Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Fredrik 90 skrev:

Det var alt du hadde å tilføre? Ingen mening, bare gjentar det jeg skrev over her?

Når vi er inne på kredibilitet...kjører ikke du en Model X btw?

Nei, jeg har ikke stort å tilføre siden jeg ikke har fått testen noen av delene på bane. Så, i likhet med deg, har jeg ikke grunnlag for å uttale meg.
Jeg kjører Model X ja. Og får M3P'en min om en uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, LoKi skrev:

Nei, jeg har ikke stort å tilføre siden jeg ikke har fått testen noen av delene på bane. Så, i likhet med deg, har jeg ikke grunnlag for å uttale meg.
Jeg kjører Model X ja. Og får M3P'en min om en uke ;)

Jeg uttaler meg ikke om hvordan bilene er å kjøre, men hvordan testen er utført. Vi diskuterte denne testen ganske hett her for noen dager siden etter kun å ha lest den. Jeg har kjørt både F80 M3 og F80 M3 Competition, det er helt klart en forskjell der på de to bilene. Jeg har det siste halvåret sterkt vurdert å kjøpe enten M4, M3 eller M3 Competition så jeg har forsøkt litt biler (jeg endte dog opp med noe helt annet, mer "fornuftig") Jeg tror den forskjellen mellom standard M3 og M3 Competition ville hatt innvirkning i testen.

Ellers greit å få det bekreftet, ikke bare på tonen i det du skriver men også på hva du kjører. Du er med andre ord en av "dem" 😂😂 (fleip, ikke skyt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå eier jeg hverken M3 eller Tesla Model 3, men har kjørt et par M3er (E46 og E92) samt Tesla Model S P85+ og P85D. Det er ingen tvil om raske familieelbiler som TMS, TM3 osv er enkle og lette å leve med i det daglige (om en ser på en slik type elbil som konsept) og jeg har ingen problemer med å forstå at folk kjøper disse bilene - også ut fra et økonomisk perspektiv. Men som bilentusiast som er glad i motor, lyd, vibrasjoner, lukter og hva det nå måtte være, så vekket ikke prøvekjøringen av Teslaene noe som helst begjær i meg, mer en følelse av at dette var et alt for lett håndterlig kjøretøy tatt i betraktning kreftene. Flåsete sagt; "svigermor kunne jo ha kjørt denne med flat pedal". M3 var noe helt annet på alle måter. Ikke i nærheten av å være like rask, men begjæret ble vekket i meg med en gang, og du får en følelse av at dette er noe helt spesielt, og ikke noe for hvermannsen.

Derfor er jeg av den oppfatning av at en sammenligning mellom Model 3 og M3 blir en papirøvelse av akademisk interesse mer enn en reell sammenligningstest. Var jeg i markedet for en M3 hadde jeg aldri vurdert TM3, ei heller motsatt. Men meg om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der toucher du borti noe vesentlig @papertiger

F80 M3 er en bil som iallfall jeg synes var litt brutal å håndtere i starten. Men når du får en del mil med bilen, finner en innstilling som passer deg og lærer deg bilen å kjenne. Da virkelig kommer godfølelsen, mestringsfølelsen. Det er en krevende bil ja, men når du kjenner bil og vet hvor grensene går og hva du kan gjøre opp i mot de grensene...for en kjøremaskin . Du føler bilen passer som hånd i hanske, en knivskarp kjøremaskin om får deg til å føle deg god uten at du nødvendigvis er The Stig. De raske Teslaene gir deg ikke den følelsen, det gjør forsåvidt ikke f eks en rask BMW diesel heller (M550d). Det går noe jævlig rett frem, men det mangler den edgen, spissen og karakteren du gjerne får i en M bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Den mye omdiskuterte Top Gear testen mellom Model 3 og M3 er ute på You Tube nå..

Dere får se den og gjøre opp deres egen mening. Men med fare for å høres ut som en but hurt fanboy så må jeg si at dette er ett makkverk av en test. Det ville jeg sagt om det var en AMG eller RS også i stede for M3. For det første, sjåføren som ikke kan kjøre...hvor er Chris Harris? For det andre så henter han ikke på langt nær ut potensialet i M3en på banen, som dessverre bare er en standard M3....praktisk talt en 2014 modell. Hva skjedde i den 0-100-0 (mph) testen? BMWen nådde 100 senere enn Model 3 men klarte likevel å stoppe vesentlig kortere. Men de gjorde om på resultatene slik at Model 3 skulle vinne øvelsen! Er de seriøse?

Og hva faen er vitsen med en drifte øvelse i en test hvor den ene bilen har firehjulstrekk. For meg virker dette satt opp bare for at BMW skal score iallfall ett poeng slik at testen ikke fremstår som rigget. Det er jo lett å tenke slik, etter som Tesla og Elon Musk alltid har hatt ett litt anstrengt forhold til Top Gear. Top Gear har vel innsett at Tesla og elbiler har kommer for å bli, og funnet ut at det for fremtiden kan være lurt å være på godfot med disse. Hvilken måte er ikke bedre å gjøre dette på enn å gi spådommen til deres leder, verdens største ego rett i sin påstand fra tweeten.

Og før dere trekker fanboy kortet (tenk at jeg må si det på ett BMW forum), les litt i kommentar feltet. Per nå er der flere som har trykka unlike enn like 👍 Håper noen andre har vett nok til å sette opp en M3 Competition mot Model 3. Hvis Model 3 fortsatt vinner så skal jeg gi meg, men det må være en seriøs test. Ikke noen gærne russere på en flystripe eller noe useriøst fjas som Jonny Liberman i Motortrend kunne finne på..

