fikk jeg time 24. September, så ble den utsatt på grunn av "leveringsproblemer av deler" til 10. November, og i dag fikk jeg nok en melding om at timen nå var utsatt til 28. Januar 😅 Er vel sommer før delen ankommer 😅
E.C. Skrevet 30 minutter siden Skrevet 30 minutter siden Ja, det er bare å holde seg unna krasjing inntil da 🫡 Snagg30 og Daniel. reagerte på dette 2
Daniel. Skrevet 25 minutter siden Skrevet 25 minutter siden Passer jo veldig bra at det straks er vinter da 🤣
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå