Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Sånn som det blir i Oslo nå så tror jeg det beste hadde vært om en annen Norsk by fikk overta som landets hovedstad. Jeg kan ikke få sagt hvor lykkelig jeg er over at jeg bor her nede i Arendal, langt unna de gale folka som styrer Oslo. Jeg er også glad jeg sjelden har noe i Oslo å gjøre, annet enn hygge og fritid. Dette er det jo selvsagt slutt på nå, så nå legger vi weekendturer til andre byer, jobben legger kurser og seminarer til andre deler av landet. Synd, for Oslo en en veldig fin by som jeg alltid har likt å besøke..

Kunne ikke sagt meg er enig. Selv om jeg bor 10 min fra bygrensa så har turene det siste året begrenset seg til kun når det trengs i jobb. Bra at man tenker på milljøet, men måten MDG i Oslo gjøre det på er helt feil. Det å "stenge" byen for all trafikk selv elektriske er ikke riktig vei å gå. Vi pleide før å ikke fakturere for bompenger i jobb, men nå har vi ikke noe valg lenger. Ikke glem heller at det å finne parkering i sentrumområdet også til tider er nesten umulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ahj skrev:

Kunne ikke sagt meg er enig. Selv om jeg bor 10 min fra bygrensa så har turene det siste året begrenset seg til kun når det trengs i jobb. Bra at man tenker på milljøet, men måten MDG i Oslo gjøre det på er helt feil. Det å "stenge" byen for all trafikk selv elektriske er ikke riktig vei å gå. Vi pleide før å ikke fakturere for bompenger i jobb, men nå har vi ikke noe valg lenger. Ikke glem heller at det å finne parkering i sentrumområdet også til tider er nesten umulig. 

Jobber som megler i Oslo... så dette med parkering og bompenger kan jeg skrive under på. De har ødelagt graden av bevegelighet enormt! Ting tar sånn tid nå. Det å bevege seg fra A-B er blitt en detour på A-Å i stedet. Skulle gjerne takket for meg og flyttet ut av byen, men jeg er så glad i området jeg bor i, og ønsker aller helst å bli boende her. Skulle ønske MDG ikke fikk gjennomført alle tiltakene de kommer med. Området jeg bor i er i ferd med å bli «brunt» all trafikken som ellers ville gått gjennom hovedårene i byen går nå gjennom villa- og småveier. Aldri har jeg opplevd like mye støy, forurensing og ulovlige parkeringer som det jeg har gjort etter at MDG kom til Oslo bystyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Fredrik skrev:

For meg virker det som om hele byen har blitt et gissel for en slags avansert studentpolitikk (altså relativt umoden politikk) skissert av MDG folk som ikke ønsker å bli voksne. Oslo AP er redusert til et marionettparti (les: nikkedukker) for MDG i et forsøk på å stadig være politisk relevante.

Deler av Oslo er utvilsomt veldig fine områder, men det er også områder som kan tjene som skrekkeksempler på feilslått byutvikling. Jeg besøker i dag sjelden byen selv om jeg er født og oppvokst der. Jeg savner den ikke lenger og tenker at det finnes mange andre bedre steder å bo.

Det jeg liker best med Oslo er den korte veien til skog og stille områder. Få storbyer har denne fordelen og dette savner jeg. Her i Danmark er man aldri langt fra andre mennesker og dette er uvant for en nordmann (selv etter 20 år i Danmark)... :)

Dette synes jeg er godt skrevet, bra beskrivelse av det som foregår i vår hovedstad. MDG er et ungdoms parti med en stor mengde relativt uerfarene "politikere". Det at AP som på sin side består av langt mer erfarene politikere skal spille annenfiolin er for meg helt uforståelig. Disse grønne sosialistene gis altså makta i en hovedstad, og de får lov å holde på. Det er en gjeng med unger i 20 årene som tror det at å begrense folks mobilitet er løsningen på klimaproblemet. Stagnasjon fremfor vekst, er jo det som blir problemet her. Handelstanden i Oslo sentrum melder om synkende tall, mens tall som SV og MDG har fått tak i viser selvsagt det stilk motsatte. Sosialister i ett nøtteskall...

Vi er opptatt av å kritisere og le av Trump og det han finner på borte i USA. Jeg synes dette vi ser skjer i Oslo er vel så langt ute på viddene. 

Det jeg liker så godt med Oslo er at det er en så intim by. Du får den storby følelsen samtidig som at avstandene ikke blir for store. Du har Aker brygge kun en kort gå tur fra Karl Johan. En sommerdag kan også Oslo være en flott spotte arena for oss bilgale. For i takt med den voksene mengden elbiler så har også mengden feite grombiler vokst i Oslo. Mye pent å se på som ruller rundt 😀

4 timer siden, ahj skrev:

Kunne ikke sagt meg er enig. Selv om jeg bor 10 min fra bygrensa så har turene det siste året begrenset seg til kun når det trengs i jobb. Bra at man tenker på milljøet, men måten MDG i Oslo gjøre det på er helt feil. Det å "stenge" byen for all trafikk selv elektriske er ikke riktig vei å gå. Vi pleide før å ikke fakturere for bompenger i jobb, men nå har vi ikke noe valg lenger. Ikke glem heller at det å finne parkering i sentrumområdet også til tider er nesten umulig. 

Ja det jeg ikke skjønner er at de stenger også ute elbiler, for bilkjøring har de bare bestemt seg for at er fy. Vi må fortsette å bygge veier, E18 inn til Oslo må bygges ut. Elbiler har like mye behov for veier og god trafikk avvikling som fossilbiler. 

Jeg er med på at bilkjøring i sentrum må begrenses, men det finnes langt smartere løsninger å gjøre dette på. I Stuttgart har de bygget en ring av parkeringshus akkurat i utkanten av sentrum. Så sperrer de av sentrum for biler. Da kjører du inn og parkerer, så labber man inn i byen å gjør sine ærende. De har gjort noe liknede i Kristiansand, de fjernet 40 gateparkeringer. Men i motsetning til Oslo så ble disse plassene erstattet av ett nytt parkeringshus under stortorvet. Her kan man kjøre rett inn fra E18 østfra. Det finnes en ring bestående av tre til fire store P hus rundt Kristiansand sentrum, så slipper man å kjøre inn i sentrum. Etter som bilen står bedre og tryggere i ett P hus så er dette noe jeg ønsker velkommen. Men så er forskjellen på Oslo og Kristiansand at sistnevnte er en Høyre styrt by...

Høyre har alltid stått sterkt i Oslo og er fortsatt Oslos største enkelt parti. Men mengder av nyurbane unge folk og studenter gjør at de grønne får overtak. Så når de studerer og drikker cafelatte, så er det lett å støtte miljøpartiet. Men når de får seg jobb uten for byen, flytter ut i forstedene og stifter familie...da innser de at aktivt miljøvern og familieliv ikke forenes så bra. Men da sitter Oslo igjen med svarteper...

Vi har en MDGer i Arendal bystyre, en løk i 20 årene med sykkelhjelm og sterke meninger. Bystyrets vaktbikkje skulle han være. Laga rabalder når den nye motorvei planen skulle stemmes igjennom, fikk grei beskjed om å tie stille, sette seg i lekekroken og la de voksene holde på i fred. Slikt går bare an i en liten by 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Jobber som megler i Oslo... så dette med parkering og bompenger kan jeg skrive under på. De har ødelagt graden av bevegelighet enormt! Ting tar sånn tid nå. Det å bevege seg fra A-B er blitt en detour på A-Å i stedet. Skulle gjerne takket for meg og flyttet ut av byen, men jeg er så glad i området jeg bor i, og ønsker aller helst å bli boende her. Skulle ønske MDG ikke fikk gjennomført alle tiltakene de kommer med. Området jeg bor i er i ferd med å bli «brunt» all trafikken som ellers ville gått gjennom hovedårene i byen går nå gjennom villa- og småveier. Aldri har jeg opplevd like mye støy, forurensing og ulovlige parkeringer som det jeg har gjort etter at MDG kom til Oslo bystyre.

Akkurat det har jeg selv vært med på å "ødelegge" for deg. Har selv kjørt i jobb i Oslo og havnet på småveier gjennom tette boligområder istedenfor å kjøre e18 eller lignende. Videre fikk jeg lære på den harde måten hvor lite plasser det er rundt sentrum. Jeg brukte en time på å kjøre gjennom flere parkeringshus uten å finne parkeringsplasser. Da var det bare å ringe kunden å si det som det var og ta det dagen etter. Men ikke at det var nok; siden jeg da hadde brukt over en time i sentrum, da rakk ikke jeg ut av noen bommer på times regelen. De ble også doblet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ahj skrev:

Akkurat det har jeg selv vært med på å "ødelegge" for deg. Har selv kjørt i jobb i Oslo og havnet på småveier gjennom tette boligområder istedenfor å kjøre e18 eller lignende. Videre fikk jeg lære på den harde måten hvor lite plasser det er rundt sentrum. Jeg brukte en time på å kjøre gjennom flere parkeringshus uten å finne parkeringsplasser. Da var det bare å ringe kunden å si det som det var og ta det dagen etter. Men ikke at det var nok; siden jeg da hadde brukt over en time i sentrum, da rakk ikke jeg ut av noen bommer på times regelen. De ble også doblet. 