Ser at M3 C er et bedre valg, men de begrunnet valget av M3 med prisen til sammenligning 🤔. Er ikke (ut i fra testen) å legge skjul på at en TM3P er mye krefter for pengene.

Litt spent på å se hva som dukker opp i kjølevannet av den testen. Kan godt hende noen setter opp test med M3 C vs TM3P. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg uttaler meg ikke om hvordan bilene er å kjøre, men hvordan testen er utført. Vi diskuterte denne testen ganske hett her for noen dager siden etter kun å ha lest den. Jeg har kjørt både F80 M3 og F80 M3 Competition, det er helt klart en forskjell der på de to bilene. Jeg har det siste halvåret sterkt vurdert å kjøpe enten M4, M3 eller M3 Competition så jeg har forsøkt litt biler (jeg endte dog opp med noe helt annet, mer "fornuftig") Jeg tror den forskjellen mellom standard M3 og M3 Competition ville hatt innvirkning i testen.

Ellers greit å få det bekreftet, ikke bare på tonen i det du skriver men også på hva du kjører. Du er med andre ord en av "dem" 😂😂 (fleip, ikke skyt)

Hehe, jeg har krysset over til den andre siden ja! Derfor jeg går for MC ved siden av, så jeg får kjent litt eksoslukt og hørt litt bromming.
Kan si meg enig i at testen ikke er spesielt bra, den burde vært gjort men en proff bak rattet og med litt mer seriøs tilnærming. For både BMW og Tesla er påstanden i aller høyeste grad seriøs, spesielt opp mot markedet. Bilene er jo ikke sammenlignbare forøvrig, siden BMW'en appeller til en helt annen kjøpegruppe enn TM3. Internasjonalt er de vel i ca samme prisklasse, men i Norge er det et hav i mellom dem.
Likevel er det fornuftig at de benytter en ordinær M3 imho, siden det er det Elon har siktet til. Det er en standard TM3P, ikke en spesialutviklet verstingversjon.
TM3 er tross alt en vanlig familiesedan, som bare har fått litt ekstra ooomph med Performance-pakken.

Gleder meg til den ankommer, for X'en er i et helt annet segment og har mer plass enn jeg har behov for. Så nå nedgraderer jeg, samtidig som jeg får en bil som er litt mer underholdende å kjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekkonline har altså gått fra å være ei bra sjappe til et møkkafirma. 

Bestilte dekk den 22.4 og på hjemmesiden står det; Vår leveringstid er omtrent 7 arbeidsdager i Norge.

De ble hentet på lager den 24, og den 26 står det på sporingen at de er utlevert i Tyskland. Sporer de hos Postnord og der står det at de har mottat melding om forsendelse. Så jeg ringte dekkonline og snakket med et gebrokket kundesenter i India elns og fikk beskjed om at jeg kan forvente å få dekk ca 10.5. Når jeg poengterte at det ikke er i tråd med forespeilet tid på hjemmesiden deres sa han ha en god dag og la på.. 
Definitivt min siste bestilling derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kvasi skrev:

Dekkonline har altså gått fra å være ei bra sjappe til et møkkafirma. 

Bestilte dekk den 22.4 og på hjemmesiden står det; Vår leveringstid er omtrent 7 arbeidsdager i Norge.

De ble hentet på lager den 24, og den 26 står det på sporingen at de er utlevert i Tyskland. Sporer de hos Postnord og der står det at de har mottat melding om forsendelse. Så jeg ringte dekkonline og snakket med et gebrokket kundesenter i India elns og fikk beskjed om at jeg kan forvente å få dekk ca 10.5. Når jeg poengterte at det ikke er i tråd med forespeilet tid på hjemmesiden deres sa han ha en god dag og la på.. 
Definitivt min siste bestilling derfra.

Godt du nevner det, sist jeg bestilte derfra kom alt etter 5 dager. Men det er noen år siden nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg sett testen på YouTube, i frykt for og briste i gråt.

men er det ikke en erfaren sjåfør som setter rundetidene? 

I såfall tar jeg ikke testen så seriøst lenger, då kan jeg vel avbestille TM3P enn så lenge😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kvasi skrev:

Dekkonline har altså gått fra å være ei bra sjappe til et møkkafirma. 

Bestilte dekk den 22.4 og på hjemmesiden står det; Vår leveringstid er omtrent 7 arbeidsdager i Norge.

De ble hentet på lager den 24, og den 26 står det på sporingen at de er utlevert i Tyskland. Sporer de hos Postnord og der står det at de har mottat melding om forsendelse. Så jeg ringte dekkonline og snakket med et gebrokket kundesenter i India elns og fikk beskjed om at jeg kan forvente å få dekk ca 10.5. Når jeg poengterte at det ikke er i tråd med forespeilet tid på hjemmesiden deres sa han ha en god dag og la på.. 
Definitivt min siste bestilling derfra.

Takk for opplysning. Jeg skulle akkurat i disse dager til å kjøpe nye sommerdekk til E34en hos Dekkonline. Da dropper jeg det for å si det slik.

Er det noen andre dekk sider man kan bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for og virke moraliserende så vil jeg si din lokale dekksjappe. Da har du også et sted og gå når du får en skrue i dekket.

Ellers så er det interessant at så mange blir provosert over en biltest som åpenbart bare er laget for og skape reklameinntekter. Det skal så lite til for og få det resultatet man vil på en slik test så de er i 99% av tilfellene totalt ubrukelige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...