Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Eystein Ose skrev:

dagen etter blir det Ålesund - Finnøy.

Tøft! Skal til Finnøy Bryggehotell i midten av mars med jobb og kunder hvor undertegnede har arrangert alt, så det blir med båt utover så ingen kan stikke av 😬

https://finnoybryggehotell.no

IMG_3185.thumb.jpeg.e8eeb2202cb4eb00fe5b036a430d86c7.jpeg

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Markus E30 skrev:

Hva koster det?🤔 Er jo ikke så langt å rulle oppover😁

Aner ikke😅 Jeg for min del tenkte kun å bli med på bilturene og ikke selve "festivalen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal en si. Etter snart to år med elektrisk og snart to år med Tesla så fant jeg ut at dette passet meg og mine. Med etterhvert litt nye retningslinjer på jobb så passer det enda bedre. To år med Tesla ga meg innsikt i hva som er bra og hva som er mindre bra. Jeg tror jeg var uheldig, men servicebesøk annenhver måned i snitt i et år var ikke gøy. Likevel var serviceteamet på plass uten spørsmål og ryddet opp. Siste tiden november-februar har den fungert uten hick-ups. Dette er en sen 2019 Model 3 Long Range, tidlig 2019 hadde mindre hestekrefter. Uten at jeg ville merket noe. Uansett er ikke elektrisk for alle og ihvertfall ikke Tesla. Jeg tror alle med et snev av sans for gjennomført og gjennomgående kvalitet ville styrt unna. Likevel. Jeg har sagt det før og sier det igjen - BMW i4 M50 er drømmebilen. En konfigurator sier at denne blir 950’ slik jeg vil ha den. Jeg har prøvd opp og ned i mente - men lander på 950’ hver eneste gang. Med utstyret jeg vil/setter pris på å ha riktignok. Vel. Nok sidespor. Tesla utenfor garanti tør jeg ikke, men skulle ha 3ern likevel, det meste er jo byttet og burde holde. Men så datt jeg over en Tesla Y kampanje forrige uke, før prisstigningen denne uken. Så da var det som å kjøpe en iPhone på nett en kveld jeg så i taket. Mottok telefon mandag at de hadde en kliss lik på vei inn, vipps hev jeg meg rundt for å selge TM3 og hadde over 30 henvendelser på 12 timer. Jepp, Norges billigste med kun 53000km. Budkrig på slutten og leksa lært: ikke pris så lavt :lol: Idag var dagen. Berlin-produsert Tesla Model Y Performance. Sålangt meget fornøyd. Null panelgaps og skrangling. Tight og fin. Jeg liker meg egentlig lavt nede, men dette er ikke direkte SUV som Tesla skriver det er og Performance er ca. 2cm lavere enn standard. Så da går det vel 🤷🏼‍♂️

IMG_3189.thumb.jpeg.87daa868e911f83c96c55eb8df77564a.jpeg
 

PS! Jeg har et stort BMW-banner på veggen i garasjen. En må huske sine røtter og hvor en skal. Neue Klasse er i siktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil @Marius2002. En kan mene mye om Tesla, men det er unektelig mye bil/teknologi for pengene! Og så er det jo ekstra hyggelig at den har touch-hendler - i velkjent BMW stil.

Hører jeg klaging over setene i bakgrunnen her? Null stress. Ta deg turen til Østlandet, så skal vi få montert komfortseter fra F15 i Tuslaen. :D 

1381181338_Skjermbilde2024-02-15kl_21_47_33.thumb.png.b7c3669de515ea0c19674cf9ba2c4f85.png
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil! Det florerer av disse på jobb hos meg nå, den ene etter den andre. Hele rekka fra Y standard med RWD til Performance. Noen mer fornøyd enn andre, sånn er det vel alltid, men kritikken går mest på hvordan Tesla håndterer reklamasjon. Snægg er det jo på alle biler. Bruker du bil i jobb og kan regne noe hjem der ifm kjøp av bil, siden du nevnte retningslinjer på jobb? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, papertiger skrev:

Gratulerer med ny bil! Det florerer av disse på jobb hos meg nå, den ene etter den andre. Hele rekka fra Y standard med RWD til Performance. Noen mer fornøyd enn andre, sånn er det vel alltid, men kritikken går mest på hvordan Tesla håndterer reklamasjon. Snægg er det jo på alle biler. Bruker du bil i jobb og kan regne noe hjem der ifm kjøp av bil, siden du nevnte retningslinjer på jobb? 

Reklamasjon har avdelingen her utført meget bra. Men hører rundt om at det er mye tvilsomt og mye "iht. Teslas standard". Ikke opplevd dette her enda. Det er dessverre mye forskjellig praksis rundt om i Norge. Hadde de satt seg på bakbena tidlig så hadde ikke dette skjedd nei:) Retningslinjer er mer på elektrisk, bruker bil i jobb og skriver jo kilometer, men kjører likevel veldig lite(10-15000km i året totalt). Bærekraft er hett om dagen og vi som er avhengige av bilen i jobb må kjøre elektrisk. Det er helt greit for min del, men det er ikke for alle. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre at du har kommet over et oppegående servicesenter. Her i huset var dårlige serviceopplevelser den utløsende årsaken til salg. Var ikke mange grove feil på min Model 3, men man blir jo lei av å krangle med SC og levere inn for samme feil flere ganger uten å få ting fikset. Å ha et slikt kundeforhold utenfor garanti og bli fakturert for alle bomturer ville være totalt uaktuelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...