Klandrer deg absolutt ikke. Politikerne i Oslo bruker jo småveiene som laksetrapper 🤣. Det er politikken og måten byplanleggerne blir instruert når de opp løpet som har skylden. Dette trodde jeg aldri skulle skje.

Verst av alt er om de kommer med beboerparkering i strøket jeg bor i. Hvis man ikke får parkert i gaten er det svært få mennesker som har plass til bil på eiendommen sin (det er trangt om plassen fordi hele strøket ligger i en skråning). I tillegg vil folk som kjører gjennom veiene her kjøre mye fortere pga. lettere ferdsel og da er skoleveien for alle barna i området mer utrygg. Selv i dag kjører folk gjennom blant annet Solveien i 45-50 km/t til tross for at store deler av veien hverken har fortau eller fotgjengerovergang. Noe som er forkastelig mtp. sikkerheten til menneskene rundt.

Har også opplevd at folk blir påkjørt på vei ut av porten sin hjemme. Mange av portene er uoversiktlige og når folk kommer så fort som 45-50km/t rekker man ikke å få med seg at det kommer trafikk.

Det virker som om det at de har begrenset effektiviteten på hovedårene gjør at folk er irriterte og travle. Da glemmes også grunnreglene i trafikken. Jeg vet blant annet at de har redusert tidene på lysintervallene i noen retninger for å gjøre at trafikken går oftere i stopp. Noe som fører til større kødannelse.... (Ref. en jeg kjenner som jobber med trafikkregulering)

Ǥ 3.Grunnregler for trafikk.

Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva man måtte mene om Lan og MDG så må jeg si at jeg beundrer dama litt også. Mye av politikken er jeg vel veldig uenig i men hun får i vertfall gjennomført politikken sin i motsetning til mange andre. Hun utnytter jo mandatet fra velgerne maks.

Det er synd de beste politikerne er fra feil partier. Listhaug er jo også en utrolig dyktig politiker, det er bare synd at politikken deres er så elendig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Rune-K skrev:

Uansett hva man måtte mene om Lan og MDG så må jeg si at jeg beundrer dama litt også. Mye av politikken er jeg vel veldig uenig i men hun får i vertfall gjennomført politikken sin i motsetning til mange andre. Hun utnytter jo mandatet fra velgerne maks.

Det er synd de beste politikerne er fra feil partier. Listhaug er jo også en utrolig dyktig politiker, det er bare synd at politikken deres er så elendig.

Vi har ved flere anledninger her inne gitt creds til MDG for at de faktisk får igjennom saker og jobber på uten å selv ha vært enige i det de står for. Det skal de fortsatt ha og at de har kommet seg så langt på kort tid. Men det meste av det de står for er korttenkt og de har egentlig ingen reell fremdriftsplan på hvordan de skal løse det. Eksempelvis nå skal de kutte 20% i billettpriser på kollektivtransport, det er jo egentlig kjempegreier, men hvordan skal kollektivselskapene hente inn igjen de 20% de mister? Er det slik at flere vil benytte seg av kollektiv fordi det synker i pris eller? Vet ikke, men de kan ikke bare kutte uten å hente inn igjen. Om dette står noen plass som jeg har misset så må jeg få høre det og jeg legger meg flat. Bilfritt sentrum er kjempegreier det, sålenge det er snakk om en gate eller to, her i Molde hadde det ikke gjort noe om storgaten var gågate som det ofte er ved tilstelninger, men da må parkeringsmulighetene bedres, ikke kuttes. Så vil de ha kjøttfri skolemat? Jeg ler. Variert kost, punktum. Forbud av machete i hele Norge er faktisk greit, ingen trenger dette, men hvordan i all verden skal de overholde dette? Og en rekke ting til... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Marius2002 skrev:

