Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Saltkjelen skrev:

iX3 tallene lever av nyhetsinteressen (det er alltid noen som skal ha det nyeste uavhengig produktets kvalitet) og utlevering av bestillinger gjennom 2025/2026, og gir sånn sett et særdeles kunstig bilde av iX vs. iX3. 

Ja, iX3 har nyhetens interesse, men jeg har ingen tror på at iX salget skal øke utover året. De som vil ha mer luksus i en suv, vet vel at det er en iX5 i emning. 

Skrevet
3 minutter siden, E.H.D skrev:

Ja, iX3 har nyhetens interesse, men jeg har ingen tror på at iX salget skal øke utover året. De som vil ha mer luksus i en suv, vet vel at det er en iX5 i emning. 

Nei, jeg tror heller ikke at man ser en boost i salget på en etter hvert utgående modell, men jeg tror likevel iX tallene kommer til å stå seg greit mot iX3 de neste årene den skal henge med. Det skal imidlertid bli spennende å se om iX5 lever opp til forventningene. G65 har store sko å fylle når det gjelder G05 og iX.

Skrevet

Jeg har ikke troa på kommende X5 iallfall, ut ifra det lille vi har sett så blir dette begredelige greier. Skal bli spennende å se hvor de legger lista når det kommer til opplevd kvalitet. Det at de har gått bort fra todelt bakluke gir ett hint om hvor vi skal tror jeg. Jeg synes det er veldig interessant at dette blir den første bilen i verden som skal leveres med alle kjente typer fremdriftsmiddel. Vi snakker her om en og samme modell som skal kunne leveres med bensin (R6 og V8), diesel (R6), PHEV (R6), elektrisk og hydrogen. Ikke småtteri…

Men når jeg så at denne får Panoramic View, mister iDrive hjulet og den får den forferdelige påmonterte touch skjermen fra iX3 så mista jeg interessen. Jeg kan ikke gå fra G05 til dette, det ville vært en alt for stor nedgradering. Senest i dag satt jeg i bilen og venta på kona, kikka meg rundt i interiøret og tenkte bare…wow..det ser så bra ut og føles så riktig i en bil som X5. Med tanke på at man nå kan plukke opp en 45e for ned mot 500 lappen så må jeg si at dette gir mye luksusbil følelse for pengene. 

Skrevet

Angående rentekampanjen: 

På en ny i4 til 700 000,- har vel rentekampanjen en kostnad for BMW på rundt 100 000,- sett opp mot en normal rente på rundt 5%. Sett opp en vanlig billånsrente vil jo rabatten være enda høyere. 

Med rabatt på renten i stedet for bilen ender man jo opp med å betale mer moms på bilen enn om rabatten hadde vært direkte på bilen. På en I4 til 700 000,- vil man jo dermed betale 20 000,- mer i moms enn om BMW i stedet hadde gitt 100 000,- i rabatt direkte på bilen. Så synd de ikke heller gir rabatten på bilen synes jeg -  hadde lokket meg mer enn lav rente.

Skrevet
11 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Og prisene, om man synes disse er heftige pr i dag, vel - de skal jo ytterligere opp i 27’.
Momsfradraget skal helt bort, slik at nye biler vil gå fra «for dyr» til «galskap».

Har tenkt det samme selv, samtidig har vel ikke prisene på biler steget fullt så mye i år som momspåslaget fra 25 til 26 skulle tilsagt så blir spennende å se utviklingen framover. Mulig en sterkere krone kan bidra til å redusere prisvektsten litt. 50 000 euro har jo blitt nesten 50 000,- billigere siden slutten av desember.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...