Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)

awt
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Marius2002 skrev:

Tja, kan ikke den lokale byggevare-/industriforhandleren levere billig? 🤔

alshell er dyrere en staypro selv om jeg har mega super duper rabatt gjennom jobb der, fleste varehus tar seg godt betalt på slik.  eneste er jo gausdallandhandleri som skiller seg ut med minst påslag blant byggevarehandlene, de er også overlegne på pris på nesten alt av byggevarer her lokalt.  

men har å hørt prat om at staypro kanskje ikke er mest behjelpelige ved reklamsjonssak for oss norske siden det er svensk butikk, men de selger via norsk portal så da må de følge norsk lov.

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hørt litt blanda om Staypro, men ikke opplevd noe negativt selv, annet enn at ting som "kommer på lager om 1 uke" endte opp med å ta over en måned. 

Milwaukee har også egen garantiportal der man kan registrere verktøy. Da kan man (i alle fall i garantiperioden) kjøre ting direkte mot Milwaukee i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

men har å hørt prat om at staypro kanskje ikke er mest behjelpelige ved reklamsjonssak for oss norske siden det er svensk butikk, men de selger via norsk portal så da må de følge norsk lov.

Ja, jeg vet om folk som har kjøpt verktøy på StayPro som ikke selges i Norge og norsk leverandør/importør kan ikke hjelpe med reservedeler og utstyr. Men utenom dette burde det jo være greit :)  
Jeg har ikke oversikt over StayPro mot lokale, det kan jo hende innkjøpsvilkårene er annerledes i Sverige og at de tar inn en palle og kan selge uten fortjeneste pga. de ikke trenger mange ansatte. Dette har ikke jeg oversikt over. Jeg er enig i at det går en grense for hvor mye "ekstra" man skal betale for å støtte de lokale :) Verktøy har jeg personlig funnet billigst i butikk, men man betaler jo aldri veil-pris. 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed på Tess om at de hadde ikke sjans til å konkurere med Staypro på priser på Milwaukee, selv med rabatten min gjennom jobben, om det betyr at Staypro er billigst vet jeg ikke. Men som nevnt over, det er mange som selger verktøy som knapt er pakket ut på Finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.10.2024 den 11.10, Fredrik 90 skrev:

Nja egentlig ikke ser det ut som, nå fikk jeg nettopp bukka time hos ett uavhengig verksted som er GS partner for 3200,-. Det synes jeg er greit for ett olje og filterbytte, men når vi begynner å bevege oss opp mot 5000,- så synes jeg det bare blir tullete. Det er jo slutt på servicehefter så argumentet for å ha BMW stempler i boka synes jeg ikke er gyldig lenger, denne servicen legges ikke inn i iDrive en gang da den ikke skal "rote" til opprinnelig intervall (som jeg kommer til å følge på merkeverksted). Dette er egentlig kun for min egen ro i sjelen og for å ha en kvittering å legge frem som dokumentasjon på at olje og filter har blitt byttet hver 15 000 km.  

Jeg har brukt bavaria Gardermoen til mine mellomskift og da spesielt på M550d jeg hadde. De tar rett over 3000 for oljeskift og filter. Merkelig at det skal være stor prisforskjell på hvilken bavaria som brukes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, for å forstå de profesjonelle(Tess, Motek, Wurth etc.) utsalgene sine priser så må en se på totalpakken. For en privatperson priser de seg kanskje ut, men for de profesjonelle aktørene i området, enten det er mekanisk industri eller bygg, så er apparatet rundt gull verdt. Nedetiden på arbeidplass ved defekt verktøy bør være minimal, derfor skal/bør den lokale sjappa tilby en totalpakke hvor man får låneverktøy med en gang og ellers en jevnlig oppfølging. Da er prisforskjellen inntjent samme dag som en feil eventuelt oppstår. Flere signerer også verktøyavtale som er svært gunstig langsiktig for alle parter, som kan f.eks. være at verktøymerket og/eller salgssted dekker deler av/hele innkjøpet mot at bedriften handler festemiddel eller annet der i x-antall år. Jeg forstår som sagt at for en privatperson så er alt dette uvesentlig og netthandel kan ofte være billigst. En privatperson skal ikke trenge det beste av verktøy, men det er jo klart at når man er godt vant så kan man ikke ha noe dårligere :D Jeg opplever at butikkene ofte er billigere/samme pris enn nett, med dette mener jeg langt ifra alt, men med litt godprat og litt bekjentskap her så er det ofte prisen til slutt matcher nettpris, iallefall på hundrelappen fra eller til. K-H Service bruker jeg når det lokale ikke har det jeg trenger, de har ofte kampanjer og en deletilgang få kan matche. Men, jeg betaler ikke hva som helst for å støtte opp det lokale, det må stå i stil med bruken. Internettpriser gir gjerne en forventet kjøpspris, så ja. :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo noe eget vakkert med privatpersoner som skal ha tak i proffe verktøy. Tråle internett i timesvis over flere uker og kanskje måneder for å spare en tusenlapp og være stolt over hvor bra pris man greide å få. Hadde man hatt samme timebruken for å velge ut verktøy på jobb hadde man trolig fått sparken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Saltkjelen skrev:

Om ikke alltid (men veldig ofte) de beste prisene, har du i alle fall det beste utvalget hos K-H Service på både Dewalt og Milwaukee! 

KH service var billigest nå med tilbud, men legger man til 250kr i frakt så taper de mot verktøy.no..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, E.C. skrev:

Det er jo noe eget vakkert med privatpersoner som skal ha tak i proffe verktøy. Tråle internett i timesvis over flere uker og kanskje måneder for å spare en tusenlapp og være stolt over hvor bra pris man greide å få. Hadde man hatt samme timebruken for å velge ut verktøy på jobb hadde man trolig fått sparken.

Mitt poeng eksakt. Samtidig kan det være nok for en bedrift å sende til forhandler: "Vi har den og den jobben og skal klare det og det. Hva må vi ha og pris?". 💁🏼‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, gnilb skrev:

Jeg har brukt bavaria Gardermoen til mine mellomskift og da spesielt på M550d jeg hadde. De tar rett over 3000 for oljeskift og filter. Merkelig at det skal være stor prisforskjell på hvilken bavaria som brukes

Det var dette jeg også pleide å betale på min G30 540d på mellomskift hos Bavaria. Lå på rundt 2900-3200,- i de fem åra jeg hadde den bilen. Det er derfor jeg synes dette er så uforståelig, særlig ettersom B57 motoren tar en liter mer med olje enn B58 som jeg har nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Opprett ny...