Vi har ved flere anledninger her inne gitt creds til MDG for at de faktisk får igjennom saker og jobber på uten å selv ha vært enige i det de står for. Det skal de fortsatt ha og at de har kommet seg så langt på kort tid. Men det meste av det de står for er korttenkt og de har egentlig ingen reell fremdriftsplan på hvordan de skal løse det. Eksempelvis nå skal de kutte 20% i billettpriser på kollektivtransport, det er jo egentlig kjempegreier, men hvordan skal kollektivselskapene hente inn igjen de 20% de mister? Er det slik at flere vil benytte seg av kollektiv fordi det synker i pris eller? Vet ikke, men de kan ikke bare kutte uten å hente inn igjen. Om dette står noen plass som jeg har misset så må jeg få høre det og jeg legger meg flat. Bilfritt sentrum er kjempegreier det, sålenge det er snakk om en gate eller to, her i Molde hadde det ikke gjort noe om storgaten var gågate som det ofte er ved tilstelninger, men da må parkeringsmulighetene bedres, ikke kuttes. Så vil de ha kjøttfri skolemat? Jeg ler. Variert kost, punktum. Forbud av machete i hele Norge er faktisk greit, ingen trenger dette, men hvordan i all verden skal de overholde dette? Og en rekke ting til... 

Forøvrig verdt å nevne at Ruter sine billettpriser har økt med over 30% siden MDG kom til bystyret i 2016.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Forøvrig verdt å nevne at Ruter sine billettpriser har økt med over 30% siden MDG kom til bystyret i 2016.....

Ikke bare det, når de så skal senke prisene med 20% er det kun enkelt billetter som blir billigere, månedskort kommer fortsatt til å koste det samme og fra februar 2020 som vanlig vil det bli en økning. Da er vel litt av poenget borte, meningen er vel at folk skal bruke kollektivt til jobb og da kjøper man månedskort og ikke enkelt billetter, det er overhodet ikke økonomisk.
God jul og grønt nyttår spør du meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2019 den 19.26, Fredrik 90 skrev:

En sommerdag kan også Oslo være en flott spotte arena for oss bilgale. For i takt med den voksene mengden elbiler så har også mengden feite grombiler vokst i Oslo. Mye pent å se på som ruller rundt 😀

Høyre har alltid stått sterkt i Oslo og er fortsatt Oslos største enkelt parti. Men mengder av nyurbane unge folk og studenter gjør at de grønne får overtak.

Oslo var mye mer spennende å spotte biler i før når det var gratis gateparkering. Da var det en utrolig flora av gamle 70-, 80- og 90-tallsbiler gatelangs, dyre/billige/sjeldne/sære biler var det plenty av. Nå har disse forsvunnet og man ser stort sett strøkne garasjebiler som blir luftet av velstående eiere på lørdager og søndager, og sjelden parkert i gata dessverre.

Høyre har inngått samarbeid med både Rødt og MDG i Oslo nå. Høyre er et globalistisk søppelparti som har sklidd langt ut på venstresiden. Ingen i partiet er opptatt av Norges fremtid. Samme gjelder FRP, med et lite unntak av Christian Tybring Gjedde.

Oslo har generelt hatt en uheldig utvikling. Blitt en oppsamlingsplass for dysfunksjonelle afrikanere og unge muslimske menn som er ute i byen for å angripe hvite. De siste 5 dagene har det vært 40 angrep på hvite mennesker, diverse ran, skyting på Karl Johan, diverse bilbranner, ambulansekapring samt masseslagsmål på flere videregående skoler. 

Oslo kommune kommer til å gå på en smell nå som det foregår hvit flukt ut til provinsen (Romerike, Follo, Bærum) - de mister store skatteinntekter og vil bli sittende igjen med en befolkning der brorparten går på NAV eller jobber i offentlig sektor.  Kommer til å gå med byen som mange svenske kommuner som er på konkursens rand pga uvettig og lite bærekraftig innvandringspolitikk. 

Anbefaler dere å være forsiktig i Oslo, spesielt på nattestid. Jeg går ofte gatelangs i Oslo på natta når jeg skal til jobb, og har alltid kniv på innerlomma for beskyttelse. 

 

1 time siden, Marius2002 skrev:

Eksempelvis nå skal de kutte 20% i billettpriser på kollektivtransport, det er jo egentlig kjempegreier, men hvordan skal kollektivselskapene hente inn igjen de 20% de mister? Er det slik at flere vil benytte seg av kollektiv fordi det synker i pris eller? Vet ikke, men de kan ikke bare kutte uten å hente inn igjen. Om dette står noen plass som jeg har misset så må jeg få høre det og jeg legger meg flat. 

