Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

@StigJ

Gå for Corsa e og styr langt unna brukt Zoe og leasing "deal" på MG. Har sett vilkåra på de superbillige leasingtilbudene på kinabilene og det er avtaler man ikke vil gå inn på. Er en grunn til at det er billig. Zoe er generelt sett en bil som ikke tåler tidens tann så bra, som mye annet fransk så faller det ifra hverandre. Corsaen er litt undervurdert og faktisk en ganske allright elsmåbil så lenge Fiesta og Polo ikke kommer med el (som ville vært de soleklare anbefalinger hvis det ikke var snakk om elbil). Det at Corsa e ser nøyaktig ut som fossilvarianten er ett stort pluss…da er det liksom en normal bil (i forhold til MGen, se den på skrå bakfra….) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90 ja får jeg bestemme hadde jeg også gått for Corsaen. Fatter og begriper ikke at hun i det hele tatt vurderer ny Zoe. Har fått utallige frustrerte snapper både av forfrosset og kaffedrikkende verkstedventende søster :lol: 

Jeg har ikke satt meg inn i leasingavtaler da dette ikke er noe som er aktuelt for min del. Jeg liker å eie bilene mine 😅

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vært i tvil en plass ,Corsa all the way .

Ser bra ut og lite tull og baluba med de i følge de jeg kjenner som jobber på Opel .

Men nå er vel jeg litt inhabil og her som du vet mtp at jeg liker Opel godt 😊

Ikke minst som @Fredrik 90 sier så ser de ut som fossilbiler og .

Artig at dette kom opp da en kollega av fruen har kjøpt en sånn bil og han et storfornøyd .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zoe kom vel ikkje så bra ut på kjæsjtesten, og er vel generelt en dårlig bil med få verksteder? 

 

Nissan Leaf er jo et godt alternativ om du skal ha deg en bil som er knall god til å være en bil, og ikkje noko fancy. Topp A til B bil, lite tull, billig i bruk og greie priser.  Litt treig lading og upraktisk med manglende CCS om en må hurtiglade mykje vel og merke :) 

Endret av GtiGtr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fredrik 90 skrev:

@StigJ

Gå for Corsa e og styr langt unna brukt Zoe og leasing "deal" på MG. Har sett vilkåra på de superbillige leasingtilbudene på kinabilene og det er avtaler man ikke vil gå inn på. Er en grunn til at det er billig. Zoe er generelt sett en bil som ikke tåler tidens tann så bra, som mye annet fransk så faller det ifra hverandre. Corsaen er litt undervurdert og faktisk en ganske allright elsmåbil så lenge Fiesta og Polo ikke kommer med el (som ville vært de soleklare anbefalinger hvis det ikke var snakk om elbil). Det at Corsa e ser nøyaktig ut som fossilvarianten er ett stort pluss…da er det liksom en normal bil (i forhold til MGen, se den på skrå bakfra….) 

Av rein nyskjerrighet, kva var det i leasingdealane på kinabilane som skiller seg ut frå andre leasing-avtaler?  Gidd ikkje lese meg opp om du allerede har undersøkt det 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lett gått for en av Stellantis-modellene her om ikke i3 er aktuelt. Pugot e208 eller noe i den duren med den 50kW pakka.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=279218985 (nei det er ikke varebil selv om den lurte meg et brøkdel av et sekund)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 19 000 km i MX-30 nå, det sto imellom den og i3. Veldig fornøyd, men skal du ha den må du klare deg med 15 mil på vinteren - så bruksområde er en ren nr2 bil.

Siden rekkevidden er lav og salget har gått så som så er det mulig å gjøre gode kjøp på finn og man bør havne på ca 200 000 om man går for Cosmo.

Annet enn rekkevidde/lading er bilen god. Mjuk og stille, grei stereo (Bose), god app, varmepumpe, god HUD, god ACC (som tåler sol, ser på deg i3)

Edit: ladinga er ræva og. Kan kun hjemmelades, bon apetitt

IMG_3502.thumb.jpeg.886594d821b9acafa7ec6be1f70c46b7.jpeg

Endret av Hallgrim86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E-208 ser jeg er rimelig populære. Men er jo fransk, og det klinger ikke helt i mitt hode. Men kan det være den er bra og i alle fall bedre enn Renault?

MX-30 er kjempetøff men faller dessverre gjennom pga rekkevidde. Hadde den hatt lengre rekkevidde hadde hun nok vurdert den. Hun har hatt både Mazda 2, 6, og CX-5 og vært fornøyd med alle. 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Markus E30 skrev:

Kollega kjøpte en Opel Corsa E ny I 2020. Vært på verksted 32 ganger siden ny. Skal på verksted igjen nå, og om de ikke får fikset den, så får de pengene tilbake😆

Uhell skjer 😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.12.2023 den 20.59, Hallgrim86 skrev:

 

Har 19 000 km i MX-30 nå, det sto imellom den og i3. Veldig fornøyd, men skal du ha den må du klare deg med 15 mil på vinteren - så bruksområde er en ren nr2 bil.

Siden rekkevidden er lav og salget har gått så som så er det mulig å gjøre gode kjøp på finn og man bør havne på ca 200 000 om man går for Cosmo.

Annet enn rekkevidde/lading er bilen god. Mjuk og stille, grei stereo (Bose), god app, varmepumpe, god HUD, god ACC (som tåler sol, ser på deg i3)

 

Har en kamerat som nylig kjøpte en slik og bruker den til småkjøring. Må si att jeg ble mektig imponert da jeg prøvekjørte. En ny bil til en 200’ lapp med imponerende bygge og materialkvalitet er rett og slett en kanonhandel. Flott design også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...