Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

9 minutes ago, Marius2002 said:

Bad Acid var iallefall en av de, de kom med en serie filmer som vi så mye på. For en tid :D 

Edit: Når jeg ser den ene filmen nå (linket under) er det jo bare dritt, men det bringer frem mye minner. haha :D 

 

Der har vi dem! Takk skal du jammen meg ha, dette er forferdelig - men det er gode minner 😂

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik skrev:

@Fredrik 90 Helt ærlig Fredrik... hvor gammel er du (jeg vet at du nærmer deg 30)? Makan til oppgulp er det lenge siden jeg har lest noe sted. Vi vet foreløpig ikke hva som har skjedd og selv om det var en navigatørfeil på KNM Helge Ingstad blir det helt feil å henge ut kvinner spesielt for denne hendelsen. Det blir litt som hvis en kvinnelig bilsjåfør gjør en feil så gjør automatisk alle kvinnelige bilsjåfører feil eller visa versa når det gjelder menn. En håpløs tankegang... 😕 

Er du seriøs eller? Er ikke dette tulletråden? Må da være takhøyde nok til at vi kan ha litt humor her inne, trodde de fleste skjønte at dette var med ett glimt i øyet 😉

Trodde du var såpass oppegående at du "tok den"... Humoren forandrer seg kanskje når man blir eldre (Du er vel over 50 nå?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fredrik 90 skrev:

Er du seriøs eller? Er ikke dette tulletråden? Må da være takhøyde nok til at vi kan ha litt humor her inne, trodde de fleste skjønte at dette var med ett glimt i øyet 😉

Trodde du var såpass oppegående at du "tok den"... Humoren forandrer seg kanskje når man blir eldre (Du er vel over 50 nå?)

Nei... jeg tok den ikke og det med god grunn Fredrik. Det er ikke første gang du harselerer med kvinner her inne, men denne gangen gikk du for langt selv om du nå prøver å unnskylde deg med at det var en spøk. Hvorfor i det hele tatt prøve på en spøk på den måten?... 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt seriøst, så var det ment 100% som en fleip fra min side 😀 Når harselerte jeg med kvinner sist? Kan ikke si at jeg har det som noen agenda annet enn den humoren som ofte er menn i mellom (som også kvinner har seg i mellom om oss menn). 

Nei, såpass får du tåle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så sikker på - og håper virkelig ikke - at det er en type humor som «ofte er menn imellom» om dagen. Ei heller andre veien.

Det kommer frem noen merkelige ytringer på dette forumet i blant. Stikk fingen i jorda - det er på tide å gå videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Daniel. skrev:

Var no en eller annen ung mannlig østlending som svarte for Helge Ingstad på radiosambandet i hvertfall 🤔

Kanskje ikke så merkelig, Det var ingen kvinnelige navigatører ombord den dagen KNM Helge Ingstad kolliderte med tankskipet Sola TS. Dette er nok en tilfeldighet, men understreker mitt poeng.

https://www.aftenposten.no/norge/i/VRJP6J/Sjefen-for-Sjoforsvaret-tar-sterkt-avstand-fra-harselering-med-kvinner-ved-roret-etter-ulykken

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke værdens beste humor, men klarer heller ikke å ta det sååå jævli alvorlig heller, og jeg er over 50:)

Skulle likt å se den TSen som skipssjefen må skrive, tap av en stk fregatt, ca pris 4000 mill  :)

 

Endret av bricks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg faktisk ta parti med F90 her. Han har da vel på ingen måte hatt noen tendens til å harselere med kvinner? Det har iallefall ikke jeg sett. 

Videre så er det tvilsomt om hans kommentar er noe mer usaklig enn å mene at overvekt av kvinnelige navigatører er bra (og dermed bedre enn om det var flere menn), som jo er essensen i artikkelen han referer til. Hans spøk er ikke noe å ta på veg for. Det betyr ikke at den var smakfull. Bare at mange kan ha godt av å skru ned graden av krenkethet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke krenket eller såret på noen måter (jeg er ikke kvinne så det er egentlig ikke mitt problem), men jeg er allikevel ganske lei av vitser/spøker/morsomheter som på den ene eller annen måten går ut over kvinner kun fordi de er kvinner. Noe av poenget med å ha kvinner i bl.a forsvaret (der det er overveiende unge voksne mennesker) er nettopp for å gjøre opp med myter og diskriminering av kvinner. Dette er mulig for uten slik diskriminering klarer kvinner seg utmerket i forsvaret som andre steder i samfunnet (f.eks politiet, rettsvesenet, lederjobber, statsminister samt om noen år statsoverhode).

Allikevel klarer noen mindreverdige og svake menn å henge ut kvinner kun fordi de er kvinner samt spøke om dette kun fordi det åpenbart er morsomt å spøke om kvinner kun fordi de er kvinner. Latterlig og utrolig barnslig - hverken mer eller mindre... 🙄

Jeg har selvfølgelig ingen problemer med at kvinner og menn spøker med/om hverandre hvis spøken er nogenlunde hyggelig ment, men dette er langt fra tilfellet med det aktuelle innslaget vedr. de kvinnelige navigatørene i forsvaret.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for og avslutte diskusjonen så har vel Israel nesten fullstendig likestilling i hæren sin og har hatt det i mange år. Man kan mene mye om den israelske hæren men den er i vertfall ikke inkompetent.

Bare et liten historie til.

Jeg ble sittende og prate med en kvinnelig kollega for et par år siden og hun fortalte om den første turen hun hadde med kjørelærer under aspiranttiden. Vedkommende var en lokomotivfører av den virkelig gamle skolen så hun fikk klar beskjed. Jenter var serveringpersonell, til nød konduktør så dette likte han ikke. Dette skjedde for en 7-8 år siden så man kan diskutere hvor langt verden har kommet.

Skal legges til at kollegaen min kommer fra en jernbane familie med mange lokomotivførere i slekten, hadde det vært andre så hadde jeg antagelig mistet en dyktig kollega der og da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, men nå må du bli ferdig @Fredrik Nå har vi alle fått med oss hvor dumt du synes det var av meg å poste det jeg gjorde. Skal stadig mindre til for å skape den berømte stormen i vannglasset, men sånn er det når folk er forskjellige.

Du tillegger meg holdninger jeg ikke har, noe jeg ikke gidder å la meg bli krenket av. Nå tenker jeg å sette en strek her, du må for all del bare fortsette å argumentere men du oppnår kun at folk blir trøtte.

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har erfaring med ryobi muttertrekkere? Sitter og ser på julegave til fattern. Han har kun en Biltema muttertrekker nå som er både tung og dårlig. Ser at tek.no gir den bra score, så kan vell ikke være helt udugelig. Men får man noe bedre til ca samme pris? Er åpen for det meste.

https://www.tek.no/artikler/samletest-klar-for-vinterdekk-vi-tester-muttertrekkere-pa-batteri/363842

 

Screenshot_20181119-084929.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...