Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Skulebollen skrev:

Jeg er inne på tanken og skifte ut m3 med Taycan når den kommer 🤔 mulig det er galskap men😅 spent på pris på Taycan. Og hvordan den ser ut IRL

Jeg ble litt skuffet over ytelsene på Taycan jeg, synes jeg så den skulle gå 0-100 på 4,5 sek.. Det er jo ikke så imponerende når du ser hva Tesla har fått til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg ble litt skuffet over ytelsene på Taycan jeg, synes jeg så den skulle gå 0-100 på 4,5 sek.. Det er jo ikke så imponerende når du ser hva Tesla har fått til.

3,5 sek., kilde: https://www.nettavisen.no/livsstil/porsche-taycan-pris-og-rekkevidde/3423167927.html

Den er vel tregere rett fram enn TMS P100D, men håper den gjør sitt på bane. Dessuten synes jeg at Taycan er en kulere bil. Jeg tror og håper at også kvaliteten er noen hakk høyere i Porschen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taycan blir i første omgang levert i tre utgaver (f.eks. Taycan, Taycan 4S, Taycan Turbo) og vil iht. siste kjente tall ha en startpris i området 800.000-1.200.000,- (eks. mva). Man kan nok helt sikkert regne med et par hundre tusen på denne summen igjen når ekstrautstyrslisten er avkrysset. Prismessig er det jo helt fantastisk, men jeg håper inderlig ikke at Taycan blir like vanlig som en TMS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Taycan blir i første omgang levert i tre utgaver (f.eks. Taycan, Taycan 4S, Taycan Turbo) og vil iht. siste kjente tall ha en startpris i området 800.000-1.200.000,- (eks. mva). Man kan nok helt sikkert regne med et par hundre tusen på denne summen igjen når ekstrautstyrslisten er avkrysset. Prismessig er det jo helt fantastisk, men jeg håper inderlig ikke at Taycan blir like vanlig som en TMS.

Har reservasjon på Taycan. Men litt redd for at designet blir for far off mtp. konseptbilen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Altså det er kulere når du er på fest å si at du kjører Porsche enn Tesla. Så litt tregere 0-100 kan vel leve med da? 

Vet ikke helt. For meg så virker det som om damene synes at Porsche er kult, men har fått inntrykk av at mange synes Tesla sine biler er penere 🤔??? Ikke vet jeg hvorfor, men de fleste damene jeg kjenner nevner Tesla hvis de får spørsmål om hva de liker mtp. design.

Selv synes jeg at Taycan som var under navnet Mission E er en av de peneste bilene som ble teaset for noen år siden. Men «produksjonsmodellen» ser litt ut som en krysning mellom Porsche 911 carrera 4S og en Panamera 🤔. Savner bredere skjermer slik konseptet har + den lott crazy fronten. Bakenden ser dog veldig bra ut.

Så forøvrig en i Son i september 2017. Utrolig stilig!

4CFC2574-0BF1-4CF4-8584-312DC81A0CA0.jpeg

Endret av Lifeasiknowit_bmw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg ble litt skuffet over ytelsene på Taycan jeg, synes jeg så den skulle gå 0-100 på 4,5 sek.. Det er jo ikke så imponerende når du ser hva Tesla har fått til.

Mistenker at Porsche holder igjen massivt pga. fossilflåten sin.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Marius2002 skrev:

3,5 sek., kilde: https://www.nettavisen.no/livsstil/porsche-taycan-pris-og-rekkevidde/3423167927.html

Den er vel tregere rett fram enn TMS P100D, men håper den gjør sitt på bane. Dessuten synes jeg at Taycan er en kulere bil. Jeg tror og håper at også kvaliteten er noen hakk høyere i Porschen :)

Likevel så er det tregere enn Model S, ca det samme som Model 3 som koster MYE mindre. Det er fælt å si det men 0-100 på 3,5 sek er det flere som klarer. F90 M5, sikkert kommende M3 med M xDrive, AMG E63 S osv

10 timer siden, Tony Soprano skrev:

Ikke uventet, ingen grunn til å straffe dieselbiler som er nye. Her har bransjen tatt nødvendige grep, og resultatene ser man tydelig. Det kommer dog ikke så godt frem i Norge 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt tregere enn Model S P100D, men betyr det egentlig noe? :) 
I mitt øye nei, hvorfor?
Et godt eksempel kan være dette:
En standardutgave av BMW E30 M3 klarer 0-100 km/t på 6,7sekund, min F45 225xe klarer 0-100 km/t på 6,7 sekund. Det vil si at de er nøyaktig like rask. Så kan man spørre seg hvilken man ville hatt med på bane eller en skikkelig cruisetur. Mitt valg hadde uten tvil vært E30 M3, uten å si at F45 225xe er en dårlig bil, for det er den ikke. 
Litt det samme blir det med Taycan kontra Model S, bare at Taycan er litt tregere(alt mellom 2 og 4 sekund er raskt, så et sekund til og fra innenfor der er ikke merkbart i det daglige). Hvilken ville du hatt med deg på tur? Jeg hadde glatt tatt Taycan, men om du liker Model S bedre er det en fair sak :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_jeg_ tror, at når tyskere sier 0-100, så _mener_ de ---- 0-100 ---- og ikke "rulle et lite stykke før vi starter klokka 0-100"

Og når det er sagt, så er ikke 0-100 et universalt mål på hvor "rask en bil er". Har aldri vært det heller. Det er en parameter, og ikke mer. At den er viktig, ja, men det definerer ikke bilens ytelser isolert sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, TRF skrev:

_jeg_ tror, at når tyskere sier 0-100, så _mener_ de ---- 0-100 ---- og ikke "rulle et lite stykke før vi starter klokka 0-100"

Og når det er sagt, så er ikke 0-100 et universalt mål på hvor "rask en bil er". Har aldri vært det heller. Det er en parameter, og ikke mer. At den er viktig, ja, men det definerer ikke bilens ytelser isolert sett.

Nemlig. Jeg skrev 225xe og E30 M3 var like rask, men jeg regner med folket skjønte det var rett frem på ei flat strekke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting med elbil er jo forbruk.. Har hatt meg en kveldstur og en liten dagstur med m3 denne uken. Og har vel brukt gode 1000kr. I bensin tror jeg🙄 gode litern på mila og 17:50 for bensin så blir det fort kostbart. 

Aldri prøvd elbil så vet ikke hvor mye kjøreglede man får med det.. men skulle jo tru en Porsche klarte å skape litt glede på svingete vestlandsveier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...