Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)

awt
 Share

Anbefalte innlegg

20 timer siden, tennbrikket skrev:

@Werther Hvordan er det å spontan leie hotell? Har ikke veldig lyst til å bestille på forhånd, da man aldri vet hva som dukker opp. Er jo også mulighet for å sove i bilen, men etter det jeg har lest så burde man unngå dette. Eventuelt finne en folksom bensinstasjon som er døgnåpnet osv.

Jeg spontanleier alltid hotell, har aldri booket på forhånd. Går alltid bra og har alltid funnet et ledig rom. Men det er en fordel å begynne letingen i 19-tiden og ikke vente til kl 21. Hvis man er i populære områder kan det være at mange hoteller er fullbooket slik at man må innom flere for å finne rom. Dessuten blir man noen ganger diskriminert som singel mann uten følge og kan bli avvist fordi de ønsker par eller familier.  Jeg synes hele poenget og sjarmen med bilferie er å ta ting på sparket - mitt beste minne fra i fjor var når jeg etter 4 bomturer fant et ledig hotellrom langs gamle hovedveien gjennom Brennerdalen i de nord-italienske alpene. Kl var 21 og det begynte å mørkne, men jeg fikk rom og rakk akkurat kjøkkenet. Så da spiste man en suveren middag, drakk mange iskalde øl og sniktittet på den snertne berta bak bardisken. Bonusen var et fint rom med balkong og utsikt over tettstedet og den lokale trafikken langs gamleveien.

Jeg sover i bilen et par-tre ganger hvert år. Da pleier jeg å parkere på rasteplassene ved bensinstasjonene sammen med andre bilister, bobiler og truckere. Aldri observert noe lugubert - som jeg har nevnt før drar kriminelle øst-europeere og sigøynere til Skandinavia, så man ser dem ikke i Tyskland og sydover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var så heldig å bli stoppet i beltekontroll idag, uten belte. Fikk bot. Greit nok. Men finner jo ikke ut hvordan jeg skal få betalt denne...Fikk beskjed å følge en link som jeg fikk på SMS, gjor dette, men finner bare samme dokumentet som jeg fikk i hånden av hun snuppa som stoppet meg. Må jeg vente på giro i posten? Problemet er at jeg reiser 3 uker på jobb fra onsdag av, skulle gjerne bare fått betalt og glemt hele greiene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve å logge inn med bankID e.l. på sismo.no og se om kravet ligger der enda. Da skal du få opp betalingsinfo. Men det kan være du må vente opptil 2 uker ca. før du får en "skikkelig" faktura i posten, eller på nettet evt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjapt svar! Logget meg inn der, fant kravet. Betalte bare med en gang der. Må bare få betalt og glemme hele greia. Ble en dyr time hos frisøren. Ble stoppet rett hvor jeg bor, visste jo at de sto der også, men var sent ute til timen. Men endte med at jeg ble ekstra sen og det ble 4 ganger så dyrt, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, bor på bygda og mye småkjøring. Skulle ned til frisøren i "sentrum", krysser bare hovedveien. Kjører bare på en slags sidevei med 30km/t fartsgrense ned til hovedvegen. Blir fort til at jeg ikke tar på belte før jeg nærmer meg den. Problemet idag var jo at de hadde kontroll i det krysset :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BMW525ix skrev:

Tja, bor på bygda og mye småkjøring. Skulle ned til frisøren i "sentrum", krysser bare hovedveien. Kjører bare på en slags sidevei med 30km/t fartsgrense ned til hovedvegen. Blir fort til at jeg ikke tar på belte før jeg nærmer meg den. Problemet idag var jo at de hadde kontroll i det krysset :P 

Har sett Jackass kjøre og kræsje bil uten belte i 5, 10 og 20 km/t. Selv om du er forberedt på smellet så blir du regelrett kastet som en sekk med poteter rundt i coupeen 😅 

Husker på glattkjøring også. 5km/t på en ramme, men med belte på. Det kjente man godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...