Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Ser man det, nå har Tesla Model X folket fått seg skiboks løsning også. Bare pass på at garasjeporten er brei nok 😂😂 Får bare håpe de ikke har bruk for bagasjerommet samtidig, det ser noe utilgjengelig ut

Gleder meg til å se reaksjon til statens vegvesen når denne kommer kjørende med en skiboks på tvers bak. 

Hvorfor ikke heller bruke en slik takboks, så slipper en breddeproblemet :P 

God plass til miniski og snowblades!

3eee02edefe4a83ca0e2c5cf6d20bf7b-image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, 316 skrev:

Dæven, det der så jævlig ut 😝

Trodde først det var kødd, men så at dette er faktisk noe som tilbys. Må da være utrolig upraktisk... Fort gjort å komme borti noe om man ikke har stålkontroll over parkerings ferdighetene sine. Model X har jo ikke akkurat beskjedene ytre mål fra før av...

57 minutter siden, Daniel80 skrev:

Dette har jo vært godkjent og i bruk i snart 2 år.  :)  Er jo ikke noe værre enn sykkelstativ på kroken.

Mulig det er lovlig, men jeg synes det er rart ettersom den er breiere enn bilen. Jeg vil påstå at ett sykkelstativ er litt mer praktisk i bruk ettersom den enkelt kan avmonteres og kappes sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Ser man det, nå har Tesla Model X folket fått seg skiboks løsning også. Bare pass på at garasjeporten er brei nok 😂😂 Får bare håpe de ikke har bruk for bagasjerommet samtidig, det ser noe utilgjengelig ut 🤣

Gleder meg til å se reaksjon til statens vegvesen når denne kommer kjørende med en skiboks på tvers bak. 

Vel... det har jo vært godkjent ganske lenge. Så tror ikke statens vegvesen bryr seg noe mer eller mindre om skiboks eller bagasjeboks på hengerfeste kontra vanlig henger, skistativ eller sykkelstativ.

Bagasjeboks på hengerfeste er egentlig ingen dum tanke. Er så kjip å måtte lene seg eller klatre på møkkete bil for å få puttet ski og staver i skiboks på taket. Litt risikofylt er det også. Sett mange som lager riper og små bulker når de putter sånt i skiboks på taket. For å ikke nevne at mange lager riper når de setter selve boksen på taket.

Finnes mange løsninger. Fant noen bilder på nettet. Tesla har jo på lik linje med mange andre, skistativ de også.

 

2A6863F2-F8D0-4C8C-B160-8786C9FE2151.jpeg

Også har man denne løsningen da. Finnes vel sikkert finere bokser også. Denne er 210cm bred, så smalere enn selve bilen:

AAA1B70A-8C6D-4355-B33C-CA2AABCE18E2.jpeg

5751D2AD-DE4A-4660-979E-49B350B772D6.jpeg

Endret av Lifeasiknowit_bmw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du må kjøre rundt med en sånn kasse bakpå da vil jeg påstå at du har kjøpt feil bil til behovet ditt. Ingen kan påstå at den løsningen der ikke ser annet enn helt jævlig ut. Enten det er den stålkista der eller skiboksen på tvers. Model X er rett og slett en serdels upraktisk bil med mindre man ikke vil se ut som en tulling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er lovlig selv om boksen er breiere enn bilen tviler jeg ikke på - mange tilhengere er jo breiere enn bilen de er festet til (og dermed bedre å kjøre med, da du ser hvor hengeren er hele tiden :) ), men at det ser forferdelig ut, det er sikkert. Og ikke minst upraktisk mtp tilkomst i bagasjerommet. Som det blir sagt over her - må en til med slikt har en kjøpt feil bil til behovet sitt. Tviler på det er særlig bra for aerodynamikken og dermed rekkevidden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke bra ut, men det er vel tiltenkt de få gangene til og fra hytta hvor man ville brukt skiboksen på taket uansett. Jeg forsvarer det ikke, for det ser, mildt sagt, forferdelig ut. Det gjør jo Model X også, så hele greiene ble megakræsj. Selv om Model X isolert sett er en grei bil. Og kanskje en av de elbilene som dekker flest behov pr. idag. 🤷‍♂️ Bil er forresten vanskelig om dagen.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Marius2002 skrev:

Ser ikke bra ut, men det er vel tiltenkt de få gangene til og fra hytta hvor man ville brukt skiboksen på taket uansett. Jeg forsvarer det ikke, for det ser, mildt sagt, forferdelig ut. Det gjør jo Model X også, så hele greiene ble megakræsj. Selv om Model X isolert sett er en grei bil. Og kanskje en av de elbilene som dekker flest behov pr. idag. 🤷‍♂️ Bil er forresten vanskelig om dagen.........

Det er ikke så veldig vanskelig. F36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.12.2018 den 23.31, Marius2002 skrev:

Ser ikke bra ut, men det er vel tiltenkt de få gangene til og fra hytta hvor man ville brukt skiboksen på taket uansett. Jeg forsvarer det ikke, for det ser, mildt sagt, forferdelig ut. Det gjør jo Model X også, så hele greiene ble megakræsj. Selv om Model X isolert sett er en grei bil. Og kanskje en av de elbilene som dekker flest behov pr. idag. 🤷‍♂️ Bil er forresten vanskelig om dagen.........

Vanskelig Neida.... 😄👋kjøpte dette lokomotivet ‘’Big Daddy’’ til hytteveien i julegave til meg selv🎅🏻❄️ Totalt i utakt med tiden og herlig politisk ukorrekt....

Go Diesel 👊

5AF86136-5929-4AA2-BF2A-54508B286743.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, scoot skrev:

Kvaliteten er jo så som så, men bilen i seg selv er jo konge. Kunne tenkt meg en sånn selv egentlig.

Range Rover 2002-2012 (L322) har ikke verdens beste holdbarhet, men det er kule biler og jeg har definitivt sansen. Allikevel er det ganske fornøyelig (og litt skremmende) å høre hva Doug DeMuro har opplevd med sin L322 i løpet av de 6-7 årene han har hatt bilmodellen. Heldigvis hadde han en solid bruktbilgaranti... :)

 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, 316 skrev:

0FB0EA4F-4D72-4DB9-BB11-7F8CD4687AE7.thumb.jpeg.e04b7b959c84d871c3c2ab96b24e2cb8.jpeg

 

Sette inn dette i BMWen eller ikke? 🤔 I utgangspunktet litt for nytt men er jo absolutt en klassiker da, da jeg fant det på Finn så måtte jeg slå til. 

Jeg liker, men glem håndsettet. De beste Blaupunkt receiverne (altså forsterker + radio) er veldig bra, men det er Becker som var det helt store på 80-tallet. Kvaliteten er et par nivåer høyere enn for Blaupunkt og designet er om mulig enda mer i tråd med designet på spesielt BMW og Mercedes-Benz fra denne tiden. Jeg gikk imidlertid for Alpine i mine biler på 80-tallet bortsett fra i en ny MB W124 der jeg hadde Becker. Alpine spilte generelt bedre, men hadde betydelig dårligere mottak for radio enn både Blaupunkt og Becker. På 80-tallet kunne man selv med relativt enkle bilradioer få inn norsk langbølge i Danmark (såvidt). Med Becker kunne man få inn NRK helt ned til Vejle/Kolding området (altså ca. 280 Km syd for Frederikshavn)... :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...