Prisen på enkeltbillett skal vel senkes fra 36 til 29kr. Det subsidieres av Staten, med andre ord gjennom våre skattepenger. Ingenting er gratis her i livet...Det kan jo hende at færre vil snike med de nye takstene, men jeg tviler. For øvrig synes jeg 650kr er lite å betale for et månedskort i Oslo da man tross alt kan reise så mye man vil for en relativt liten sum. Bortskjemte og sytete Oslo-folk blir uansett aldri fornøyde før de får gratis kollektivtransport. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid kunne sjangle passe skjeiv i skøytene nedover Karl Johan på vei til togstasjonen alene uten å havne opp i noe. Kun noen henvendelser fra prostituerte som tvilte på min dømmekraft. Har jo blitt noen turer.. Litt mer usikker nå. Jeg gikk fra jobb i 23:30-tiden på Fredag etter en kveld med ølsmaking av hjemmebrygg passe pussa. På vei til banen på Helsfyr så møtte jeg på en gjeng på 5-6 personer i 15-16års alderen. Det var en lite hyggelig opplevelse. De var truende og flokket seg rundt meg, ville ha verdisaker. Men fikk på en eller annet måte flyttet meg godt og vel de 50-60 meterne mot kiosken der til det begynte å dra oppmerksomhet fra folk rundt. Da trakk de seg unna. Er jo nok til at en av dem begynner med noe fysisk, som drar med seg de andre. Hadde sikkert en god dose flaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, FredrikE24 skrev:

Jeg har alltid kunne sjangle passe skjeiv i skøytene nedover Karl Johan på vei til togstasjonen alene uten å havne opp i noe. Kun noen henvendelser fra prostituerte som tvilte på min dømmekraft. Har jo blitt noen turer.. Litt mer usikker nå. Jeg gikk fra jobb i 23:30-tiden på Fredag etter en kveld med ølsmaking av hjemmebrygg passe pussa. På vei til banen på Helsfyr så møtte jeg på en gjeng på 5-6 personer i 15-16års alderen. Det var en lite hyggelig opplevelse. De var truende og flokket seg rundt meg, ville ha verdisaker. Men fikk på en eller annet måte flyttet meg godt og vel de 50-60 meterne mot kiosken der til det begynte å dra oppmerksomhet fra folk rundt. Da trakk de seg unna. Er jo nok til at en av dem begynner med noe fysisk, som drar med seg de andre. Hadde sikkert en god dose flaks.

Kjøp selvforsvarspray på Spy Shop, eller ha kniv på deg sånn som meg. Hvis du yter motstand og viser at du ikke er et offer er det større sjans for at de viker unna. Er du uheldig sparker de ut tennene dine og sender deg i koma. Viktig å ta ansvar for sitt eget liv når politiet og politikere ikke beskytter borgerne som betaler lønna deres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt noen slike uheldige opplever i Oslo, men de gangene vi har gått ute sent så går man jo med øyne i nakken hele tiden. Men vi hadde en smått ubehagelig opplevese i Gøteborg. Vi hadde parkert i p-huset på Nordstan for å spise på en restaurant nede på kaia. På vei tilbake så gikk vi på gangbrua med overbygg tilbake til P-huset, den som går over det store krysset der for dere som er kjent. Vi rundet hjørnet og der 30 meter lenger frem "henger" det en gjeng med mørkhudede ungdommer, de var vel 4-5 stykker som var veldig høylytte på deres eget språk. I slike situasjoner så bare står jeg i det, de "vinner" hvis jeg viser svakhet. Men madammen holdt meg igjen i armen og ville snu, så det gjorde vi. Det fikk dem øye på og begynte å rope etter oss, da løp vi godt skal jeg love deg. Så da labba vi rundt på andre siden av senteret og gikk inn i P huset via kjøpesenteret. 

Jeg synes det blir så feil at man ikke kan gå trygt i sitt eget land. At det skal komme noen fra en annen kultur fra ett annet land å skape kvalme her vi bor i fred og ro? Jobb, norsk kurs og plettfri vandel skal være ett absolutt krav til at de skal få lov å bo her. Hvis ikke så er det rett hjem, samme søren hvor fælt det måtte være der de kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...