Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Her skal BMW ha skryt for å gjøre tiltak mot frost i Adbluetank. Greit nok så er ikke dette helt feilfritt heller, men det gjør nok sitt til at problemet ikke er så hyppig på "vårt" merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

AdBlue har dessverre en del ved seg som ikke alltid er heldig.
Synd at noe som er påkrevd fra det offentlige skal være et aber for folk. Men igjen, når har det ikke vært det?

Ja, det er en lang rekke klimatiltak som fossile drivlinjer har fått som påkrav.
Jo nyere krav, dess dyrere blir bilene å drifte, kanskje spesielt siden Ad blue kom, rundt 2014.

Solide gjennomprøvde tekniske løsninger/motorer har blitt mindre driftssikre og med det - dess dyrere har det blitt for eiere av disse bilene.

Husker første BMW’n jeg kjøpte, valget stod mellom en 87’ og en 89’ E30 325i, sistnevnte hadde (dette kom vel i 88/89’?) katalysator, som gjorde at man mistet et par hk, lyden ble mer dempet og kjipere og motoren pustet heller ikke «like lett» som før.
Jeg kjøpte 87’ modellen…
Spol frem 4 tiår og fossilmotorene har nå fått krav som gjør at de blir stadig mer komplekse og dyrere å drifte, spesielt når årene og km øker på og garanti er et tilbakelagt stadium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd dette på vag en rekke ganger. Men bilen stoppet aldri og startet alltid. Eneste som jeg merket det på var at jeg fikk varsel om lavt niva begge ganger når det var igjen flere liter før den begynte å varsle. Tipper at firmabilen som bare bor ute har fryst adblue, den starter som den skal og ingen varsler. Selv å ha stått i -28 i flere dager uten å bli kjørt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, tennbrikket skrev:

Morsomt hvis dette stemmer 😅

Brutus BMW v12

Det der er faktisk et ganske imponerende byggverk, har sett litt på dette tidligere.
Så simpelt, men så fantastisk. Og lyden... vel.. særklasse.
Med det sagt, tror man skal lete lenge etter å finne noe mer krevende og brutalt å kjøre. :) 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med å ha en gjenstand stående hos bedrift ved konkurs? 
 

Har en campingvogn som ble plassert hos forhandler for garantiarbeid en gang sent i høst. Dialogen har vært temmelig ensidig siden den gang, og fikk i dag vite at de begjærte seg selv konkurs tidlig i Desember. 
I et forsøk på å finne ut hvor vogna befinner seg har jeg vært i dialog med bobestyrer som ikke var villig til å hjelpe til, annet enn å si at boet er videresolgt 🤷 Ble deretter henvist til tidligere daglig leder som heller ikke er interessert i å belyse saken. 
 

Status per nå er dermed at vogna er borte, ingen vet/vil fortelle hvor den befinner seg eller om den i det hele tatt er mulig å finne igjen. Dette er vel også klassifisert som et underslag fremfor tyveri, slik at forsikringsselskap ikke er til stor hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan uansett kontakte forsikringsselskapet ditt for å få veiledning i saken. Politiet har også en telefonlinje der man får veiledning for hva som kan anmeldes og hvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Robkill skrev:

Dette er vel også klassifisert som et underslag fremfor tyveri, slik at forsikringsselskap ikke er til stor hjelp?

Den er din og du får den ikke når du ønsker det, jeg ville utvilsomt meldt den stjålet til både politi og forsikring.

Endret av Kvasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å lese meg opp på hvordan man får linket innstillinger i bilen til nøkkel, seter - speil osv, men er så mye motstridende påstander på nett at..
Noen som vet/husker hvordan dette funker på en F25?  Det er vel plass til minst 3 førerprofiler i bilen mener jeg å huske men ser ingen måte å få lagret noe i bilen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På "eldre biler" mener jeg at det kodes i CAS hvorvidt bilen skal huske forskjell i innstillinger knyttet til nøkler eller ikke. Husker ikke helt hva det parameteret het.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutes ago, mr.pingu said:

https://superkilometerfilter.com/product/bmw-4er-g22-g23-g26/
 

er det her seriøst så lett? At man kan installere litt ledning til KOMBI-ECU og kjørte kilometer teller ikke like fort. Koster par 3-4 tusenlapper. 

Kjenner jeg blir provosert av slike «sno-seg-unna-ansvar» statements: 

BMW 4er G22/G23/G26/G83/I4 Mileage Blocker / Odometer Blocker was created for stopping the mileage in a car while testing its performance. At Super Kilometer Filter you can buy the best module with unique details. The module works perfectly even-if, the digital odometer of your vehicle counts mileage in miles or kilometers (km). Our programmers write software specifically for each maker and model to make sure that it works flawlessly. Install the module and use pre-determined key combinations to change from mode to mode.

Please remember, we don’t sell Mileage Correction tools for BMW 4er G22/G23/G26/G83/I4, as they are meant for deceitful purposes and can solely remove the mileage figures from odometers. They are usually used to rewind/roll back the distance traveled.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men finnes det ikke andre steder i bilen hvor korrekt kilomterstand kan leses ut? Bilprodusentene jobber så iherdig for å gjøre software tuning vanskelig og sporbart, kan de ikke vie dette her litt omtanke også. Om de så ikke klarer å hindre dem så iallfall at man kan spore bilens virkelige kilomterstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...