Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Hehe, hadde noen små slike seanser på min gamle W202. Jeg lakket derimot over rustgrunningen etter hver gang, så jeg ikke kjørte rundt slik. Med det sagt så er det gode biler ellers og jeg sa den gang at det er mer bil for pengene enn E36 og det kan jeg vel stå for enda. Likevel hadde jeg valgt E36 anyday idag. Savner forresten fotbrekket og skjønner ikke hvorfor ikke fler har det. Noen 7-serier har vel muligens dette? :)

 

 

Endret av Marius2002
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Shattered skrev:

Flere steder det var grisebillig drivstoff i dag? :P 13.99 fylte jeg for  (fast lavpris, ubemannet stasjon), på Shell 100m unna var det nede i 13.46! Diesel ja :P 

Var nok mange som ble lurt av bensinstasjonene i går morges. Alle inkludert meg regnet med at 15.66 for bensin og 14.86 for diesel (I Drammen) var det billigste på noen dager, men i dag hadde de pokker ta meg satt ned prisen med en krone. Tirsdag er jo vanligvis den dyreste dagen i uka...

Bunnotering i sommer for min del mener jeg var ST1 på Økern i Oslo for en mnd siden da bensin kostet ca 14.10kr og diesel 13.10kr.

@Marius2002 Når det kommer til fotbrekk kan jeg ikke si at jeg er noen stor fan av det selv (hatt 3 biler med det). Foretrekker å ha kontroll med hånda og kunne nappe i brekket for å ta en brekksladd hvis det er nødvendig. Capricen har jo fotbrekk, men der fungerer det greit da bilen er såpass stor at det ikke frister å brekksladde. Også blir det bedre plass i midten med sofa istedenfor midtkonsoll.

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Shattered skrev:

Flere steder det var grisebillig drivstoff i dag? :P 13.99 fylte jeg for  (fast lavpris, ubemannet stasjon), på Shell 100m unna var det nede i 13.46! Diesel ja :P 

Kjørte fra Fredrikstad via Telemark og til Lysebotn sist onsdag. Det virket som om det var en eller annen lokal priskrig i Skien/Porsgrunn. Der kunne man se drivstoffpriser under 13 kroner literen. Ellers lå der jevnt på mellom 15 og 17 kroner literen. Jeg hadde fremdeles godt over halv tank i det jeg passerte gjennom Telemark, og kjørte videre uten å fylle opp tanken.

Valget falt heller på en knøttliten stasjon midt i fjellheimen, hvor en liter traktordrivstoff kostet 17 kroner literen. De reddet seg dog inn, med et godt utvalg av mat, og fine toalettfasiliteter. De to andre rasteplassene jeg forsøkte å benytte meg av, var tomme for toalettpapir, og/eller fylt opp av busslaster med turister. 

Endret av And-reas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med fotbrekk er at midtkonsollen er fri. Jeg ser den med brekksleng, for det er jo en vrien oppgave med fotbrekk, men ellers svært sjelden man egentlig har bruk for håndbrekk når bilen er i bevegelse. Så jeg likte fotbrekk godt. De fleste nyere biler har jo elektronisk brekk, så der er vel midtkonsollen fri likevel. :) Uansett tror ikke jeg at jeg detter over på Mercedes igjen, med mindre det gjør noe revolusjonerende som gjør at de tiltaler seg mer enn det BMW gjør, noe jeg tviler skjer. Elektronisk brekk har de begge uansett.

Jeg har derimot veldig sans for VW i.d. Buzz, firehjulstrekker og skikkelig retro. Så spørs om jeg ikke detter over på en slik etter den kommer ut på bruktmarkedet. Blir nok en BMW i mellom regner jeg med da, siden dette er noe frem i tid. :) 


VW-ID-BUZZ-Production-Feature_o.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...